نماد آخرین خبر

تویوتا، رسما هایلوکس 2021 را معرفی کرد

منبع
چرخان
بروزرسانی
چرخان/ تويوتا هايلوکس 2021 قبل از ورود به بازار استراليا و آسيا رسما معرفيشد. هايلوکس يکي از باسابقه ترين و البته مطرح ترين خودروهاي برند تويوتا است. اين پيکاپ در مدل هاي تک کابين و دو کابين طي چند دهه عنوان قابل اعتمادترين و سرسخت ترين وانت ژاپني را همراه خود داشته است. اين پيکاپ از زمان توليد خود تا کنون، در 8 نسل به بازار ارايه شده است که نسل اول اين وانت از 1968 تا 1972، نسل دوم از 1972 تا 1978، نسل سوم از 1978 تا 1983، نسل چهارم از 1983 تا 1988، نسل پتجم از 1988 تا 1997، نسل ششم از 1997 تا 2005، نسل هفتم از 2004 تا 2015 و نسل هشتم از 2015 تا کنون روي خط توليد قرار دارد که گويا امسال شاهد عرضه نسل نهم اين پيکاپ محبوب تويوتا خواهيم بود. اين وانت با طراحي جديد، عضلاني تر و شبيه کاميونت هاي غول پيکر شده است. همچنين اين پيکاپ نسبت به نسل هشتم خود قدرت بيشتر، مصرف سوخت کمتر و قابليت حمل بار و بکسل بيشتري را داراست. در نگاه نخست به پيکاپ جديد هايلوکس، مي‌توان متوجه شکل جديد جلوپنجره شد که بسته به تريم و تيپ هاي اين خودرو داراي رنگ مشکي يا نقره‌اي خواهد بود. علاوه‌بر تغيير شکل، ابعاد جلو پنجره اين پيکاپ نسبت به قبل بزرگ‌، شکيل و خشمگين تر نيز شده است. در دو طرف سپر چراغ هاي مه شکن درون قابي کرومي نصب شده است که قاب آن حالت يکپارچه با کليت مجموعه سپر گرفته است. فرم چراغ جلو تغييري نکرده، اما طراحي داخلي آن اصلاح شده و پس زمينه مشکي آن جذابيت بيشتري به چراخ ها داده است. در قسمت عقب اين خودرو تويوتا به تغيير گرافيک چراغ هاي عقب بسنده کرده است و تغييرات گسترده و چشم گيري را شاهد نيستيم. در داخل اين پيکاپ به روزرساني ها و تغييرات بسيار اندک است. از اين بروزرساني‌ها مي‌توان به نمايشگر لمسي 8 اينچي جديد ويژه تنظيمات سيستم سرگرمي و دوربين هاي 360 با پشتيباني از اپل کارپلي اشاره کرد. گرافيک پس زمينه آمپرها تغيير کرده و يک نمايشگر کوچک براي نمايش اطلاعات خودرو درون آن جا گرفته است. اضافه شدن بک لايت‌هاي آبي درون کابين به زيباتر شدن و لوکس‌تر شدن اين خودرو افزوده است. اما تويوتا به اصلاح طراحي نسل قبلي بسنده نکرده است و عمده ترين تغييرات در بخش ايمني اين پيکاپ هست که مي‌توان به افزوده شدن سيستم هشدار تصادف، کروز کنترل با رادار دايناميک و هشدار خروج از خط به همراه دستيار حفظ خودرو بين خطوط اشاره کرد. در بخش پيشرانه تويوتا، سه موتور براي اين اين پيکاپ در نظر گرفته است که قوي ترين نسخه آن موتور 2.8 ليتري توربو ديزل است که 201 اسب بخار و 500 نيوتون متر گشتاور توليد ميکند که تمام اين 500 نيوتون بر متر در دور 1600 در دسترس راننده قرار ميگيرد. تويوتا در زمان معرفي اين محصول ادعا کرد که اين موتور نسبت به قبل بهينه تر شده است و کاهش 10 درصدي در مصرف سوخت و افزايش 15 درصد در بخش توان، از جمله بهينه سازي‌هايي است که تويوتا بر اين خودرو اعمال کرده است. ديگر موتورهاي در نظر رفته شده موتور 2.7 ليتري 4 سيلندر بنزيني و موتور 2.4 ليتري توربو ديزل است. تمامي مدل‌هاي 4×4 هايلوکس 2021 که از گيربکس اتوماتيک 6 سرعته در آنها استفاده شده باشد، همانند مدل‌هاي دستي که گيربکس 6 سرعته بر روي آن ها نصب است توانايي کشش بار به وزن 3.5 تن را خواهند داشت. اين رقم در مدل‌هاي 4×2 برابر با 2.8 تن اعلام شده است. قيمت فعلي اين پيکاپ از 22 هزار دلار در نسخه پايه آغاز ميشود و تا 66 هزار دلار ادامه پيدا مي‌کند. از جمله رقباي اين خودرو ميتوان به فورد رنجر، فولکس واگن آماروک، نيسان ناوارا و مزدا bt-50 اشاره کرد.
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره