نماد آخرین خبر

اوپل اینسیگنیا 2017 خودروی ارزشمندی که در بازار ایران تباه شد!

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی
خودرو بانک/ اوپل اينسيگنيا يکي از خودروهاي آلماني است که با وجود پتانسيل بالاي رقابتي خود، هيچ گاه نتوانست عرضه قدرتمندي در بازار ايران را داشته باشد و کار برندهاي آسيايي را سخت کند. البته اوپل اينسيگنيا يک محصول مولتي برند است و در بازار انگلستان با برند واکسهال، در آمريکا با نام بيوک رگال و در استراليا با نام هولدن کومودور عرضه مي شود و شايد نتوان آن را يک آلماني تمام عيار ناميد، همچنين خريد يک اوپل هيچگاه رويايي کسي نبوده است، با اين حال نمي توان از عدم موفقيت يک برند شناخته شده با محصولي باکيفيت در ايران، حسرت نخورد. نسلي که از اپل اينسيگنيا در ايران آن هم به صورت بسيار محدود و کمتر از انگشتان يک دست حضور دارد، نسل پيشين آن است که در فاصله سالهاي 2009 تا 2017 به توليد مي رسيد. به واسطه رشد فروش کراس اوورها و شاسي بلندهاي ترکيبي، اين نسل نتوانست حضور چندان موفقي در بازار داشته باشد و فروش نااميد کننده اي داشت. با اين وجود، اپل اينسيگنيا پتانسيل هاي بالايي دارد و يک سدان خانوادگي فوق العاده ارزشمند از ديد خودرونويسان ديده مي شود. اين مورد تنها به چشم کساني مي آيد که به دنبال طرفداري از مد نيستند، بلکه مي خواهند خوشبختي پايدار را در خريد خود تجربه کنند. همانطور که گفتيم، اين خودرو با نام واکسهال اينسيگنيا به بازار انگلستان عرضه مي شود و به واسطه کارکردهاي خوب خود، از سال 2008 تاکنون پرفروش ترين خودرو در بين محصولات واکسهال در اين بازار بوده است. اين نسل از اوپل اينسيگنيا در سال 2013 مورد فيس ليفت قرار گرفت و نمونه موجود در ايران، از نوع پس از فيس ليفت هستند. اين خودرو از پلتفرم Epsilon II جنرال موتورز استفاده مي کند که معمولا براي سدان هاي سايز متوسط استفاده مي شود و از سال 2002 تاکنون مورد استفاده بوده است. علاوه بر اوپل اينسيگنيا، خودروهايي همچون شورولت کاپريس، کاديلاک XTS و اپل وکترا بر اساس اين پلتفرم توسعه داده شده اند. سواري راحت، قابليت اتصال با فناوري هاي مدرن و ميزان کم انتشار گازهاي گلخانه اي، اوپل اينسيگنيا را به خودرويي کاربردي براي سيستم حمل و نقل عمومي تبديل کرده است. اپل اينسيگنيا در نسخه هاي سدان و استيشن و با تنوع خوبي از پيشرانه ها، شامل پنج موتور ديزلي و چهار موتور بنزيني به انواع بازارها ارايه شد. نسخه اي که در ايران حضور دارد، مجهز به يک موتور بنزيني چهار سيلندر دو ليتري توربوشارژر با حداکثر قدرت 260 اسب بخار و حداکثر گشتاور 400 نيوتون متر است که ارقامي استاندارد و البته بسيار خوب در بازار ايران براي يک سدان سايز متوسط محسوب مي شوند. سيستم انتقال قدرت نيز هشت سرعته اتوماتيک بوده و اوپل اينسيگنيا يک خودرو دو ديفرانسيل است. پس تا اينجا متوجه شديم که با يک سدان نيمه لوکس سنتي، که رقيبي مستقيم براي هيونداي سوناتا و کيا اپتيما محسوب مي شود، روبرو هستيم. اما اوپل اينسيگنيا خودرويي قدرتمندتر از رقباست و در زماني حدودا برابر با 7.5 ثانيه، مي تواند به سرعت صد کيلومتر بر ساعت دست پيدا کند. مصرف سوخت اپل اينسيگنيا نيز رقمي در