خودرو بانک/ آمار نشان ميدهند که تنها ۱۲.۵ درصد از خودروهاي جديد در بازار آمريکا از گيربکس دستي بهره ميبرند. اين نشان ميدهد خريداران علاقه چنداني به سه پدال ندارند، بنابراين شرکتهاي هيونداي و کيا يک تکنولوژي جديد به نام iMT يا سيستم انتقال قدرت دستي هوشمند را براي مدلهاي هيونداي ونيو و کيا سونت معرفي کردهاند.
تکنولوژي iMT يک گيربکس دستي بدون پدال کلاچ است و مکانيزم کلاچ به طور خودکار فعال ميشود. اين فناوري شباهتهاي زيادي به سيستم انتقال قدرت دستي اتوماتيک (AMT) دارد، در حالي که در iMT راننده ميتواند دندهها را به روش مرسوم و به صورت دستي تغيير دهد.
هيونداي همچنين اشاره کرده نيازي نيست راننده حين تعويض دنده پايش را از روي پدال گاز بردارد. اين سيستم از سنسور ويژهاي براي تشخيص زمان تعويض دنده استفاده ميکند و سپس کلاچ را با يک محرک هيدروليک فعال ميکند.
بازار