نماد آخرین خبر

با یکی از تهاجمی‌ترین و جذاب‌ترین موتورسیکلت‌های هوندا آشنا شوید!

منبع
چرخان
بروزرسانی
چرخان/ نمايشگاه‌ها و رويدادهايي که ساليانه در کشورهاي مختلف جهان چه براي شرکت‌هاي خودروسازي و صنايع وابسته به آن و چه براي دنياي جذاب موتورسيکلت‌ها برگزار مي‌شوند، همگي مي‌توانند فرصت بسيار مناسبي چه براي شرکت‌هاي اصيل و بزرگ و چه براي استارتاپ ها و شرکت‌هاي کوچک باشند تا بتوانند، حرف خود را براي رقابت با شرکت‌هاي ديگر، به صحنه معرفي عمومي بياورند. نمايشگاه موسوم به «ورونا موتوربايک اکسپو» (Verona Motorbike Expo) نيز که در سطح جهان، به‌عنوان رويدادي براي به نمايش گذاشتن ساخته‌هاي جذاب و منحصربه‌فرد شناخته مي‌شود، از همين فرصت‌هاي نابي است که طراحي و استايل خاص را يکجا به نمايش مي‌گذارد. فرصتي استثنائي براي شرکت‌هاي تيونينگ و ديگر شرکت‌ها مانند «آفيسين اوراگاني» (Officene Uragani) که در اين رويداد با يک ساخته جذاب شرکت کرده است. اين شرکت که توسط طراح و سازنده ايتاليايي، رافائله گالو (Raffaele Gallo) اداره مي‌شود، تاکنون ساخته‌هاي متنوع و جذابي را رونمايي کرده است که هر يک از آن‌ها را مي‌توان يک شاهکار هنري و صنعتي منحصربه‌فرد، به‌حساب آورد. اما براي نمايشگاه ورونا موتوربايک 2020، اين شرکت يک موتورسيکلت هوندا CX500 C مربوط به سال 1980 را به‌گونه‌اي تغيير داده و به‌روزرساني کرده است که انگار يک موتور مردن امروزي با جذاب‌ترين و چشم‌نوازترين شاخصه‌ها را در آن نگاه مي‌کنيم. در نگاه اول، شايد اين‌گونه به نظر برسد که اين موتور با طراحي ميله فرمان متمايل به پاييم، چراغ جلو دايره‌اي و ارگونومي خاص، در کلاس «کافه ريسر» جاي مي‌گيرد؛ اما با نگاهي دقيق‌تر، مي‌توانيم متوجه فلسفه دقيق و جزئي‌تر طراحي آن به‌عنوان يک موتور خاص با طراحي منحصربه‌فرد، شويم. بر اساس گفته‌هاي مدير اين شرکت، چيزي حدود 7 ماه طول کشيد تا آن‌ها بتوانند از هوندا CX500 C، چنين شاهکاري را طراحي و توليد کنند. موتوري که نام Sfida به معناي «چالش» برايش انتخاب‌شده و واقعاً هم مي‌تواند رقيبان خود را در هر جنبه‌اي به يک چالش هيجان‌انگيز دعوت کند. درواقع هدف اين شرکت از طراحي چنين موتوري، ايجاد يک وسيله نقليه دوچرخ با چهره‌اي تهاجمي بوده که مؤلفه‌هاي طراحي‌اش را از کلاس‌هايي مانند کافه ريسر، اسکرمبلر (Scrambler) و حتي موتورهاي خياباني (Street Tracker)، گرفته است. مي‌توان گفت که زاويه‌هاي تيز طراحي، گوشه‌هاي دندانه‌اي شکل و پنل هاي نامتعارف و جذاب بر روي بدنه اين موتور، همگي از شاخصه‌هايي هستند که توانسته‌اند بحث زيبايي‌شناسي آن را تا حد اعلايي، بالا ببرند. موتوري که نه‌تنها در چنين رويدادهايي، بلکه در هر جاده و خياباني، مي‌تواند توجه هرکسي را با همين طراحي خاص، به سمت خود جلب کند.
ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره