نماد آخرین خبر

محصولات جدید جایگزین پراید و پژو ۴۰۵ خواهند شد

منبع
مهر
بروزرسانی
محصولات جدید جایگزین پراید و پژو ۴۰۵ خواهند شد
مهر/ مديرکل دفتر صنايع خودرو و نيرو محرکه وزارت صمت گفت: زمان آن رسيده است که محصولات جديد جايگزين خودروهاي قديمي ايران خودرو و سايپا شوند. سيدرضامفيدي با اعلام اين خبر گفت:توسعه محصول يکي از وظايف بنگاه ها در راستاي بقا و حفظ آن است و اين مهم در صنعت خودرو نسبت به ديگر حوزه ها پيشرو است و از دير باز مورد توجه بوده به طوري که در سند استراتژي خودور در افق ۱۴۰۴ هم پيش بيني هايي براي اين موضوع انجام گرفته است. وي ادامه داد: در تدوين توسعه سند خودرو افق ۱۴۰۴ پيش بيني کرده ايم که محصولات خارجي که وارد بازار ايران مي شوند حداکثر هفت سال پس از اولين لانچ در هريک از بازار هاي جهاني که مي توانند توليد مي شوند و براي محصولات داخلي هم با کمي زمان بيشتري محصولات جديد خودرا جايگزين محصولات قديمي کند. اين هدفگذاري هميشه در صنعت خودرو بوده و کما اينکه پيکان در سال۸۴ با همين هدف از خط توليد ايران خودرو حذف شد. مفيدي با اشاره به اينکه ضرورت دارد درسال ۹۸ شرکت هاي خودروساز به منظور جلب رضايت مشتريان و توسعه بازار ، محصولات جديد را جايگزين محصولات قديم کنند توضيح داد: محصولات قديمي به طور معمول وقتي نتوانند مشتري در بازار بدست بياورند و استاندارد و شاخص هاي کيفي و ايمني را پاس کنند حذف مي شوند. او با اشاره به اينکه دلايل متعدد براي حذف يک محصول وجود دارد، افزود:در بعضي مواقع بعضي از محصولات هم اگر نتوانند براي بنگاه سودآوري داشته باشند حذف مي شوند. ولي مهمترين بحث در حذف يک محصول اين است که اگر محصولي قديمي شد و از تکنولوژي محصولي به معني استفاده از تجهيزات و آپشن هاي نوآورانه و هاي تک جاماند؛طبيعي است که مورد استقبال بازار نيست و جاي خود را بايد به محصولات جديد بدهد. مديرکل دفتر صنايع خودرو و نيرو محرکه وزارت صمت گفت: در برخي بازارها با توجه به شرايط خاص عرضه محصول محدود و از نظر زماني طولاني تر مي شود همانند بازار کشور ما که نتوانسته ايم براساس اهداف و برنامه هاي پيش بيني شده محصولات قديمي را حذف کنيم. او با اشاره به محدويدت هاي بين اللملي برعليه صنعت خودرو و کشورمان ادامه داد: در اين شرايط صنعت خودرو سعي کرد بازار را تاحدي کنترل کند و به مرور که وضعيت بازار پايدارتر مي شود زمان آن مي رسد که به توسعه محصول هم توجه کردو زمان جايگزيني محصول هم فرا مي رسد و از اين مسير مي تواند تصوير ذهني بهتري براي مشتري ايجاد کند و اصطلاحاIMAGE اين صنعت را بهسازي کند و مشتريان در کنار موضوع کميت و کيفيت تنوع محصول را هم تجربه مي کنند. مفيدي در ادامه با اشاره به اينکه در ايران خودرو و سايپا قديمي ترين محصول پرايد و پژو ۴۰۵ است گفت:به دليل اينکه عمري ازخطوط توليد، قالب هاو جيک و فيکسچرها گذشته است و هزينه هاي بهسازي و بازسازي و ارتقا آنها بيشتر از طراحي و توليد محصول جديد است اين محصولات جاي خود را به محصول هاي جديد مي دهند. وي ادامه داد:توقف خط توليداين محصولات بايد در سال هاي پيش اتفاق مي افتادولي به دلايل متعدد از جمله ضعف و مشکلات نقدينگي در صنعت خودرو و محدوديت هاي بين المللي و براي جلوگيري از آشفتگي بيش از حد بازار خودرو، خودروسازان تصميم گرفتند توليد اين محصولات را ادامه دهند. مفيدي بيان کرد:خودروسازان بايد تقاضاي بازار را پاسخگو باشند و در اولين فرصت و امکاني که فراهم شود و باتشديد نظارتي که از سوي دولت و وزارت صمت صورت خواهد گرفت با هدف پاس کردن استاندارد هاي سختگيرانه تر و برخورداري جامع از محصولات مطمعن و ايمن تر و به لحاظ تکنولوژي پيشرفته تر ؛ اين محصولات توليد را ترک خواهند کرد. مديرکل دفتر صنايع خودرو و نيرومحرکه توضيح داد: تا پايان دولت دوازدهم محصولات قديمي از خط توليد خداحافظي خواهند کردولي همه دست اندرکاران وبنگاه ها در تلاشند که زودتر محصولات قديمي را با محصولات جديدتر جايگزين کند. او گفت: هردو گروه ايران خودرو و سايپا برنامه هايي براي توليد محصول جديد دارندولي سرعت عرضه محصولات جديد با توجه به عمق ساخت داخل و با الويت کاهش ارزبري با تاخير روبرو است و تحريم هاي بين المللي فرصتي براي توليد و طراحي محصولات جديد به وجودآورده است ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره