درگ غیرمنتظره مرسدس G63 با آئودی RS3 و لئون کوپرا R
خودرو بانک/ حضور سه خودرو با گيربکس اتوماتيک و حالت رانندگي تمام چرخ محرک در يک مسابقه درگ شايد منصفانه به نظر بيايد، اما يکي از آنها با دوتاي ديگر خيلي تفاوت دارد. منظور ما مرسدس بنز G63 است که علاوه بر اينکه لانچ کنترل ندارد، وزنش هم خيلي زياد است. وزن اين آفرودر افسانهاي در سايت مرسدس ۲۶۵۰ کيلوگرم اعلام شده است. وزن زياد اين مدل کاملا روي عملکرد آن تاثير دارد، چيزي که مت واتسون حين درگ اين مدل با خودروهاي پرفورمنس گروه فولکس واگن يعني آئودي RS3 و لئون کوپرا R متوجه شد. آئودي RS3 از موتور ۲.۵ ليتري پنج سيلندر توربو با ۴۰۰ اسب بخار و ۴۸۰ نيوتن متر بهره ميبرد، در حالي که موتور ۲ ليتري توربوي سئات لئون کوپرا R توان ۳۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۴۰ نيوتن متر توليد ميکند. اگرچه مرسدس G63 با توان ۵۸۵ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نيوتن متر شروع خوبي داشت، اما وزن زيادش باعث شد پس از آئودي در جايگاه دوم قرار بگيرد. آئودي RS3 درگ ۴۰۰ متري از حالت ايستا را در ۱۲.۷ ثانيه به پايان رساند و پس از آن G63 فقط با اختلاف يک دهم ثانيه دوم شد. در جايگاه سوم هم سئات لئون کوپرا قرار گرفت که اين مسافت را در ۱۳.۱ ثانيه طي کرد. سپس خودروها با فعال کردن حالت رانندگي آرام يک درگ در حال حرکت را از سرعت ۸۰ کيلومتر بر ساعت شروع کردند جايي که آئودي با نمايش قدرت موتور پنج سيلندر و وزن کمتر خودش نسبت به شاسي بلند مرسدس درخشيد. لئون کوپرا که قدرت کمتري از دو خودروي ديگر داشت با وجود بهره بردن از تيونينگ ABT نتوانست حرفي براي گفتن داشته باشد. اين تست دوباره با قرار دادن خودروها در دنده ۳ و با سرعت ۸۰ کيلومتر بر ساعت تکرار شد اما نتيجه مثل قبل بود. آئودي RS3 و ايامجي G63 در ابتدا رقابت نزديکي داشتند، اما RS3 در نهايت پيروز ميدان شد. تست ترمز اين مدلها در سرعت ۱۱۳ کيلومتر بر ساعت هم نتايج آشکاري داشت، جايي که مرسدس به دليل وزن زيادش عملکرد بدتري نسبت به دو مدل ديگر داشت. البته عملکرد مرسدس بنز خيلي بدتر از سئات لئون کوپرا نبود، اما در نهايت آئودي با نتيجه ۴-۰ برنده اين درگ شد.