خودرو بانک/ قبلا شاهد هنرنمايي مرسدس G 63 در مسابقه طنابکشي با ديگر خودروها بودهايم. اين ايامجي قدرتمند با سه سوزوکي جيمني که همزمان او را ميکشيدند به رقابت پرداخت و قدرت خودش را به شاسي بلندهاي سطح بالا نشان داد.
ديفرانسيلهاي مکانيکي فراوان و مديريت کشش هوشمندانه تضمين ميکنند که G 63 در کارش به موفقيت برسد. جيپها هم کشش خوبي دارند، اما بهترين عضو خانواده کلاس G از موتور پرقدرت ۴ ليتري توئين توربو بهره ميبرد.
حالا به نظر ميرسد اين مرسدس با بهترين رقيب خود روبرو شده باشد، چون اين دفعه رقيبش هامر H1 است. نسل اول اين آفرود مناسب کارهاي نظامي است. اين هامر به اندازه يک اتوبوس سنگين و عريض است. ما هامرها را ديدهايم که خودشان را از ديوار بالا ميکشند، پس شاسي بلند غيرنظامي مرسدس نبايد چالش بزرگي برايش ايجاد کند.
به نظر ميرسد وضعيت مرسدس از نظر پيشرانه بهتر است، چون موتور ديزلي ۶.۵ ليتري هامر تقريبا يک سوم قدرت آن را توليد ميکند. اما وزن و کشش نقش مهمتري در اين معادله فيزيکي عجيب دارند، بنابراين خودروي آمريکايي برنده ميشود.
مت واتسون که متوجه شده باخته است، درخواست کمک ميکند و يک سوزوکي جيمني به او ميپيوندد. با اين حال، موتور۱.۵ ليتري جيمني با توان ۱۰۰ اسببخار هم تفاوت چنداني ايجاد نميکند.
يک نيروي کمکي ديگر يعني ميتسوبيشي L200 از راه ميرسد. اين مدل از موتور ديزلي ۲.۳ ليتري بهره ميبرد که به نظر ميرسد مهارت زيادي در کشيدن اجسام دارد. آيا اين سه براي شکست دادن هامر کافي هستند؟
بازار