نماد آخرین خبر

یک سوم خودروهای جهان در چین تولید می‌شود

منبع
اقتصادآنلاين
بروزرسانی
یک سوم خودروهای جهان در چین تولید می‌شود

اقتصادآنلاين/ علي رغم اينکه ميزان توليد خودرو در نقاط مختلف جهان رو به کاهش است، اين آمار در برخي کشورهاي آسيايي در حال رشد بوده که در صدر آنها چين قرار دارد و در حال حاضر يکي از هر سه خودروي جهان در اين کشور توليد مي‌شود.
تقريبا يکي از سه خودروي توليد شده در سراسر جهان (32درصد) در سال 2019 در کارخانجات چين بود. همانطور که در ارقام ارائه شده توسط انجمن توليدکنندگان خودرو OICA مشاهده مي‌شود، در جهان تعداد خودروهاي کمتري نسبت به سال 2014 توليد مي‌شود، اما چندين بازار آسيايي توانستند حجم توليد خود را افزايش دهند.

گفتني است که هند يکي از بيشترين افزايش‌ها را نشان داد: تقريبا 15درصد در پنج سال و توليد سالانه 3.6ميليون خودرو.
بيشترين کاهش در صنعت خودروسازي بيمار آمريکا ديده شد که در بين سال‌هاي 2014 تا 2019، 40درصد از توليد داخلي خود را از دست داد.

آلمان نيز تعداد خودروهاي کمتري در کشور خود توليد مي‌کند، اما توليدکنندگان آلماني مانند فولکس واگن، بخشي از عامل افزايش توليد در چين هستند. در سال 2019، بازار چين حدود 39درصد از کل فروش فولکس واگن را به خود اختصاص داد.

تغيير محل‌هاي توليد تنها يکي از جنبه‌هاي بين‌المللي‌سازي صنعت خودرو محسوب مي‌شود. دانش عملي نيز به همراه ورود توليدکنندگان به سرمايه‌گذاري‌هاي مشترک با ساير شرکت‌هاي آسيايي يا چيني، با توليد همراه مي‌‎شود، که معمولا انتقال فناوري را نيز به دنبال دارد.

در نمودار ارائه شده، تعداد خودروهاي توليد شده بين سال‌هاي 2014 تا 2019 در کشورهاي مختلف را مشاهده مي‌کنيد؛

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره