ايران جيب/ بامو در آستانه برگزاري جشنواره خودروهاي کلاسيک کنکورسو دلگانزا ويلادسته در ايتاليا، يکي از مدلهاي کلاسيک خود را رونمايي کرد که به جز چند عکس نشاني از آن دردست نبود. بامو گارميش در سال ۱۹۷۰ و توسط مارچلو گانديني در استوديوي برتونه ساخته شد. هدف استوديوي ايتاليايي از ساخت اين کانسپت نمايش تواناييهاي خود در طراحي خودرو بود و ميخواست از اين طريق با کارخانه آلماني بيشتر همکاري کند. اين همکاري در نهايت به کمک به طراحي اولين نسل از بامو سري ۵ منجر شد. 01aotw5sl9pr7y5m5xlw.jpg کانسپت پس از حضور در نمايشگاه ژنو به فراموشي سپرده شد. بامو ميگويد با بازسازي اين ماشين علاوه بر يادآوري بخشي فراموششده از تاريخ کارخانه قصد داشته از مارچلو گانديني قدرداني کند. گانديني که اکنون هشتاد سال دارد يکي از تاثيرگذارترين طراحان خودرو در جهان است. دو لامبورگيني کانتاش و ميورا و لانچيا استراتوس از جمله ماشينهاي مشهوري است که او طراحي کرده است. hymzqm7ujzrjdj8r1jhh.jpg به جز چند سند و عکس هيچ جزييات فني از اين کانسپت در دست نبود. بامو پارسال براي اين پروژه با گانديني تماس گرفت و با کمک گرفتن از حافظه طراح ايتاليايي و استفاده از فنآوريهاي پيشرفتهاي نظير چاپگرهاي سهبعدي، کانسپت را عينا بازسازي کرد. مارچلو گانديني ابتدا فکر ميکرد اين کار ديوانگي است، اما پس از پايان پروژه ميگويد نتيجه کار آنقدر به ماشيني که او پنجاه سال پيش ساخته شبيه است که نميتواند آن را از مدل اصلي تشخيص دهد.
بازار