چرخان/ بدون هيچ شک و ترديدي، هر شرکتي که خواهان رقابتپذيري و ماندن در هياهوي جذاب صنعت خودرو باشد، نياز به يک حرف برتر و در اصطلاح، يک خودروي پرچمدار دارد که بهمرورزمان، فنآوريهاي مدرن را بر روي آن پيادهسازي کرده و با تغييراتي که روي آن مدل اعمال ميکند، در مقابل رقيبان، حرفي براي گفتن داشته باشد.
رنو فرانسه نيز انگار ميخواهد اين بازي قدرت و هنر مهندسي را براي مدل تاليسمان خود پيادهسازي کرده و اکنون نيز با رونمايي از نمونه فيس-ليفت اين خودروي سدان در اندازه متوسط (midsize)، ميخواهد قدرت خود را به حريفانش، نشان بدهد. همچنين، خودروساز فرانسوي براي تاليسمان تازهوارد، يک نمونه در کلاس واگن نيز در نظر گرفته است.
اين شرکت ادعا ميکند که تاليسمان 2020 با ظاهر و طراحي خارجي بهروزرساني شدهاي ظاهرشده است. البته با نگاهي به تصاوير اين خودروي جديد، نميتوانيم بهسادگي متوجه اين تغييرات ادعايي رنو شويم؛ زيرا تغييرات بهگونهاي نبودهاند که بخواهند در نگاه اول، به چشم بيايند.
طراحي خارجي
در قسمتهاي کناري طراحي جلوي خودرو، ميتوانيم با جلوپنجره بازطراحي شده، سپر بهروزرساني شده و چراغهاي LED جديد بهصورت استاندارد مواجه شويم.
طراحي قسمت عقب تاليسمان نيز با چراغهاي تمام LED، بهعلاوه نشاندهندههاي ديناميک و همچنين يک آنتن بال کوسهاي همراه شده است. رنو براي تاليسمان تازهواردش، همچنين رينگهاي 17 تا 19 اينچي را بهصورت استاندارد، در نظر گرفته است.
همچنين در اين مدل جديد، چراغهاي جلويي تطبيقي LED با فنآوري ماتريسي بهعنوان يک آپشن، ظاهرشدهاند. درواقع اين تکنولوژي ميتواند کمکحال مناسبي براي راننده در شرايط مختلف جادهاي و آب و هوايي باشد.
طراحي داخلي
درون کابين خودروي سايز متوسط فرانسوي نيز با تغييراتي ازجمله، جا ليوانيهاي بزرگتر، آينه الکتروکروميک ضد بخار و شارژر بدون سيم گوشيهاي هوشمند در وسط کنسول همراه شده است. همچنين، يک صفحهنمايش ديجيتال 10.2 اينچي که ويژگيهاي متفاوتي را براي راننده و سرنشينان فراهم ميکند توسط يک صفحهنمايش 9.3 اينچي ديگر که بهصورت آپشن توسط مشتري انتخاب ميشود، براي تاليسمان در نظر گرفتهشده است.
در مورد موارد ايمني نيز، تاليسمان 2020، با مواردي همچون سيستم رانندگي خودکار سطح 2 که بانام «هميار ترافيکي و جادهاي» شناخته ميشود، توليدشده است. اين سيستم ميتواند از حالت سکون تا سرعت 160 کيلومتر بر ساعت را مديريت کرده و حتي ميتواند بدون دخالت راننده و بر اساس پيشبيني شرايط جادهاي، بهصورت کامل خودرو را متوقف کند.
قواي محرکه
قواي فني تاليسمان 2020 نيز با يک قلب تپنده بهروزرساني شده 1.3 ليتري چهار سيلندر توربو بانام TCe 160 که ميتواند قدرت خود را از طريق يک جعبهدنده 7 سرعته دوکلاچه، به جاده منتقل کند، همراهي ميشود. اين انجين، توانايي توليد 158 اسب بخار قدرت و 270 نيوتون متر گشتاور را دارد.
نمونه قدرتمندتر موسوم به TCe 225 نيز که يک موتور 1.8 ليتري چهار سيلندر توربو است و در خودروي جذاب رنو آلپاين A110 نيز استفادهشده، ميتواند قدرت 222 اسب بخار و گشتاور 300 نيوتون متر را توليد کند. قدرت اين موتور نيز از طريق يک جعبهدنده 7 سرعته دوکلاچه به زير پاي راننده منتقل ميشود. رنو همچنين، موتورهاي ديزل را نيز براي تاليسمان جديد خود در نظر گرفته است.
بازار