ام وی ام X22 پلاس توسط کمپانی چری معرفی شد






خودرو بانک/ فيسليفت چري تيگو 3x با نام چري تيگو 3x Plus معرفي شد. در حقيقت چري تيگو 3 خودرويي است که در ايران با نام ام وي ام X22 شناخته ميشود و با برند MVM سال ها است که در بازار ايران عرضه شده است. حال کمپاني چري نسخه جديدي از اين خودرو را با پسوند پلاس معرفي کرده است. طراحي اين خودرو بر اساس زبان جديد شرکت چري با عنوان "زندگي در پويايي 3.0" است.
در اين فيسليفت نماي جلو، فضاي داخلي و پشت آمپر خودرو دستخوش تغييرات اساسي شدهاند و هر چند نماي عقب و نماي جانبي هم تغييراتي داشتهاند، ولي اين تغييرات کم هستند. در نماي جلو چراغهاي روشنايي در روز همانند اکثر کراساوورهاي جديد از چراغهاي اصلي جدا و در بالاترين نقطه نماي جلويي هستند. جلو پنجره هم در انطباق با زبان طراحي جديد شرکت چري و همچون جلو پنجره نسل جديد چري تيگو 7 و به صورت شش ضلعي است.
در نماي جانبي شايد بتوان گفت تنها تغييرات رخ داده عبارتند از تغييراتي در گلگير جلو براي انطباق با چراغهاي روشنايي در روز جديد و آينههاي جانبي با فرم جديد.
در نماي عقب هم تنها تغيير صورت گرفته عبارت است از تغيير فرم سپر عقب و فلاپ زير سپر جلو با دو خروجي مجازي براي اگزوز.
در فضاي داخلي اصليترين و مشخصترين تغيير استفاده از غربليک جديد در چري تيگو 3x Plus است. از اين غربليک فرمان که به فرم D-CUT است قبلاً در خودروهاي چري آريزو GX يا همان آريزو 6 و چري تيگو 4x يا همان ام وي ام X55 استفاده شده است. در اين غربليک فرمان جاي کليدهاي کروز کنترل و سامانه چند رسانهاي جابجا شدهاند.
کابين
تغيير ديگر فضاي داخلي چري تيگو 3x Plus استفاده از پشت آمپر جديد بهجاي پشت آمپر قبلي است. به نظر بعضي از منتقدين پشتآمپر قبلي چري تيگو3x کپيبرداري از پشتآمپر خودورهاي شرکت BMW بود ولي پشتآمپر جديد کلاسيک و خواناتر است.
تغيير مشهود ديگر در فضاي داخلي چري تيگو 3x Plus، تغيير در فرم جلو داشبورد است. در جلو داشبورد جديد از قطعات سياه براق در کنار قطعاتي با ظاهري شبيه فيبرکربن استفاده شده است.
کليدهاي سامانه تهويه مطبوع هم جديد شده و از کليدهاي سامانه تهويه مطبوع نمونه کم قدرت و کم امکانات چري تيگو 4x يا همان ام وي ام X55 در چري تيگو 3x Plus استفاده شده است.
در چري تيگو 3x پلاس امکانات جديدي همچون گرمکن صندليهاي جلو، ترمز پارک برقي، سامانه کمکي شروع حرکت حين بالارفتن از سربالاييها و سامانه کمکي پائين رفتن از تپه به امکانات قبلي چري تيگو3x اضافه شده است.
پيشرانه
از لحاظ فني چري تيگو 3x Plus همچون چري تيگو3x است و کماکان از موتور بنزيني 1.5 ليتري تنفس طبيعي و گيربکس CVT در اين خودرو استفاده ميشود.
با توجه به ارائه MVM 315 Plus با گيربکس اتوماتيک 4 دنده استپگيت در ايران، هيچ بعيد نيست که ام وي ام X22 پلاس نيز در ايران بهجاي گيربکس CVT با گيربکس اتوماتيک 4 دنده استپگيت ارائه شود، البته هنوز جاي ويژگي "تيپ ترونيک" در گيربکس اتوماتيک 4 دنده استپگيت ام وي ام 315 پلاس خالي است.
چند سالي است که چري تيگو 3x با نام ام وي ام X22 در بازار خودرو ايران هم ارائه ميشود و هيچ بعيد نيست که اين فيسليفت در ايران هم با نام ام وي ام X22 پلاس ارائه شود. شايان ذکر است MVM X22 مديران خودرو همچون ساير نمونههاي چري تيگو 3x که به کشورهاي خارج از چين صادر ميشوند، داراي تودوزي دورنگ و سقف سياه رنگ هستند و به احتمال قوي نمونههاي صادراتي چري تيگو 3x Plus نيز داراي تودوزي دورنگ و سقف سياه رنگ ميباشند.