تویوتا هایلندر XSE مدل ۲۰۲۱
آخرين خبر/ تاکنون جاي خالي کراساور تويوتا هايلندر نسخهي اسپرت XSE در سبد محصولات اين شرکت خالي بود، اما از پاييز امسال مدل ۲۰۲۱ اين کراساور عضو جديدي خواهد داشت. سال گذشته تويوتا از مدل کاملا بهبود يافتهي هايلندر رونمايي کرد. اين کراساور جديد با سه رديف صندلي و ظاهري جديد به بازار جهاني راه يافت، اما برخلاف مدلهاي ديگر تويوتا جاي نسخهي اسپرت XSE در اين خانواده خالي بود. حالا پس از گذشت حدود يک سال تويوتا قصد دارد نسخهي اسپرت XSE هايلندر را براي مدل سال ۲۰۲۱ راهي بازار کند. اين خودرو بهطور رسمي در نمايشگاه خودروي شيکاگو رونمايي خواهد شد. باتوجه به تصاوير منتشر شده از اين خودرو، نسخهي XSE هايلندر جا پاي کمري XSE گذاشته است. ظاهر اين خودرو بهطور کامل با مدل استاندارد متفاوت است. جلو پنجرهي بازطراحي شده بههمراه ورودي هواي بزرگتر سبب شده نماي جلوي هايلندر خشن و اسپرت بهنظر برسد. اسپويلر، شيشههاي دودي، آينه بغلهاي مشکي، ريل سقف سياه رنگ، رکابهاي با ارتفاع کمتر، سپر عقب با طراحي جديد، اگزوزهاي کروم دوگانه و رينگهاي آلومينيومي ۲۰ اينچي منحصربهفرد با رنگآميزي مشکي از ديگر تغييرات ظاهري نسخهي XSE هايلندر ۲۰۲۱ است. تغييرات ظاهري تنها به خارج از خودرو محدود نميشود و تويوتا فضاي داخلي هايلندر XSE را نيز دستخوش تغييراتي کرده است. تزيينات فيبر کربن روي داشبورد، نورپردازي داخلي و تزيينات سياه رنگ صندليها از عمدهترين تغييرات کابين هايلندر XSE است. خريداران ميتوانند بهصورت سفارشي از تزيينات قرمز و مشکي در روکش چرم صندليها و يک سيستم صوتي ۱۲۰۰ واتي با ۱۱ بلندگو بهرهمند شوند. علاوه بر تغييرات ظاهري، هايلندر XSE تغييرات فني نيز داشته است. کمک فنرهاي اسپرتتر و سفتتر، ميل موجگير عقب سفتتر و اعمال تغييرات روي فرمان برقي براي القاي حس اسپرتتر و واکنشهاي بهتر از مهمترين تغييرات فني در اين خودرو است. باتوجه به اين موارد ميةوان انتظار داشت که وزن نسخهي XSE نسبت به نمونههاي ديگر اندکي بالاتر است، اما با اين وجود تويوتا سيستم پيشرانه و انتقال قدرت هايلندر XSE را تغيير نداده است. نسخهي XSE همانند ساير نسخههاي هايلندر از پيشرانهي ۶ سيلندر ۳.۵ ليتري با ۲۹۵ اسببخار قدرت و ۳۵۶ نيوتنمتر گشتاور بهره ميبرد. اين پيشرانه در کنار يک جعبهدندهي ۸ سرعتهي خودکار وظيفهي به حرکت درآوردن اين کراساور اسپرت را برعهده دارد. هايلندر XSE در نسخههاي مختلف محور جلو محرک و تمام چرخ محرک عرضه خواهد شد. نسخهي تمام چرخ محرک تنها در تيپهاي ليميتد و پلاتينيوم قابل سفارش است که در آن يک ديفرانسيل تعبيه شده ميتواند ۵۰ درصد از گشتاور خودرو را به محور عقب انتقال داده و باتوجه به شرايط رانندگي با نسبتي خاص ميان چرخهاي عقب تقسيم کند. اگرچه هنوز قيمت نهايي اين خودرو بهطور رسمي اعلام نشده است، اما براساس اعلام تويوتا اين نسخه ميان نسخههاي XLE و ليميتد قرار ميگيرد. با اين اوصاف ميتوان بازهي قيمتي ۴۰ تا ۴۵ هزار دلاري براي اين خودرو متصور بود. تويوتا اميدوار است از پاييز امسال که اين خودرو به بازار عرضه ميشود، ۱۲ درصد از خريداران هايلندر، نسخهي XSE را انتخاب کنند.