زوميت/ نيسان GT-R با سه مدل استاندارد، نيسمو و مخصوص پيست سال ۲۰۲۰ مجهز به پيشرانهي V6، به نمايشگاه خودرو نيويورک رسيد.
شرکت ژاپني نيسان براي نمايشگاه خودرو نيويورک ۲۰۱۹ چند مدل جديد و ويژه دارد. امسال پنجاهمين سال تولد کد GT-R است؛ به همين مناسبت، نيسان با سه مدل تازه نفس از گودزيلا به آمريکا رفته است.
براي نسخهي ويژهي ۵۰ سالگي GT-R، نيسان طرح و رنگهاي گذشته را زنده کرده است. زيباترين نمونه رنگ آبي خليج با طرح نوارهاي سفيد است که آخرين بار روي مدل اسکايلاين GT-R R34 ديده بوديم. دو طرح ديگر شامل رنگ بدنه سفيد با نوارهاي قرمز و رنگ نقرهاي با نوارهاي سفيد هستند. علاوهبر بدنه و نشانهاي ويژهي 50th Anniversary Edition GT-R، پرههاي رينگهاي آلومينيومي گودزيلا هم با رنگ آبي تزئين شدهاند که دربين تمام مدلهاي گذشته، منحصربهفرد است.
فضاي داخلي با روکشهاي خاکستري، فرمان جديد، تزئين دستهدنده، طرح روکشهاي متفاوت صندليها، پشتسريها و آفتابگير الکانترا تغيير داده شده و تمام سطح داشبورد با يک تکه چرم ناپا و دوخت منظم دربر گرفته شده است. شينيچيرو آيري، مدير بخش طراحي GT-R در مورد اين نسخهي ويژه گفت:
براي طراحي متفاوت نسخهي ويژهي ۵۰ سالگي GT-R، بسيار هيجانزده بوديم؛ شايد در نگاه اول تغييرات طراحي خارجي و داخلي بزرگ نباشد اما تمام موارد، بهخصوص رنگهاي جديد چشمگير هستند و در ديده شدن هرچه بيشتر خودرو نقش دارند.
علاوهبر نسخهي ويژه 50th Anniversary Edition GT-R، نيسان دو مدل ديگر از پرچمدار خودروهاي اسپرت خود را هم در نيويورک بهنمايش گذاشته است. مدلهاي ۲۰۲۰ نيسان GT-R استاندارد و نيسمو، با تغييرات اندک در طراحي و قواني فني همراه هستند. قدرت پيشرانهي دستساز ۶ سيلندر V شکل ۳.۸ ليتري تويين توربوشارژ نيسان هنوز هم در نسخه استاندارد ۵۶۵ اسببخار و در مدل نيسمو و Track Edition همان ۶۰۰ اسببخار است؛ اما در مدلهاي ۲۰۲۰ از توربوشارژرهاي جديد استفاده ميشود تا گشتاور و حساسيت پدال گاز در دورهاي پايين موتور بهبود و بهطور کلي، کارايي قواي فني تا ۵ درصد افزايش يابد. منبع اگزوز تيتانيومي، سراگزوزهاي بزرگ با رنگ آبي و سيستم تعليق هوشمند بهروزرسانيشده از ديگر تغييرات مدل ۲۰۲۰ نيسان GT-R هستند.
با تنظيمات جديد، مدلهاي جديد گودزيلا در حالت راننگي پيست (R Mode) با سرعت بيشتري تعويض معکوس دنده انجام ميدهند و کيفيت سواري بهتر خواهد بود. با اينکه قواي فني GT-R نيسمو ارتقاي چشمگيري نداشته، اما اين خودروي اسپرت ژاپني در بخش کاهش وزن و بهبود آيروديناميک پرکار بوده است. پنلهاي بخشهاي مختلف بدنه مثل گلگيرها، سپرها، کاپوت، سقف، رکابها، صندوق عقب و بالهي بزرگ عقب از جنس فيبرکربن هستند تا وزن GT-R حدود ۱۰.۵ کيلوگرم کمتر شود. البته با نصب قطعات جديد در قواي فني و تعليق، حدود ۲۰ کيلوگرم ديگر هم از وزن خودرو کاهش پيدا کرده است تا گودزيلاي ۲۰۲۰ سبکتر از گذشته باشد. بالچههاي سپر جلو دقيقاً مشابهي نمونهي مسابقهاي در کلاس GT3 هستند که نقش مهمي در آيروديناميک بهتر و کنترل جريان هوا دارند. مدل ۲۰۲۰ نيسان GT-R Nismo و Track Edition از رينگهاي ۲۰ اينچي برند RAYS استفاده ميکنند که در تايرهاي دانلوپ جا گرفتهاند. ترمزهاي سراميک کربن برمبو در جلو ۴۱۰ ميليمتر و در عقب ۳۹۰ ميليمتر قطر دارند و در مقايسه با مدل ۲۰۱۹، قدرت بالاتر و استهلاک کمتري خواهند داشت.
قيمت پايه و ظرفيت توليد هيچکدام از مدلهاي جديد نيسان GT-R اعلام نشده است.
بازار