نماد آخرین خبر

نگاه صنعت خودرو باید تغییر کند

منبع
پرشين خودرو
بروزرسانی
نگاه صنعت خودرو باید تغییر کند
پرشين خودرو/ تحريم براي حوزه هاي نفتي و اقتصاد ما يک تهديد است و لطمه زيادي به ايشان خواهد زد اما؛ براي صنعت خودرو يک موهبت خواهد بود چنانچه مديريت درستي براي اين صنعت داشته باشيم. احمد خادم المله استاد دانشگاه و از کارشناسان سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران(ايدرو) با بيان اين مطلب گفت: يکي از مشکلاتي که صنعت ايران به خصوص در حوزه خودرو با آن روبه رو است عمر پايين مديراني است که براي صنعت برنامه ريزي مي کنند اما قبل از نتيجه کار، با ديگري تعويض مي شوند. وي ادامه داد: يک مدير استارت کاري را مي زند و بعد از آن تغيير مي کند و متاسفانه مدير بعدي به جاي ادامه دادن راه وي، تمام تلاش هاي قبلي را نفي کرده و خودش، از نو کار را آغاز مي کند. خادم المله افزود: مديران ايراني مي خواهند تاريخ را از نو بسازند و به همين دليل است که به هدف نهايي نمي رسيم. مديران بايد تکميل کننده فعاليت هاي درست قبلي ها باشند. اين مهم در خارج از ايران کاملا رعايت مي شود اما ما در کشور چنين روحيه اي نداريم. مجلس بر اجراي برنامه هاي توسعه کشور نظارت نمي کند اين استاد دانشگاه در خصوص تدوين و اجراي برنامه هاي 5 ساله و 20 ساله براي توسعه کشور گفت: تمامي برنامه هاي تدوين شده براي توسعه صنعتي و اقتصادي ايران هدف گذاري هاي مشخصي دارد اما متاسفانه اين برنامه ها از اهداف تعيين شده دور شده اند و مجلس نيز بر اين مهم نظارت نمي کند. وي افزود: براي توسعه صنعت خودرو در برنامه توسعه هدف مشخص است اما نمي دانيم چرا دوستان اين برنامه را به صورت کامل اجرا نمي کنند. تحريم؛ به نفع صنعت خودرو تمام مي شود اين کارشناس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران(ايدرو) در خصوص دور جديد تحريم ها و تاثيرآن بر صنعت خودرو گفت: شک نکنيد که تحريم در برخي حوزه ها براي ما ايجاد فرصت مي کند از جمله در صنعت خودرو؛ البته به شرط اينکه از اين فرصت ها استفاده کنيم. وي ادامه داد: صنعت خودرو جزو بخش هايي است که مي توانيم از صفر تا صد آن را در داخل توليد کنيم اما دليل اينکه اين مهم پيگيري نمي شود را نمي دانم. خادم المله خاطرنشان کرد: چند سالي است که روي آورده ايم به توليد خودروهاي چيني و حالا يک سوال پيش مي آيد. اگر چيني ها هم مانند فرانسوي ها ساز رفتن کوک کنند، آن وقت بايد چه کار کنيم؟ وي تاکيد کرد: يک نفر بايد به اين سوال جواب دهد که چرا به دانشگاه ها و توليد کنندگان ايراني ايماني نداريم؟ حتما بايد محدوديتي ايجاد شود تا ياد داخلي ها بيافتيم؟ اين استاد دانشگاه با گلايه از خودروسازان ايراني براي نپرداختن به امر پژوهش گفت: 1 تا 3 ميليارد تومان براي يک خودروساز پولي حساب نمي شود اما؛ همين مبلغ مي تواند يک مرکز پژوهشي در حوزه خودرو را متحول کند. چرا خودروسازان براي پژوهش و تحقيق، ارزشي قائل نيستند. وي در پايان افزود: ما در تمام اين سال ها مي توانستيم و البته حالا هم مي توانيم از پژوهشکده هاي صنعتي خودرو استفاده و طرح هاي ايشان را به حوزه عمل دربياوريم اما فرصت را از دست مي دهيم و اين فرصت سوزي موجب خواهد شد ساير کشورها از پژوهشگران جوان ما استفاده کنند و دست ما خالي بماند. همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در ايتا https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5 آخرين خبر در بله https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره