
با ۷۰ میلیون تومان چه خودروهایی میتوان خرید؟

قبلاً با ۷۰ ميليون تومان ميشد چري آريزو ۵ يا امويام X ۲۲ خريد، ولي حالا در اين شرايط دامنه انتخاب تا حد زيادي محدود شده است.
اين محدوديت البته تنها به سال ساخت خودروها منوط ميشود و کارکرد بيشترشان. وگرنه که در همين دامنه قيمتي ۷۰ تا ۷۵ ميليون تومان آنقدر انتخاب زياد است که باورتان نميشود. با اين مبلغ از انواع سدانها و وانتهاي تويوتا و هيوندا در دو دهه قبل تا خودروهاي صفر کيلومتر ايراني و محصولات کمکارکرد چيني را ميتوان خريد. ما از بين آن همه، اين هشتتا را به شما پيشنهاد ميکنيم.
نيسان پاترول دو در مدل ۱۳۷۷
نيسان پاترول دو در مدل ۱۳۷۷ يکي از جذابترين انتخابهاي خريداران علاقهمند به شاسيبلند در پايينترين ردههاي قيمتي که جانسخت، مستحکم و خوشسيماست و تعمير و نگهدارياش چندان سخت نيست. پاترول دو در که در زمينه آفرود حرفهاي زيادي براي گفتن دارد، تنها ايرادش مصرف بنزين در رنجي بيش از حد معمول است که البته با کنترل مداوم موتور، اين موضوع قابل مديريت است. خوشبختانه پاترول آنقدر ظرفيت فني خوبي دارد که با مقداري پرداخت اضافه ميتوانيد اين جعبه ژاپني جذاب را به خودرويي دلخواه براي هر شکل از عبور و مرور جادهاي تبديل کنيد.
سمند LX مدل ۱۳۹۶
قيمت: ۶۹ ميليون تومان
اقتصاديترين خودرو اين روزهاي ايرانخودرو که مثل ۴۰۵ در ارزانترين بخش بازار به رقابت ميپردازد و مدتهاست از دوران اوج خود فاصله گرفته است. بزرگترين عيب سمند مشکلات کيفي سيستم تعليق جلو است که در برخي نمونهها هزينه زيادي روي دست خريدارانش ميگذارد. ولي موتور قدرتمند و پرکشش، کابين جادار و نسبتاً راحت، مصرف سوخت مناسب و تعادل بالا حين سواري از سمند يک سدان سايز قابل اعتماد ساخته است که هنوز مورد وثوق خانوادههاي ايراني است. اين نسخه ۶۰ هزار کيلومتر کار کرده است.
تويوتا کريسيدا مدل ۱۹۹۳
قيمت: ۷۱ ميليون تومان
سري GL کريسيدا که دقيقاً ۲۵ سال پيش وارد بازار ايران شده و هنوز هم با صلابت در شهر و جاده خريدارانش را جابهجا ميکند. خودرويي که با داشتن موتوري کماستهلاک و اتاقي آرام و بيصدا چيزي در حد سدانهاي وطني ۵۰ تا ۷۰ ميليوني را به شما ارائه ميکند و با وجود سيستم ديفرانسيل عقب، لذت رانندگي بالايي دارد. ربع قرن از عمر اين کريسيداي خوشرنگ گذشته، اما چيزي از جلاي رنگ بدنه يا رينگهاي استيل خودرو کم نشده است. احتمالاً همين توضيح کوتاه درباره اين سدان متوسط ژاپني بهخوبي چرايي توجه ما به اين محصول را بازگو ميکند.
امويام ۵۳۰ مدل ۱۳۹۳
قيمت: ۷۱ ميليون تومان
نسخه اوليه سدان کوچک چري در ايران که بهرغم ايرادات کيفي گسترده در بخش رنگ و تزئينات بيروني، واقعاً خودرو جادار، پرکشش و جالبي است.
