نماد آخرین خبر

تویوتا از چهارمین نسل سینا رونمایی کرد

منبع
اسب بخار
بروزرسانی
اسب بخار/ همزمان با رونمايي نسل جديد ونزا، «تويوتا» از نسل جديد ميني ون پرطرف دار خود يعني تويوتا سينا (سي ينا) ۲۰۲۱ پرده برداشت. اين خودرو، که به تمامي در مرکز طراحي و مهندسي تويوتا در آمريکا طراحي شده است، طراحي کاملاً جديدي را به خود گرفته و الگوي محصولات جديد نشان تويوتا را در خطوط طراحي دارد. اين خودرو، همانند تويوتا ونزا، براساس پلتفرم جديد کمپاني با نام TNGA-K ساخته شده و طراحي جسورانه تري را نسبت به نسل قبل دارد. به گفته کمپاني، طراحي اين خودرو تحت تأثير شاسي بلندها و قطارهاي سريع ژاپني انجام شده و با خطوط جديد طراحي در کناره ها چهره سيِنا عضلاني تر و اسپرت تر شده است. در نماي جلوي خودرو چراغ هاي کشيده را مي بينيم که بالاي آن ها قطعه اي کرومي قرار گرفته است. جلوپنجره باريک طراحي شده، اما بخش بزرگي از سپر را ادامه همين جلوپنجره به صورت مشبک و مشکي تشکيل داده است. ورودي هاي هواي کناري هم به صورت فرورفته و بزرگ طراحي شده و دو مه شکن کوچک در پايين آن ها قرار گرفته است. به طور کلي طراحي جلوي خودرو بيش تر شبيه به يک شاسي بلند است تا يک ميني ون و اين باعث مي شود ظاهر اين خودرو جذاب تر از نسل پيشينش باشد. در نماي کناري يک فرورفتگي در پايين درها تا بالاي گلگير عقب امتداد پيدا مي کند و به چراغ هاي تمام ال اي دي عقب ختم مي شود. طراحي چراغ هاي عقب به هيچ کدام از مدل هاي تويوتا شبيه نيست و شکل جديدي دارد. نام مدل سينا در عقب و زير نشان تويوتا ديده مي شود و خط کرومي در قسمت زيرين با ديگر المان هاي طراحي کلي خودرو هماهنگ شده است. مي توان گفت طراحي عقب خودرو، به نسبت نماي جلو، کمي عجيب و کاملاً جديد است. در نظر داشته باشيد، نسخه XSE رينگ هاي آلومينيومي ۲۰ اينچي را خواهند داشت و سپرهاي اسپرت تر هم قابل سفارش هستند. درون خودرو با سطح بسيار بالاتري از تکنولوژي نسبت به نسل قبل طرف هستيم. يک صفحه نمايش ۹ اينچي سيستم اطلاعات و سرگرمي را در دسترس قرار مي دهد و جلو آمپر هم به صورت تمام ديجيتال طراحي شده است. طراحي کنسول وسط به شکل پُل انجام شده و فضاي قابل قبولي در قسمت زيرين قابل استفاده است. سيِنا در چهار تريم متفاوت با نام هاي LE، XLE، XSE و پلاتينيوم عرضه مي شود که تصاوير نسخه با ظاهر اسپرت تر مربوط به مدل XSE است. در اين خودرو پيشرانه ۲٫۵ ليتري بنزيني در کنار ۲ باتري (در نسخه تمام چرخ محرک ۳ باتري) وظيفه تأمين نيرو را بر عهده دارند. پيشرانه مشابه آن چيزي است که در راو۴ هيبريد ديده مي شد، با اين تفاوت که اين جا خروجي ۲۴۳ اسب بخار را داريم و مصرف هم ۷٫۱ ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر را نشان مي دهد که براي يک ميني ون عدد خوبي است. تويوتا سينا در کامل ترين نسخه به امکانات و آپشن هاي زير مجهز است: ترمز پارک برقي دوربين ۳۶۰ درجه تنظيم حالت رانندگي استارت دکمه اي تريم داخلي چرم فرمان کمکي برقي سنسور نور و باران کروزکنترل هوشمند سامانه پيشگيري از تصادف رادار خطي و نقطه کور تهويه اتوماتيک هدآپ سيستم صوتي حرفه اي گرم کن صندلي هاي جلو رانندگي خودران سطح ۳ و… تويوتا سينا اواخر امسال به فروش خواهد رسيد، اما هنوز قيمت رسمي اين خودرو اعلام نشده است و با توجه با اين که مدل قبلي با مدل ۲۰۲۰ با قيمت ۳۱۶۴۰ دلار به فروش مي رسد، قطعاً مدل جديد و بهبوديافته تويوتا قيمتي بالاتر از اين را خواهد داشت.
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره