نماد آخرین خبر

مرسدس بنز روی تولید باتری خودروی الکتریکی تمرکز می‌کند

منبع
زوميت
بروزرسانی
مرسدس بنز روی تولید باتری خودروی الکتریکی تمرکز می‌کند
زوميت/ مرسدس بنز به‌منظور کاهش انتشار آلايندگي محصولات خود روي احداث کارخانه‌هاي توليد باتري خودرو الکتريکي در اروپا و آمريکا و توليد مدل‌هاي برقي و هيبريدي تمرکز کرده است.مرسدس بنز طرح بزرگ خود را براي معرفي توليد خودرو کربن خنثي (carbon-neutral) به پيش مي‌برد و تلاش مي‌کند راهکاري کارآمد براي توليد ۵۰۰ هزار بسته‌ باتري در سال براي طيف گسترده‌اي از خودروهاي الکتريکي پيدا کند. اگرچه کارشناسان اين کار را فرايندي انرژي‌بر قلمداد مي‌کنند، مرسدس بنز بر تصميم خود اصرار مي‌ورزد. کربن خنثي درحقيقت به ميزان دي‌اکسيدکربن خالص منتشرشده در اتمسفر هنگام سوزاندن مواد گفته مي‌شود. سوزاندن اين مواد مي‌تواند ميزان گاز کربن منتشرشده ازطريق دي‌اکسيدکربن ذخيره‌شده در طول چرخه‌ي زندگي آن‌ها را جبران کند. به‌عبارت‌ديگر، چنين موادي «کربن خنثي» يا «کربن صفر» هستند و درمجموع بار کربن توليدي را کاهش مي‌دهند.
اُلا کالنيوس، مديرعامل مرسدس بنز، در کنفرانس ويدئويي شبانه‌ي خود با رسانه‌هاي بين‌المللي گفت: اگر دي‌اکسيدکربن بسيار زيادي براي توليد آن استفاده کرديد، از هدف خودرو الکتريکي دفاع مي‌کنيد. ما روي توليد باتري خودروي الکتريکي تمرکز کرده‌ايم. براي خودروهاي الکتريکي جديد، مقدار انرژي مشخصي وجود دارد که صرف توليد سلول‌هاي باتري مي‌شود. کالنيوس درباره‌ي مدل‌هاي آينده خودرو برقي و پلاگين هيبريدي و هيبريدي سنتي گفت: از باتري‌هاي دي‌اکسيدکربن خنثي قطعه‌سازان خود استفاده مي‌کنيم. مرسدس بنز در مسير آماده‌سازي و عرضه‌ي حداقل ۱۰ مدل شاسي‌بلند و ون و خودرو الکتريکي به فناوري باتري براي افزايش تعداد مدل‌هاي هيبريدي و پلاگين هيبريدي نياز دارد. مرسدس بنز کارخانه‌ي توليد باتري بسيار مدرني در کامنز، نزديک مرز آلمان با لهستان در شرق اين کشور و کارخانه‌ي ديگري در چين تأسيس کرده است. ساير کارخانه‌هاي مرسدس بنز در اروپا و آمريکا در حال ساخت هستند. يورگ بورزر، مسئول توليد مرسدس بنز، مي‌گويد هر بسته‌ي باتري شامل ۳۸۴ سلول مي‌شود که بايد با دقت بسيار زياد جوش ليزري داده شود. کارخانه‌ي باتري مرسدس بنز در کامنز تاکنون بيش از نيم‌ميليون بسته باتري براي خودروهاي هيبريدي و نيم‌هيبريدي و خودروهاي کاملا برقي توليد کرده است و اين شرکت مي‌گويد به‌زودي ميزان توليد باتري را تنها در اين کارخانه به ۵۰۰،۰۰۰ واحد در سال مي‌رساند. مرسدس بنز مي‌گويد با وجود مصرف زياد انرژي در فرايند ساخت بسته‌ي باتري براي خودروهاي برقي، تعداد کارخانه‌هاي کربن خنثي برنامه‌ريزي‌شده در خارج از اروپا را گسترش مي‌دهد که خط مونتاژ خودرو شاسي‌بلند برقي در ايالات متحده آمريکا را شامل مي‌شود. کالنيوس همچنين گفت: اوايل سال جاري از عمليات توليد در کارخانه‌ي آلاباما آمريکا بازديد کردم. تيم آنجا مي‌گفت هر کاري در اروپا انجام شود، اينجا نيز مي‌توان انجام داد. بنابراين، اکنون براي توليد کربن خنثي در کارخانه‌هاي ساخت ون و خودرو سواري سراسر جهان تا سال ۲۰۲۲ برنامه داريم. مسئولان مرسدس بنز مي‌گويند براي دستيابي به شيوه‌هاي توليد کربن خنثي با تأمين‌کنندگان قطعات همکاري مي‌کند. چنين حرکتي بدون شک اعتبار زيست‌محيطي خودروهاي برقي آينده اين شرکت ازجمله مدل پرچم‌دار مرسدس بنز EQS را نيز بهبود مي‌بخشد. کالنيوس همچنين گفت: اين درباره‌ي کاهش ميزان انرژي نيز صدق مي‌کند. شما چه ميزان برق براي توليد چيز مشخصي مصرف مي‌کنيد؟ چه ميزان آب؟ چه مقدار زباله؟ چگونه اين ميزان را کاهش مي‌دهيد؟ چگونه بازيافت مي‌کنيد؟ تمام اين‌ها باهم جمع مي‌شوند و بايد باهم در نظر گرفته شوند.
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره