خودرو بانک/ خودروهاي زيادي در جهان وجود دارند که به رغم جذاب بودنشان، شرکت ها از طراحي و ساخت نسل دوم آن منصرف شده و در همان نسل اول خلاصه شده اند. نمونه آن خودروي "بي ام و i8"، "آلفارومئو 4C" و بسياري خودروهاي ديگر که در جذابيت و عملکرد خود حرف هاي زيادي براي گفتن داشتند، اما به دليل برآورده نکردن انتظار شرکت هاي توليد کننده خود، شانس داشتن نسل دوم و ادامه حيات را از دست داده اند. حال خبرهاي جديد حاکي از آن است که شرکت خودروسازي کيا هم ممکن است يکي از محصولات پرسروصداي خود را در نسل اول خلاصه کند و برنامه اي براي توسعه و توليد نسل جديد آن ندارد.
کيا استينگر، سدان اسپرت شرکت خودروسازي کيا که با سروصداي بسيار زياد معرفي شد و تبليغات زيادي هم بر روي آن صورت گرفت تا به يک ماشين پولساز براي کيا در بازارهاي جهاني تبديل شود، اما گويا اين خودرو در تحقق اهداف سازنده خود ناموفق بوده و شرکت خودروسازي کيا قصد دارد تا آن را براي داشتن نسل هاي بعد و مدل هاي بيشتر عقيم کند.
کاهش فروش جهاني، مي تواند دليل اصلي کيا براي پايان دادن به زندگي اين خودروي سدان اسپرت پرحاشيه باشد. در بين سال هاي 2018 تا 2019 ميلادي، فروش اين خودرو با کاهش 18 درصدي همراه بوده و در سه ماهه نخست سال 2020 ميلادي هم شاهد افت فروش 21 درصدي اين خودرو نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته بوده ايم، اين درحاليست که تنها در ماه مارس افت فروش کيا استينگر به چيزي حدود 40 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2019 مي رسد. باتوجه به اين شرايط، نشريات خارجي مدعي هستند که اگر همين روند براي فروش کيا استينگر در بازارهاي جهاني ادامه داشته باشد، اتفاقات ناخوشايندي در انتظار کيا استينگر خواهد بود و ممکن است که ديگر نسل جديد کيا استينگر را شاهد نباشيم.
البته نبايد منکر تاثيرات ويروس کرونا بر روي بازارهاي جهاني و کاهش فروش خودروسازان شد، در حال حاضر هم شرکت خودروسازي کيا تصميمي براي طراحي و ساخت نسل جديد اين خودرو نگرفته است و مدير طراحي اين شرکت اعلام کرد که با رسيدن به موفقيت اقتصادي، مي توان به توسعه و توليد نسل دوم کيا استينگر اميدوار بود.
بازار