اين خودرو که مخصوص خانوادههاي پرجمعيت است، نسبت به سمند استهلاک کمتر، ولي هزينه نگهداري بيشتري دارد. فرم خودرو از مدل ۲۰۰۵ ميتسوبيشي گالانت به عاريت گرفته شده که خب با دستکاري چري تناسب خود را مخصوصاً در بخش عقب از دست داده، ولي ابداً به اين چيزها فکر نکنيد. قيمت اين خودرو با عمري کمتر از پنج سال واقعاً مناسب است.
سايپا کوييک مدل ۱۳۹۸
قيمت: ۷۰ ميليون تومان
هاچبک کراس ارزانقيمت سايپا که به سياق بسياري از خودروهاي همرده خود در ايران و جهان، به تزئينات ظاهري بيشتري در مقايسه با يک خودرو معمولي مثل تيبا ۲ مجهز شده و امکاناتش در کابين قابل توجه است. اين خودرو که دقيقاً چهار متر طول دارد، براي مصارف شهري گزينه ارزانتر و بيدردسرتري نسبت به برليانس کراس و ليفان ايکس ۵۰ است و از نظر ظاهري هم به نسبت تيبا ۲ از فرم بصري بهتري برخوردار است. نسخه امسال کوييک با کارکرد ۲۰۰۰ کيلومتر اگر مجهز به دنده دستي باشد، بهايي نزديک به ۷۰ ميليون تومان خواهد داشت.
سيتروئن زانتيا مدل ۱۳۸۵
قيمت: ۶۸ ميليون تومان
هنوز هم طرفدار دارد و در برخي بخشها پيشرو است؛ گرچه خب ضعف ايمني و مشکلات استهلاکش را بايد تحمل کنيد. البته اگر کمي شانس بياوريد و راننده ماهر و متعادلي هم باشيد، زانتيا ۲۰۰۰ يک خودرو بسيار جذاب و پرکشش است که سواري فراتر از انتظاري را برايتان به ارمغان ميآورد.
واکنش خودرو به ناملايمات جاده! آنقدر خوب است که همه را به تحسين واداشته گرچه براي برخي فرم خاص بخش عقب خودرو قابل هضم نيست. کلاً زانتيا موافق و مخالف زياد دارد و طيف مياني هم اين وسط وجود ندارد.
برليانس ۲۳۰ H مدل ۱۳۹۶
قيمت: ۷۰ ميليون تومان
يک سدان مدرن چيني که ظاهري متفاوت، خشن و اسپورت دارد و بسياري از علاقهمندان را دقيقاً به همين دليل مجاب به خريد کرده است. اچ ۲۳۰ که در فضاي کابين دقيقاً از فرم دي اس ۳ نسل قبل الگوبرداري کرده، در انواع ساده و فول به بازار عرضه شده که مدل ۹۶ آن با حدود ۲۸ هزار کيلومتر کارکرد، قيمتي در محدوده ۷۰ ميليون تومان دارد.
مصرف سوخت به نسبت خوب، کابيني که جادار و پرنور است و البته يک سواري آرام و متعادل از مهمترين نکاتي است که خريداران برليانس H ۲۳۰ از تجربه خود بازگو ميکنند.
پروتون GEN ۲ مدل ۲۰۰۸
قيمت: ۷۲ ميليون تومان
دوستداشتني تنها کلمهاي است که در توضيح اين سدان ليفتبک مالزيايي ميتوان بهکار برد. خودرويي با اصالت خرمآبادي که وقتي در نمايشگاه مشهد رونمايي شد، همه را محو خود ساخت. فرم کابين بسيار اسپورت و مينيمال که هنوز هم تازگي دارد.
در کنار عملکرد قابل تحسين موتور و گيربکس از اين خودرو يک گزينه قابل تأمل ساخته که استهلاکش اندک است. لوتوس هم که زيرمجموعه پروتون بوده، حد نهايت مهندسي خود را به کار برده تا تعادل خودرو در سطحي عالي و موتور هم پرکشش باشد.