پرشين خودرو/ کمپاني خودروسازي تويوتا يک موفقيت بزرگ ديگر را جشن مي گيرد و آن هم عبور از مرز توليد 10 ميليون دستگاهي قديمي ترين برند خود، يعني تويوتا لندکروزر خواهد بود.
در 31 آگوست سال جاري، کمپاني خودروسازي تويوتا موفق شد آمار توليد تويوتا لندکروزر را پس از گذشت نزديک به 70 سال و از سال 1951 ميلادي از مرز 10 ميليون دستگاه عبور دهد، خودرويي که توانست به عنوان نمادي ارزشمند در بازارهاي بين المللي به عنوان پرچم دار خودروهاي لوکس و شاسي بلند تويوتا فعاليت کند و شرکت خودروسازي تويوتا را به رشد چشمگيري برساند.
اولين صادرات تويوتا با خودروي سري 20 در سال 1955 ميلادي شکل گرفت و در اين سال کمپاني خودروسازي تويوتا توانست کمتر از 100 دستگاه خودرو در سال را به ديگر کشورها صادر کند، اما اين ماشين به قدري خوب بود که آمار صادرات آن تا سال 1965 ميلادي از مرز 10 هزار دستگاه عبور کرد و اين پيشرفت چنان ادامه داشت که در حال حاضر اين خودروساز ژاپني برند لندکروزر را به 170 کشور جهان صادر کرده و ساليانه فروشي در حدود 400 هزار دستگاه دارد.
تويوتا لندکروزر به لطف استحکام و قابليت اطمينان افسانه اي خود به شرکت خودروسازي تويوتا بسيار کمک کرد تا برند خود را در سراسر جهان معرفي کند و يک پايه محکم براي گسترش صادرات خود ايجاد کند. تويوتا مي گويد که مدل هاي سري 40 کروزر در سراسر جهان وجود دارد و هنوز هم بعد از گذشت تقريبا نيم قرن از توليد آنان، هنوز هم مورد استفاده قرار مي گيرند.
لندکروزر سري 40 براي اولين بار در سال 1960 ميلادي راه اندازي شد و اين امکان را براي کاربران خود فراهم کرد تا کاربردهاي مختلفي را براساس نياز خود داشته باشند. از نسخه هاي 2 کابين وانت آن گرفته تا خودروهاي نظامي حمل سرباز که تمامي خواسته هاي کاربران خود را برآورده مي کرد.
ولي گل سرسبد کمپاني خودروسازي تويوتا را مي توانيم "سري 70" بدانيم که نسخه هاي جديد آن هنوز هم در کشور استراليا با پيشرفت هاي فني توليد شده و به مشتريان عرضه مي شود. نسخه اصلي تويوتا سري 70 در سال 1984 ميلادي معرفي شد و در نسخه هاي کاري و مسافري ساخته شد.
در سال 1996 ميلادي، سري 90 پا به ميدان گذاشت و اساسا باعث شکل گيري تويوتا لندکروزرهاي مدرن اين خودروساز ژاپني شد.
در قسمت جلو از سيستم تعليق مستقل استفاده شد و فرم بدنه آن به صورت 3 درب و 5 درب ساخته شد.
در پايان تويوتا مي خواهد که افسانه لندکروزر را هرطور که شده حفظ کند و انتظارات مشتريان خود را به بهترين شکل ممکن برآورده کند. بر همين اساس قصد دارد تا استانداردهاي سختگيرانه تري براي مدل هاي آينده خود تعيين کند تا اين اطمينان حاصل شود که تويوتا لندکروزر جديد هرچقدر هم که مدرن باشد، هنوز هم بتوان در هرجايي از آن استفاده کرد.
بازار