برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

قیمت خودروهای سنگین با افزایش تولید شکسته می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
قیمت خودروهای سنگین با افزایش تولید شکسته می‌شود

ايرنا/ سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت با بيان اينکه قيمت ناوگان سنگين درحال حاضر در کشور بالا و نرخ‌ها کاذب است، گفت: با انجام چندين قرارداد و افزايش توليد، قيمت خودروهاي سنگين شکسته مي‌شود.

«جعفر سرقيني» در مراسم انعقاد قرارداد نوسازي کاميون‌هاي فرسوده که عصر امروز در وزارت راه و شهرسازي برگزار شد،گفت: وزارت راه و شهرسازي از قراردادهاي توليد داخلي حمايت مي کند و اين بسيار خوب است. در ميان توليدکنندگان داخلي، امکان توليد بالاي کاميون‌ها را داريم و در يک سال ۱۱ هزار دستگاه خودروي سنگين توليد کرديم.

وي به جزييات قرارداد جديد که در آن هزار دستگاه کاميون توسط خودروسازان داخلي ساخته مي شود اشاره کرد و گفت: مي‌توانيم به راحتي اين رقم را تا ۵ هزار دستگاه در سال هم افزايش دهيم.

سرقيني به مشکلات مربوط به ايمني خودروهاي فرسوده اشاره کرد و ادامه داد: تردد خودروهاي سنگين فرسوده در جاده‌ها، آلايندگي محيط‌زيست و مصرف سوخت بالا دارد.

وي گفت: با يک محاسبه سرانگشتي به اين نتيجه رسيديم که خودروهاي بالاي ۴۰ سال در جاده‌ها با فرض پيمايش منطقي، شامل تردد هفته‌اي ۴ هزار کيلومتر و سالانه ۲۰۰ هزار کيلومتر، مي‌توانند از محل صرفه‌جويي سوخت، به نحوي در پروسه نوسازي قرار گيرند که هزينه نوسازي آنها ظرف دو سال بازگردانده شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه ساخت هزار دستگاه رقم بزرگي نيست، گفت:قيمت بازار خودروهاي سنگين فرسوده بالاست و اعداد و ارقام موجود، کاذب است؛ بنابراين مي‌توانيم با اجراي چندين قرارداد و فزايش توليد خودروهاي سنگين نو، اين قيمت کاذب را بشکنيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره