آمیکو آسنا فیس لیفت؛ رندری از تیونینگ آتی آمیکو
خودرو بانک/ همانطورکه ميدانيد، چند وقتي است که شرکت خودروسازي ارس خودرو ديزل (آميکو) وارد بازار خودروهاي پيکاپ شده و خودروي آسنا را در چند نسخه مختلف به بازار عرضه کرده است. خودرويي که به صورت تخصصي براي کاربردهاي خارج از جاده ساخته شده و طراحي شاسي و ديفرانسيل آن تاييدي بر اين امر است. حال پس از گذشت چندين ماه از عرضه اين خودرو، آميکو قصد دارد تا نسخه اتوماتيک را با طراحي جديدتر و پيشرانهاي متفاوت عرضه کند اما قطعاً آسنا با گيربکس دستي و پيشرانه 2.4 ليتري تنفس طبيعي کماکان مشتريان خود را خواهد داشت. لذا خودروبانک تصميم گرفت پيشنهادي براي نسخه فيس ليفت آميکو آسنا ارايه دهد تا شايد بر پايه آن طراحي جديد اين خودرو شکل گرفته شود. البته ناگفته نماند که تا بحال چندين مجموعه داخلي اقدام به تيونينگ آميکو آسنا کردهاند اما با توجه به استقبال زياد از بخش تيونيگهاي اختصاصي خودروبانک، تصميم به جراحي اين خودرو گرفتيم. اکثر تيونينگهايي که روي آميکو آسنا انجام شده، بر پايه بهرهمندي بيشتر اين خودرو از قابليتهاي آفرود آن است اما ما روند متفاوتي را در پيش گرفتيم و قصد داريم تا اين خودرو را براي استفادههاي شهري مناسبتر کنيم. لذا اولين کار، کم کردن ارتفاع آن بود. کاري که با نصب سيستم تعليق بادي انجام شده و کمپرسور باد آن براي بالا و پايين شدن ارتفاع، در قسمت انتهايي محفظه بار قرار گرفته است. قطعاً ارتفاع زياد براي آفرود بسيار مناسب است و ميتوانيد قابليتهاي آن را در مسيرهاي خارج از جاده بيشتر کند اما در شهر ارتفاع زياد آنچنان مناسب نيست و لذا پايينتر بودن خودرو ميتواند در استفاده شهري مناسبتر باشد. با وجود اين با افزايش ارتفاع خودرو ميتوان دوباره به ارتفاع مناسب آفرود دست پيدا کرد. در نماي جلو، سپر و چراغ ها کاملاً تغيير کرده اند و طرح سپر الهام گرفته شده از رنجروور ايووک است. البته تغييراتي روي آن انجام شده تا روي اين خودرو سوار شود و از نظر جزئيات نيز تفاوتهايي با آن دارد. چراغهاي جلو نيز تغيير کرده و نسبت به مدل کنوني مدرنتر و لوکستر شده است. اين تغييرات باعث شده که درب کاپوت نيز تغيير کند و يک ورودي هوا (Ram Air) به سمت اتاق روي آن بکار رفته است تا به خنک کاري موتور در سرعت هاي بالا کمک کند. از ديگر تغييراتي که روي اين خودرو انجام شده، نصب يک اسنورکل به صورت استاندارد است که ميتواند به بالا بردن قابليت آفرود و تنفس بهتر موتور در گذر از مسيرهاي آبي و خاکي کمک کند. در کنار اسنورکل و روي سقف، يک رديف از چراغهاي مخصوص معروف به Light Bar نيز نصب شده که ميتواند به ديد بهتر در شب کمک کند. رينگ و لاستيکهاي بکار رفته روي نسخه فيس ليفت آميکو تغيير کردهاند و از مدل RBP-Avenger Wheels Rims انتخاب شدهاند. رينگ هاي 21 اينچي که با توجه به بزرگ بودن، نماي زيبايي را به رخ جانبي خودرو دادهاند و همچنين استفاده از تايرهاي با فاق بلند، ميتواند قابليتهاي حرکتي اين خودرو را افزايش دهد. همچنين در دو طرف خودرو رکاب نيز قرار داده شده که در پياده و سوار شدن سرنشينان کمک خوبي ميکند. چراغهاي عقب نيز نئون شده و طرح مدرنتر و جذابتري بدست آورده است. در قسمت بار نيز چرخ زاپاس قرار داده شده است. به بحث فني خودرو ميرسيم. همانطورکه گفتيم، آميکو قصد دارد اين خودرو را با موتور 2 ليتري توربو و گيربکس خودکار عرضه کند. قطعاً موتور توربوشارژ براي استفادههاي شهري بسيار بهتر و مناسبتر است و گيربکس خودکار نيز در ترافيکهاي شهري راحتتر است. لذا بحث فني را به عهده اين شرکت در مدل جديد ميسپاريم. البته با توجه به عکسهاي نماي پشت اين خودرو، کيت اگزوز در بهتر شدن تنفس خودرو و بالا بردن خروجي پيشرانه بکار گرفته شده است. همانطورکه گفتيم اين خودرو تنها يک رندر است و پيشنهاد خودروبانک براي مدلهاي آتي آميکو است. کاري که رسانههاي مشهور جهان در مورد خودروهاي جديد هر بازاري انجام ميدهند و اينبار در ايران سعي کرديم تا پيشنهادي در مورد مدلهاي بعدي آميکو داشته باشيم.