نماد آخرین خبر

هوندا CRF1100L مدل ۲۰۲۰ رونمایی شد

منبع
زوميت
بروزرسانی
زوميت/ هوندا از نسخه‌ي جديد مدل CRF1100L براي سال ۲۰۲۰ رونمايي کرد. مدل جديد اين موتورسيکلت هم وزن کم‌تري دارد و هم تغييراتي جزيي را در بخش فني تجربه کرده است. در ماه‌هاي اخير علاقه مندان هوندا منتظر رونمايي اين شرکت بزرگ ژاپني از مدل جديد سري Africa Twin براي سال ۲۰۲۰ بودند. همان‌طور که انتظار مي رفت موتورسيکلت جديد هوندا پيشرانه‌ي بزرگ‌تر و قوي‌تر از قبل دارد و وزن آن نيز کاهش پيدا کرده است. مدل جديد Africa Twin هوندا از هر نظر نسبت به قبل پيشرفت کرده است به طوري که قدرت بيشتر، آلايندگي کم‌تر و حتي وزن پايين‌تري دارد. اين مدل داراي پيشرانه‌اي بزرگ‌تر از قبل است. از آنجايي که معمولا پيشرانه‌هاي بزرگ‌تر داراي وزن بيشتري هستند بسياري انتظار داشتند که موتورسيکلت جديد هوندا وزن بيشتري از قبل داشته باشد ولي هوندا تمام محاسبات را به هم ريخته، چون CRF جديد با وجود پيشرانه‌ي بزرگ‌تر وزن کم‌تري هم دارد. اين موتورسيکلت ۲۲۵ کيلوگرم وزن دارد و در نسخه‌ي DCT نيز وزن اين موتورسيکلت به ۲۳۵ کيلوگرم مي‌رسد. هوندا براي دستيابي به چنين اعدادي در بخش‌هاي مختلفي دست به کاهش وزن زده که يکي از مهم‌ترين آن‌ها استفاده از جعبه‌دنده‌ي سبک‌تر است. کاهش وزن در CRF1100L هم‌زمان با کاهش ارتفاع زين اتفاق افتاده به طوري که ارتفاع زين موتورسيکلت از ۸۷ سانتي‌متر در مدل قبلي به ۸۴ سانتي‌متر در مدل جديد کاهش پيدا کرده است. هوندا براي اينکه افراد با قد مختلف بتوانند از اين موتورسيکلت استفاده کنند دو زين ارتفاع بلند براي افراد قد بلند و ارتفاع کوتاه براي افراد کوتاه قد را نيز به‌طور سفارشي عرضه مي‌کند. زين بلند ۸۹ سانتي‌متر ارتفاع و زين کوتاه ۸۲ سانتي‌متر ارتفاع دارد. به اصلي‌ترين بخش هوندا Africa Twin يعني پيشرانه‌ي ۱۰۸۴ سي‌سي آن مي رسيم. در ساخت سيلندرهاي اين پيشرانه از آلومينيوم استفاده شده و سرسيلندر نيز داراي طراحي جديدي است. يک ECU جديد در کنار سيستم تزريق مستقيم سوخت و شمع‌هاي دوتايي در هر سيلندر نيز به کارايي هرچه بهتر پيشرانه کمک مي‌کنند. در نهايت نيز هوندا زمانبندي جديدي را براي سوپاپ‌ها طراحي کرده است. پيشرانه‌ي جديد هوندا مي‌تواند ۱۰۱ اسب‌بخار قدرت توليد کند که در مقايسه با مدل قديمي ۷ اسب‌بخار بيشتر است. گشتاور اين پيشرانه نيز ۱۰۴ نيوتن‌متر است. اين مدل داراي ۶ وضعيت رانندگي مختلف است که با انتخاب هر يک از اين حالت‌هاي رانندگي عملکرد ترمز و گاز تغيير مي‌کند و موتورسيکلت رفتار متفاوتي را از خود نشان مي‌دهد. از نظر ظاهري سيستم تعليق دست نخورده باقي مانده است. هوندا در اين بخش از دوشاخه‌ي جلوي Showa با قطر ۴۵ ميليمتري در جلو استفاده کرده است. در عقب نيز از کمک فنر Showa با دو شاخ Pro-Link استفاده شده است. ابعاد چرخ‌ها نيز تغييري نکرده و همچنان شاهد رينگ ۲۱ اينچي در جلو و ۱۸ اينچي در عقب هستيم. براي متوقف کردن اين موتورسيکلت از ترمز ديسکي با ۴ پيستون با ديسک ۳۱۰ ميليمتري در جلو و ترمز تک پيستون با ديسک ۲۵۶ ميليمتري در عقب استفاده شده است. هر دو ترمز جلو عقب از پشتيباني سيستم ABS برخوردار هستند. در طراحي نماي جانبي تغييرات بسيار کوچک هستند. در نماي جلو اما طراحي جديدي در بخش چراغ‌ها ديده مي‌شود و ارتفاع دماغه نيز کمي بالاتر آمده است. همچنين هوندا از يک سيني زير محافظ براي حفاظت از سيستم اگزوز در مدل جديد استفاده کرده است. فزايش توانايي‌هاي آفرود در CRF اصلا به اين معني نيست که قابليت‌‌هاي جاده‌اي اين مدل کاهش پيدا کرده است بلکه هوندا با قرار دادن تجهيزاتي مثل کروز کنترل، صفحه‌نمايش TFT جديد با اندازه ۶.۵ اينچي، اپل کارپلي، اندرويد اتو، پورت USB، بلوتوث و قابليت خاموش شدن خودکار چراغ‌هاي راهنما نشان داده که به موتورسيلکت‌سوارکار در مسافت طولاني نيز اهميت زيادي مي‌دهد. هوندا قيمت مدل پايه‌ي اين موتورسيکلت را نيز ۸۰۰ دلار افزايش داده و حالا با قيمت ۱۴ هزار و ۳۹۹ دلار به بازار عرضه مي‌شود.
ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره