
بهترین خودروهای دهه ۷۰ را بشناسید
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی




باشگاه خبرنگاران/ دهه ۷۰ ميلادي، خودروهاي زيادي را به خود ديد که برخي از آنها الگوي خودروهاي ديگر شدند. بهترين خودروهاي دهه ۷۰ را بشناسيد.
دهه ۷۰ ميلادي ميتواند يکي از دهههايي باشد که صنعت خودروسازي جهان را رو به جلو هل داد و باعث به وجود آمدن طراحي جديدي در ميان خودروها شد. خودروهاي اين دهه تعداد بالايي داشتند که مشهورترين و قدرتمندترين آنها را با يکديگر مرور ميکنيم.
رنج روور ۱۹۷۰
اندکي پس از اولين حضور خود در اروپا در سال ۱۹۷۰، رنج روور انگليسي به يک قطعه موزهاي تبديل شد - اولين وسيله نقليهاي که در موزه لوور پاريس به نمايش گذاشته شد. رنج روور ۱۹۷۰ در موزه لوور به عنوان کار نمونهاي از طراحي صنعتي نمايش داده شد که با توجه به تأثير ماندگار آن، اثبات ميشود که يک نمونه خوب براي ديگر خودروها است. روور قرار بود موفقيت جيپ واگنر و فورد برانکو را با تأثيري لوکس مطابقت دهد. رنج روور با يک موتور V8 طراحي شده که براي خودروهاي بيوک در نظر گرفته شده بود و در سال ۱۹۶۱ در سدانها مورد استفاده قرار ميگرفت. اين خودرو راحت و قدرتمند بود و برا مسابقات زيادي در رالي داکار از آن استفاده شده است. اين روزها هم خودروهاي زيادي مانند کاين، X۳ و GLE مديون رنج روور سال ۱۹۷۰ هستند.
فراري 308 GTB
فراري 308 GTB اولين کوپه فراري بود که کمتر از ۱۲ سيلندر بود واين شرکت به توليد آن افتخار ميکرد. اين خودرو پس از گذشت سالها الگوي ساخت بسياري از خودروها قرار گرفتن و تا اواسط دهه ۸۰ ميلادي توليد ميشد. مدل ۳۰۸ آنقدر موفق بود که فراري توانست با اين خودرو دوباره خود را بالا بکشد. 308 GTB دارايا موتور ۲.۹ ليتري V8 بود و قدرت ۲۴۰ اسب بخار توليد ميکرد. داخل اين خودرو بسيار راحت بود و مفيدترين خودروي فراري تا به اينجاي تاريخ به حساب ميآيد.
هوندا آکورد
در ميان طوفانهاي دهه ۷۰ ميلادي، يک اتومبيل باشکوه و حساس ظاهر شد: هوندا آکورد. در برابر ماشينهاي اقتصادي ساخته شده توسط شورولت و فورد، هوندا توانست با توليد آکورد به رقابت با آنها بپردازد. اين خودرو نسبت به رقيبان خود، تعادل بيشتري داشت و توانايي داشت پالايش را بهتر از هر چيز ديگري انجام دهد. اين خودروي کوچک در همه زمينهها برتري خود را حفظ کرد و توانست در نهايت شرکت هوندا را به يکي از برترين برندهاي فروش خودرو تبديل کند.
اين خودرو داراي يک موتور ۱.۶ ليتري با قدرت ۶۸ اسب بخاري بود و در عوض، از نظر طراحي بسيار راحت و جادار بود که ميتوانست به عنوان يکي از بهترين خودروها براي مسافرت به حساب آيد. با گذشت سالها، هوندا آکورد ثابت کرد که ميتواند به عنوان يک خودروي قابل اعتماد با ترمزهايي قوي و پيشرانهاي قوي به شمار رود.
پورشه ۹۲۸
در مقابل پسزمينه تاريک سال ۱۹۷۸، پورشه با توليد مدل ۹۲۸ خود توانست يک ستاره جديد را وارد دنياي خودرو کند و با بهترين مؤلفهها و مهندسيهاي موجود، يک شاهکار را ارائه دهد. پورشه ۹۲۸ داراي موتور V8 با قدرت ۲۱۹ اسب بخار پنج سرعته و سيستم تعليق عقب بود که براي کاهش فشار بيش از حد دريچه گاز طراحي شده بود. پدالهاي اين خودرو قابل تنظيم بودند و تمام صندليها و محفظهها و چراغهاي قابل تنظيم پورشه ۹۲۸ براي راحتي طراحي شده بودند.
سرعت صفر تا صد اين خودرو در ۶.۴ ثانيه پر ميشد و رقيبان خود را مانند کوروت را شکست داده بود. اين خودرو در سال ۱۹۷۸، با قيمت ۲۶ هزار و ۱۵۰ دلار به فروش ميرسيد که بسيار متناسب و باورنکردني به نظر ميرسد. ۹۲۸ نتوانست جايگزين ۹۱۱ در جهان شود، ولي پورشه همواره به بهروز نگه داشتن آن ادامه داده است.