حدود 8.6 ليتر در هر صد کيلومتر در حالت ترکيبي است. همان طور که گفتيم، اوپل اينسيگنيا يک سدان کاملا خانوادگي است و مي توان از فاصله بين دو محور 2829 ميلي متري اين خودرو، به اين نکته پي برد. علاوه برآن، صندوق عقب 490 ليتري که قابليت ارتقا به 1450 ليتر را دارد، براي مسافرت هاي خانوادگي کاملا مناسب جلوه مي کند. ساير ابعاد نيز عبارتند از: طول 4897 ميلي متر، عرض 1863 ميلي متر و ارتفاع 1455 ميلي متر. وزن اوپل اينسيگنيا نيز حدودا 1633 کيلوگرم است. با توجه به ارتفاع اين سدان، بهتر است تا همانند مزدا 3، در عبور از جاده ها و خيابان هاي کشورمان، دقت لازم در هنگام رانندگي به خرج دهيد. از آنجايي که نسل حاضر از اوپل اينسيگنيا در بازار ايران، از سال 2013 تا 2017 در بازار حضور داشته، اين خودرو در مقابل رقباي تازه نفس خود نظير هيونداي سوناتا يا رنو تليسمان ، ممکن است دچار ضعف امکانات و آپشن ها باشد. شش ايربگ، سيستم هاي ترمز ضد قفل، توزيع نيروي ترمز بين چرخ ها، پايداري الکترونيکي خودرو ، سيستم کنترل کشش و کروز کنترل ساده، عمده تجهيزات ايمني اين خودرو را تشکيل مي دهند و جاي مواردي همچون رادار عقب، نگهدارنده بين خطوط و کروز کنترل انطباقي خاليست. در زمينه آپشن هاي رفاهي نيز شاهد سامانه سرگرمي اطلاعاتي با قابليت اتصال به Apple car Play و Android Auto، چراغ هاي روشنايي در روز، حسگر باران و حسگر فشار باد لاستيک، پشت سري هاي هوشمند و ايزوفيکس هستيم که ضعف شديد امکانات اوپل اينسيگنيا در مقابل رقبايش را نشان مي دهد. با اين حال، رتبه ايمني اوپل اينسيگنيا بسيار بالاست. نسخه هاي کارکرده اپل اينسيگنيا در انگلستان، هم اکنون در نسخه پايه با قيمتي در حدود 17 هزار پوند، يعني قيمت يک سدان اقتصادي، قابل تهيه هستند. البته نسخه هايي که از اين خودرو وارد ايران شده اند، به خصوص در مدل 2017، به امکانات بيشتري همچون رادار بين خطوط، صندلي ١٨ حالته و سيستم صوتي باس مجهز هستند. اوپل اينسيگنيا در بازار جهاني، رقيب کم رنگي براي سدان هاي شناخته شده سايز متوسط، نظير بي ام و سري 5 ، مرسدس E کلاس و جگوار XF است و در ايران نيز با سدان هاي سايز متوسط کره اي و رنو تليسمان رقابت مي کند. واردات محدود اين برند، که توسط دو شرکت ساپرا موتور و توان خودرو جي صورت گرفت، مصرف کنندگان را از خريد اين خودرو دور کرد و باعث شد تا هيچ گاه برندسازي خوبي براي اين برند معتبر آلماني در بازار ايران صورت نگيرد. با اين شرايط شايد هر کسي به دنبال همين تعداد کم خودرو وارد شده به ايران نشود چرا که قطعا براي تهيه قطعات خودرو و همچنين ديگر مسائل خدمات و گارانتي به مشکل خواهند خورد، و البته بازار دست دوم ضعيف نيز همواره در انتظار خودروهاي کمتر شناخته در بازار است. با اين حال، براي کساني که دوست دارند هزينه خود را صرف خريد دوام و اطمينان کنند و البته در دنيايي انبوه از خودروهاي کره اي، خاص باشند، اپل اينسيگنيا يک گزينه کاملا ايده آل به شمار مي رود. قيمت کنوني همين مدل اوپل اينسيگنيا که در تصوير مشاهده مي کنيد و در اين مقاله با آن آشنا شديم، در تاريخ انتشار اين مقاله حدود 1 ميليارد و 150 ميليون تومان است. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره