دنياي اقتصاد/ تسلا يکي از معدود خودروسازاني است که در سال جاري توانست به رغم چالش‌هاي پاندمي کرونا، به رشد خود ادامه دهد. در حالي که اين خودروساز برقي در مسير رشدش حرکت مي‌کند، مشخص شده خودروسازان ميراث‌داري که از ورود زودهنگام به بخش خودروهاي برقي سر باز زدند، در حال عقب افتادن در اين بازار هستند. اين موضوع حتي در مورد تويوتا که از نظر توليد، بزرگ‌ترين خودروساز جهان محسوب مي‌شود نيز صادق است. براي نمونه، تسلا تنها بخش بسيار کوچکي در بازار خودرو نسبت به تويوتا توليد و عرضه مي‌کند اما ارزش بازاري اين خودروساز آمريکايي اکنون به حدود ۳۷۰ ميليارد دلار رسيده که برابر با ميزان توليد ناخالص داخلي يک سال هنگ‌کنگ است و البته هنوز با رسيدن به پتانسيل واقعي خود فاصله فراواني دارد. تسلا در حال توسعه عمليات و بازارهاي خود در سراسر جهان است و اکنون علاوه بر دو کارخانه در آمريکا و چين، در مرحله آغاز ساخت يک کارخانه جديد در آلمان است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar