مرسدس همچنان درگیر با مشکل لاستیک

خودرو بانک/ جيمز وولز، استراتژيست ارشد مرسدس با پيروزي هميلتون در گرندپري اسپانيا متقاعد نشده است که مرسدس توانسته بر مشکل لاستيک غلبه کند.
در بارسلونا، مشکلي که قهرمان جهان در دو مسابقه قبلي سيلورستون با آن درگير بود و باعث شد که دومين مسابقه را با اختلاف 24 ثانيهاي به مکس ورشتپن واگذار کند، وجود نداشت. در مسابقه اول نيز اگرچه هميلتون برنده مسابقه شد اما مجبور شد با لاستيک پنچر مسابقه را به اتمام برساند در حاليکه هم تيمي وي يعني والتري بوتاس به علت پنچري مقام دومي را از دست داد. پس از آن يک هفته بعد، تاول به اين معني بود که سرعت خوردگي لاستيکهاي مرسدسها بيشتر از ورشتپن بوده است، کسي که برنده مسابقه هفتادمين سالگرد فرمول يک شد.
وولز ميگويد که مرسدس کار فوقالعادهاي را براي بر طرف کردن تاولها بر روي لاستيک پيش از گرندپري اسپانيا انجام داد، اما بعيد است که مشکل بطور دائم بر طرف شده باشد. او به اتواسپورت گفت:
واقع بينانه، آيا مشکل برطرف شده است؟ بعيد است. موقعيتي که در سيلورستون پيش آمد با آنچه که در بارسلونا وجود داشت، متفاوت بود. ما با يد همچنان ياد بگيريم و پيشرفت کنيم، اما آن چيزي که باعث خوشحالي من در بارسلونا شد، اين بود که شرايطي که آنجا حاکم بود يکي از سختترين شرايط امسال بود. روند صحيحي را در پيست داشتيم واقعيتي که در پشت آن وجود داشت، اين بود که ما در آن شرايط خوب عمل کرديم و ما نياز داريم به اينکه پيشرفت کنيم و حرکت به سمت جلو را حفظ کنيم.
لاستيک خودرو مرسدس
وولز کارهايي را که فقط در فاصله چند روز فرصتي که بين دو مسابقه سيلورستون و بارسلونا انجام شده بود، رh تشريح کرد. وي گفت:
به طور مشخص بعد از سيلورستون، تمرکز بر روي لاستيکها، مديريت آنها و گرماي بيش از حد و تاولهايي بود که در طول مسابقه تجربه کرديم. ما چند روز فرصت داشتيم اما کم بود که بخواهيم بطور کامل به اين مشکل رسيدگي کنيم و روشن است که قرار نبود بين اين دو مسابقه، ماشين تغييرات چشمگيري داشته باشد.
بارسلونا کمي متفاوت است. يک پيست با داونفورس بالا، ما از باله بزرگتري نسبت به آنچه در سيلورستون داشتيم، استفاده کرديم، اما غير از اين قصد تغييرات بنيادي در طراحي ماشين را نداشتيم. بنابراين، آنجه را که داشتيم تنظيم و مديريت کرديم.
وولز گفت که پيشرفتها به اين معني است که عملکرد بيشتري را ميتوان از ماشين استخراج کرد. او اينگونه ادامه داد:
وقتي ما وارد بارسلون شديم، چند چيز در تنظيمات خودرو و چند ترفند در مورد نحوه اينکه در انتهاي هفته چگونه بايد باشيم و از لاستيکها چگونه بهره لازم را ببريم، وجود داشت. خوشحالم که ميگويم کار فوقالعادهاي که طي تنها چند روز انجام شد، واقعا در مسابقه جواب داد.
ما همانطورکه ورشتپن لاستيکهايش را مديريت کرد، آنها را اداره کرديم اما وقتي به اندک عملکرد بالاتري احتياج داشتيم آنجا آماده و در دسترس بود و لوئيس هم فقط توانست در لحظات کليدي مسابقه يک دهم از زمان را بدست آورد. براي والتري با توجه به اينکه بيشتر مسابقه را خودروي وي در هواي کثيف دنبال کننده بود، همان چيزي که گرمايش را بيش از حد بدتر ميکند، با اين حال او توانست در نهايت موفق شود و به خط پايان برسد حتي در شرايطي که در ترافيک قرار گرفت و حتي در محدوده آندرکات ورشتپن نيز بود.
اين همان تغيير باور نکردني نسبت به 7 روز پيش است که ما در آن قرار داشتيم.