خودرو بانک/ جیمز وولز، استراتژیست ارشد مرسدس با پیروزی همیلتون در گرندپری اسپانیا متقاعد نشده است که مرسدس توانسته بر مشکل لاستیک غلبه کند.

در بارسلونا، مشکلی که قهرمان جهان در دو مسابقه قبلی سیلورستون با آن درگیر بود و باعث شد که دومین مسابقه را با اختلاف 24 ثانیه‌ای به مکس ورشتپن واگذار کند، وجود نداشت. در مسابقه اول نیز اگرچه همیلتون برنده مسابقه شد اما مجبور شد با لاستیک پنچر مسابقه را به اتمام برساند در حالیکه هم تیمی وی یعنی والتری بوتاس به علت پنچری مقام دومی را از دست داد. پس از آن یک هفته بعد، تاول به این معنی بود که سرعت خوردگی لاستیکهای مرسدس‌ها بیشتر از ورشتپن بوده است، کسی که برنده مسابقه هفتادمین سالگرد فرمول یک شد.

وولز می‌گوید که مرسدس کار فوق‌العاده‌ای را برای بر طرف کردن تاول‌ها بر روی لاستیک پیش از گرندپری اسپانیا انجام داد، اما بعید است که مشکل بطور دائم بر طرف شده باشد. او به اتواسپورت گفت:

واقع بینانه، آیا مشکل برطرف شده است؟ بعید است. موقعیتی که در سیلورستون پیش آمد با آنچه که در بارسلونا وجود داشت، متفاوت بود. ما با ید همچنان یاد بگیریم و پیشرفت کنیم، اما آن چیزی که باعث خوشحالی من در بارسلونا شد، این بود که شرایطی که آنجا حاکم بود یکی از سخت‌ترین شرایط امسال بود. روند صحیحی را در پیست داشتیم واقعیتی که در پشت آن وجود داشت، این بود که ما در آن شرایط خوب عمل کردیم و ما نیاز داریم به اینکه پیشرفت کنیم و حرکت به سمت جلو را حفظ کنیم.
 
 لاستیک خودرو مرسدس
وولز کارهایی را که فقط در فاصله چند روز فرصتی که بین دو مسابقه سیلورستون و بارسلونا انجام شده بود، رh تشریح کرد. وی گفت: 

به طور مشخص بعد از سیلورستون، تمرکز بر روی لاستیکها، مدیریت آنها و گرمای بیش از حد و تاولهایی بود که در طول مسابقه تجربه کردیم. ما چند روز فرصت داشتیم اما کم بود که بخواهیم بطور کامل به این مشکل رسیدگی کنیم و روشن است که قرار نبود بین این دو مسابقه، ماشین تغییرات چشمگیری داشته باشد. 

بارسلونا کمی متفاوت است. یک پیست با داونفورس بالا، ما از باله بزرگتری نسبت به آنچه در سیلورستون داشتیم، استفاده کردیم، اما غیر از این قصد تغییرات بنیادی در طراحی ماشین را نداشتیم. بنابراین، آنجه را که داشتیم تنظیم و مدیریت کردیم.

وولز گفت که پیشرفتها به این معنی است که عملکرد بیشتری را می‌توان از ماشین استخراج کرد. او اینگونه ادامه داد:
وقتی ما وارد بارسلون شدیم، چند چیز در تنظیمات خودرو و چند ترفند در مورد نحوه اینکه در انتهای هفته چگونه باید باشیم و از لاستیکها چگونه بهره لازم را ببریم، وجود داشت. خوشحالم که می‌گویم کار فوق‌العاده‌ای که طی تنها چند روز انجام شد، واقعا در مسابقه جواب داد. 

ما همانطورکه ورشتپن لاستیکهایش را مدیریت کرد، آنها را اداره کردیم اما وقتی به اندک عملکرد بالاتری احتیاج داشتیم آنجا آماده و در دسترس بود و لوئیس هم فقط توانست در لحظات کلیدی مسابقه یک دهم از زمان را بدست آورد. برای والتری با توجه به اینکه بیشتر مسابقه را خودروی وی در هوای کثیف دنبال کننده بود، همان چیزی که گرمایش را بیش از حد بدتر می‌کند، با این حال او توانست در نهایت موفق شود و به خط پایان برسد حتی در شرایطی که در ترافیک قرار گرفت و حتی در محدوده آندرکات ورشتپن نیز بود.

این همان تغییر باور نکردنی نسبت به 7 روز پیش است که ما در آن قرار داشتیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar