ثبت فناوری جدید شیشه خودرو توسط تسلا
اسب بخار/ تسلا فن آوري جديدي مربوط به شيشه خودرو را براي کاهش نويز (صدا)، کنترل دما و بزرگتر نشان دادن فضاي داخلي خودرو ثبت کرده است. در سال هاي اخير، تسلا تمرکز خود را براي توسعه مواد اوليه ساخت خودرو گذاشته است و اين کار را با کمک تيم طراحي خود و همکاري اسپيس ايکس (SpaceX) انجام مي دهد. همچنين تسلا بر روي فناوري هاي نوين شيشه هاي خودرو کار کرده است و در نهايت از “تسلا گلس” در خودروهاي “سمي تسلا” و “سايبرتراک” رونمايي کرد. در حال حاضر تسلا بر روي يک فناوري جديد شيشه کار مي کند که مي خواهد اين پتنت را با نام “ساختار شيشه سوراخ دار عايق بندي شده خودرو” به نمايش بگذارد. تاثير استفاده از شيشه در طراحي خودرو برخي از خودروها از مواد جايگزين براي توليد ساختار يا بدنه خودرو استفاده مي کنند. به عنوان مثال، وسايل نقليه ممکن است از شيشه براي ساخت قسمت هايي از خودرو يا سقف خودرو استفاده کنند تا بتوانند فضاي دخل کابين را بزرگتر نشان دهند. در بعضي موارد، استفاده از شيشه در ساختار خودرو اين امکان را فراهم مي کند که خودرو عملکرد مناسبي براي جذب صدا داشته و همچنين عايق بهتري در برابر دما باشد. علاوه بر اين استفاده بيشتر از شيشه در طراحي خودرو باعث ايجاد حس باز بودن فضاي داخلي خودرو نسبت به فضاي خارجي آن مي شود. در برخي از نمونه ها، ساختار شيشه از دو لايه تشکيل مي شود. لايه داخلي به صورت حفره دار ساخته مي شود و با ايجاد يک فضاي خالي به لايه اصلي متصل مي شود. حفره ها و فضاي خالي بين اين دو لايه باعث عايق کاري بهتر خودرو در برابر دما و صدا مي شود. شما مي توانيد در زير تصويري از پتنت ثبت شده توسط تسلا را ببينيد: “کريستوفر کانکلين”، مدير سابق بخش مهندسي تسلا و “جي شين” کارآموز سابق تسلا که در زمينه کاهش نويز کار مي کند، هر دو به عنوان مخترع اين پتنت معرفي شده اند. به نظر مي رسد کاهش صدا (نويز) ويژگي اصلي اين ساختار شيشه اي است. همچنان تسلا ادعا مي کند که اين ساختار شيشه اي عملکرد خوبي در تنظيم دماي خودرو و کاهش بار سيستم تهويه خودرو دارد. اين فناوري به نوبه خود باعث بهتر شدن کارايي خودرو مي شود. طبق معمول، تسلا نيز مانند ساير شرکت ها، گاهي در جستجوي حق ثبت پتنت در مورد فناوري هايي است که هرگز در توليد خودرو استفاده نمي شوند!