عصر ايران/ هيونداي i10 نسل دوم خودرويي است که در سال هاي ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ در خط توليد کرمان موتور به روش SKD منتشر شد و با تيراژ کمتر از ۱۵۰۰ دستگاه در اختيار مشتريان ايراني قرار گرفت. کمپاني هيونداي کره جنوبي، به تازگي نسل جديد i10 را براي انجام برخي تست ها به صورت استتار شده به جاده هاي مختلف آورده است. هيونداي i10 کوچکترين محصول اين خودروساز کره اي شناخته مي شود و از نظر بسياري اصول ساخت با کيا پيکانتو برابر است و به عنوان يک هاچبک شهري شناخته مي شود. اين خودرو تا به امروز با دو نسل خود وارد بازار جهاني شده و حال کمپاني هيونداي برنامه دارد تا نسل سوم اين خودرو را به بازار عرضه کند. برخي خبرهاي حاکي از آن است که همچنان از نظر ساختار فني، هيونداي نمونه هاي مختلفي از i10 را عرضه خواهد کرد و براي همين، تفاوت قيمت ميان نسخه هاي گوناگون آن فاحش خواهد بود. بر اساس آنچه که از تصاوير مشخص است، نسل جديد هيونداي i10 در بحث طراحي به متفاوت از نمونه هاي قبلي است و کاملا با سبک جديد طراحي اين خودروساز کره اي تطبيق پيدا کرده است. اما با توجه به محدوديت تصاوير نمي توان به صورت قطعي گفت که آيا کمپاني هيونداي، سبک جديد کابين هاي خود را به داخل i10 نسل سوم آورده است يا خير؟ آنچه که در حال حاضر به عنوان پيشرانه جديد کيا پيکانتو، برادر هيونداي i10، معرفي شده است، يک ليتر حجم دارد و با فناوري توربو ۱۰۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۷۲ نيوتن متر توليد مي کند. با وجود اينکه در سيستم انتقال قدرت اين دو خودروي همسان، به روز رساني انجام شده است، اما همچنان جعبه دنده ۴ سرعته AT مسئوليت انتقال قدرت را به چرخ هاي جلو دارد. هيونداي i10 نسل دوم خودرويي است که در سال هاي ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ در خط توليد کرمان موتور به روش SKD منتشر شد و با تيراژ کمتر از ۱۵۰۰ دستگاه در اختيار مشتريان ايراني قرار گرفت. بديهي است که اگر سد تحريم ها در سر راه خودروسازي کشور نبود، هيونداي نسل جديد i10 را براي توليد به خط توليد ايران مي فرستاد. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد