نماد آخرین خبر

آغاز تولید شاسی بلند روسی یواز پاتریوت در ایران

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی

گجت نيوز/ شرکت UAZ که توليد کننده خودروهاي آفرودي است خودرو شاسي بلند يواز پاتريوت را در ايران عرضه خواهد کرد که در اين مطلب آن را بررسي مي‌کنيم.


شنيده‌ها حاکي از آن است که خودرو يواز پاتريوت شاسي بلند پاييز امسال از راه خواهد رسيد و شرکت سروش ديزل مبنا نماينده رسمي UAZ در ايران خواهد بود. اين شرکت پيش از اين نماينده محصولات ديزلي هيونداي در ايران بوده است.

شرکت UAZ نخستين بار در طي جنگ جهاني دوم با ارائه محصولات نظامي چهار چرخ محرک و کاميون‌هاي نظامي پاي به عرصه خودروسازي گذاشته است و از همان زمان تاکنون با ارائه خودروهاي شاسي بلند همانند برندهاي مطرح جهاني جيپ ، لندروور و… نظر مشتريان را به خود جلب نموده است.

خودرو يواز پاتريوت در سال ۱۳۹۵ براي اولين بار در نمايشگاه خودروي تهران پاي به کشور ايران گذاشت و برنامه حضور خود را در ايران اعلام نمود و هم‌اکنون توسط شرکت سروش ديزل مبنا مونتاژ خواهد شد.

يواز پاتريوت در سال ۲۰۰۵ در خط توليد کارخانه روسي قرار گرفت و با وجود ثابت باقي ماندن اصول طراحي اين خودرو طي سال‌هاي گذشته نسل به نسل پيشرفت را تجربه نموده است و اين پيشرفت‌ها ناشي از شکايات و گزارشات مشتريان در خصوص خودروهايشان بوده است و تنها پيشرفت ظاهري اين خودرو در قسمت چراغ‌ها و جلو پنجره آن بوده است.

همچنين يواز پاتريوت در سال ۲۰۱۹ شاهد به‌روزرساني‌هاي بيشتري که شامل گيربکس پنج سرعته اتوماتيک، رينگ‌هاي ۱۸ اينچي با طراحي جديد، زاپاس قرار گرفته در خارج خودرو و يک رنگ آبي متاليک شده است که پيش از اين براي خودروهاي فول آپشن قابل دسترسي بود و هم اکنون مشتريان مي‌توانند اين آپشن‌ها را در خودروهاي سفارشي خود داشته باشند.

معرفي خودرو يواز پاتريوت
اين خودرو روسي در مدل‌هاي بنزيني و ديزل توليد مي‌شود. در نسخه بنزيني با پيشرانه ۲.۷ ليتري و قدرت ۱۵۰ اسب بخاري و گشتاور ۲۳۴ نيوتون متري و نسخه ديزلي آن با پيشرانه ۲.۲ ليتري و قدرت خروجي ۱۴۳ اسب بخاري با گشتاور ۲۲۸ نيوتون متري روانه بازار خواهد شد.

قدرتي که در موتور اين خودرو به کار رفته توسط جعبه دنده ۵ سرعته يا ۶ سرعته اتوماتيک که به دست شرکت پانچ توليد و عرضه مي‌شود به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. انتظار مي‌رود اين خودرو با موتور بنزيني ۲.۷ ليتري و گيربکس ۶ سرعته اتوماتيک مونتاژ و روانه بازار شود و با شاسي مستقل آن مي‌توان گفت که با يک شاسي بلند آفرودي منحصر به فردي روبرو هستيم که داراي سيستم چهار چرخ محرک است.

در مراحل اوليه توليد، پاتريوت در جايگاه محصول آفرودي و خانوادگي روانه بازار خواهد شد و نسخه اتوماتيک آن نيز در ايران مونتاژ خواهد شد و به دليل قابليت‌هاي آن نسخه پيکاپ نيز در مراحل بعدي توليد خواهد شد.

 
مشخصات فني
از ديگر امکانات يواز پاتريوت مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:

يخ زداي شيشه جلو و برف پاک کن
گرمکن فرمان
گرمکن صندلي‌هاي جلو
سيستم چهار چرخ محرک با قابليت تنظيم ديفرانسيل
چراغ روشنايي روز

راهنماي پارک
سيستم کنترل پايداري
سيستم کنترل
دو ايربگ جلو
شروع حرکت در سربالايي‌ها
سيستم کنترل حرکت در سراشيبي‌ها
کروز کنترل
سنسور پارک جلو و عقب
محدود کننده سرعت

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar