دیدگاه شرکت Argo AI درباره ساخت خودروهای الکتریکی خودران
باشگاه خبرنگاران/ مديرعامل شرکت توسعه فناوري خودروهاي خودران، عقيده دارد ساخت اتومبيلهاي تمام الکتريکي خودران در حال حاضر مفيد نيست. يکي از سوالات بسيار مهمي که درباره اتومبيلهاي خودران از خودروسازان پرسيده ميشود ميزان عقلاني بودن تمام الکتريک کردن اين اتومبيلها است. بعضي از اين کارخانهها مانند Crusie که زير مجموعه GM است، در مسير خودروهاي تک باتري الکتريکي هستند و آينده اتومبيلهاي خود ران را در تمام الکتريکي بودن آنها ميبينند. برخي ديگر از شرکتها مانند Waymo، تلاش دارند تا بيشتر به حال حاضر توجه کنند. اين شرکت در حال حاضر در پروژه جگوار I Pace تمام الکتريک و خودروي بنزيني Chrysler Pacifica به طور همزمان فعاليت دارد. اقدامات شرکت آرگو ايآي در کنار تمام اين شرکتها، کارخانه آرگو ايآي روسي که توسط فولکس واگن و فورد تحت حمايت است، درباره ساخت اتومبيلهاي تمام الکتريکي و خودران نگرانيهايي دارد. يکي از علل اين نگرانيها هزينه ساخت و پرورش تکنولوژي لازم براي خودران کردن اتومبيلها است. مديرعامل اين شرکت، برايان سلزکي در مصاحبه اخير خود به اين صورت توضيح داد و گفت: " خودروها ساخته ميشوند که در دوران فعاليتشان درآمدزايي داشته باشند " وي در توضيح به حرف خود ادامه داد " هر چقدر بيشتر يک خودرو زمان براي شارژ شدن باتريهاي خود صرف کند، زمان بيشتري ميگذرد در نتيجه درآمد کمتري به دست ميآيد. به علاوه اگر يک خودرو همواره از قابليت شارژ سريع براي خود استفاده کند، باتري آن سريعتر از بين ميرود و قدرت خود را از دست ميدهد. اگر ما از مسيري اين چنيني پيروي کنيم در آينده نزديک نياز ميشود تا باتري خودروهايمان را تعويض کنيم و اين يعني پرداخت هزينه بيشتر. همين تغيير باتريها نيز براي محيط زيست مناسب نيست ". به عقيده اين شخص شرکت و دنيا در حال حاضر آماده چنين قدمي براي الکتريک سازي خودروها نيستند، مخصوصا شرکتهايي که از اتومبيلهاي خود در اهداف حمل و نقل جمعي و عمليات خدماتي استفاده ميکنند. گفتني است که آرگو ايآي يک شرکت فناوري روسي با دفتر مرکزي در سنت پترزبورگ است که سعي دارد با پرورش علم تکنولوژي به شرکتهاي خودروسازي در ساخت اتومبيلهاي خودران کمک کند.