همکاری تویوتا و هینو برای تولید یک کامیون سوخت سنگین
باشگاه خبرنگاران/ تويوتا يکي از کارخانههاي خودروسازي موفق جهان است که هم در زمينه توليد خودروهاي سبک و هم خودروهاي سنگين تبهر خاصي دارد و براي خود اعتبار فراواني کسب کرده است. اين شرکت توليد خودروي ژاپني يک موتور کاميون با سوخت سنگين را با يکي از شرکتهاي تابعه خود يعني شرکت هينو توسعه خواهد داد چرا که فناوري هيدروژن را به عنوان جايگزين بدون آلاينده براي انرژي باطري براي وسايل نقليه تجاري بزرگ ميبيند. اين خودروسازان خاطرنشان کردند که کاميونهاي سنگين حدود ۶۰ درصد از کل ميزان انتشار دياکسيد کربن از وسايل نقليه تجاري را که در تويوتا و بازار هينو ژاپن کار ميکنند، تشکيل ميدهند. شرکت تويوتا در بيانيهاي اعلام کرده است که اين کاميون بر اساس مدل پروفياي شرکت هينو، به دو پشته سلول سوختي مجهز شده براي مدل بعدي سدانهاي سلولي سوخت ميراي به همراه مخزن هيدروژن با فشار بالا و بسته باطري ليتيوم يون مجهز خواهد شد. اين کاميون براي طي کردن مسافتي حدود ۳۷۰ مايل (۶۰۰ کيلومتر) مناسب خواهد بود. تويوتا، خودروساز ژاپني ميگويد از طريق کاهش وزن جامع، براي اطمينان از ظرفيت بار کافي، گامهايي برداشته ميشود که بديهي است براي نوع کاري که اين کاميونها انجام ميدهند مهم است. در حالي که تسلا روي کاميونهاي برقي سرمايهگذاري ميکند، تويوتا اعلام کرده است که کاميونهاي سنگين معمولا براي حملونقل در بزرگراهها استفاده ميشوند؛ بنابراين، بايد از ظرفيت پيمايش و بارگيري کافي و قابليت سوختگيري سريع برخوردار باشند. تويوتا از مدتها پيش وسايل نقليه سوخت سلولي را به عنوان بهترين وسيله نقليه سازگار با محيط زيست مورد استفاده قرار داده و اين فناوري را کارآمدتر از اتومبيلهاي الکتريکي ميداند که توسط بسياري از رقبا به عنوان جايگزين با آلاينده صفر براي خودروهاي بنزيني مورد استفاده قرار گرفته است.