کپی روسی رولزرویس کالینان در راه است
اسب بخار/ ممکن است تاکنون نام «آئوروس موتورز»، خودروساز روسي، را شنيده باشيد. شرکتي که تا امروز خودروهاي لوکسي همچون سدان S600، ليموزين L700 و سوپرميني ون «آرسنال» را، که استايلي شبيه به ميني ون هاي ژاپني دارد، عرضه کرده است. تاکنون هرگز پيش نيامده که خبرنگاران موفق به رانندگي با اين خودروها شوند، اما ويژگي هايي که اين خودروها دارند براي تعداد بسياري از مردم دنيا و ماشين بازها جالب بوده است. شايد آن چه بيش از هر چيز آئوروس را در جامعه بين المللي مطرح کرد سدان «سنات» بود که کپي تمام عياري از رولزرويس فانتوم به حساب مي آمد. اما اکنون خبرها حاکي از تصميم آئوروس براي عرضه شاسي بلندي تجملاتي با شباهت حداکثري به رولزرويس کالينان هستند! نام اين خودرو «کامندانت» است. خودرويي چهار چرخ محرک و نسبتاً بزرگ که پيش از اين فقط در تصاوير خيالي و رندرهاي گرافيکي وجود داشت. تصاوير شکارشده از اين خودرو در اسکانديناوي اولين نمونه هاي پرتوتايپ کامندانت را نشان مي دهند که با استتار صنعتي کامل، بر روي خودروبَر، درحال حمل است. اين تصاوير در سوئد شکار شده اند و به نظر مي رسد کامندانت براي انجام تست هاي پيش از توليد به اين کشور آمده است. با درنظر گرفتن اين که روسيه يکي از بدترين شرايط آب و هوايي در جهان را دارد، منطقي به نظر مي رسد که تست هاي اين خودرو در کشور ديگري انجام شود، اما نه در سوئد! بنابراين به نظر مي رسد که انتقال کامندانت با برچسب هاي استتاري به سوئد بيش تر جنبه تبليغاتي داشته باشد! ما از اين سوژه به عنوان يک زنگ تفريح ميان بارها ديده شدن پرتوتايپ هاي مرسدس بنز و ب ام و استقبال مي کنيم! اگر يادتان باشد طول نسخه استاندارد سنات به 5.6 متر مي رسيد. به نظر مي رسد SUV لوکس اين شرکت، از نظر جثه و ابعاد در ميان همکلاسانش، رکورد دار محسوب شود. به عنوان مثال، مرسدس بنز GLS، به عنوان يکي از بزرگ ترين SUVهاي بازار، 5.2 متر طول دارد. اما باز هم از رولزرويس کالينان کوتاه تر است. از آن جايي که روسيه خود را پايبند به قوانين کسالت بار آلايندگي اتحاديه اروپا نمي داند، بنابراين مانعي بر سر نصب موتورهاي حجيم بر روي آن نيست. اما از سويي ديگر اين را نمي توان به معناي عدم نصب پيشرانه هيبريدي بر روي کامندانت دانست! سدان سنات قدرت 600 اسب بخاري خود را از يک پيشرانه 4.4 ليتري 8 سيلندر مي گرفت که با يک موتور الکتريکي 63 اسب بخاري ترکيب مي شد. باتوجه به پلت فرم و ساختار فني تقريباً مشترک مي توان نصب همين پيشرانه را بر روي کامندانت هم پيش بيني کرد. در حالي که، براي انتقال قدرت آن به چرخ ها نيز احتمالاً يک جعبه دنده 9 دنده درنظر گرفته خواهد شد. تا پايان نيمه سال جديد ميلادي بايد منتظر انتشار اطلاعات بيش تري از اين خودرو باشيم، به خصوص که رونمايي رسمي آن هم در همين بازه زماني اتفاق مي افتد.