بی ام و به دنبال یک تغییر نام تاریخی در جدیدترین مدل برقی خودش است!
چرخان/ چرخههاي توليد خودروهاي الکتريکي بهقدري پيچيده و طولاني است که هر شرکتي نميتواند با همان برنامهريزيهاي قبلي خود در مورد اين مدلها، کار خود را جلو ببرد. براي مثال، شايعاتي که در مورد مسافت حرکتي خودروهاي برقي و يا قدرت اين نوع از خودروها وجود دارد تا زمان رونمايي رسمي از طرف کارخانه، مشاهده ميشود که چندين بار توسط شايعات مختلف تغييريافته و اعداد جديدي جايگزين آنها ميشوند.
براي مثال ميتوانيم به خودروي آلماني موسوم به iNext اشارهکنيم که براي اولين بار در سال 2018 بهعنوان يک طرح مفهومي رونمايي شد و اين خودرو قرار نيست زودتر از تابستان سال 2021، به بازارهاي جهاني راه يابد. البته خودروساز باواريايي، بهزودي ميخواهد نسخه توليدي نهايي آن را رونمايي کند اما پيشازاين رونمايي، وبسايت اين شرکت، اطلاعات جديد جذابي را در اختيار رسانهها قرار داده است.
بر اساس اين اطلاعات تازه، اين مدل نه قرار است iNext ناميده شده و نه بر اساس شايعات گذشته، نام IX5 را بر روي خود ببيند. اين خودروي تازهوارد برقي، با اندازهاي تقريباً برابر با بي ام و X5(شايد کمي کوچکتر) رونمايي خواهد شد. درواقع ازآنجاييکه گفتهشده است نام اين خودرو،IX خواهد بود، ميتوان گفت، اولين مدلي از اين شرکت آلماني خواهد بود که هيچ عددي را روي خود نميبيند.
در کنار ديگر اخبار مربوط به IX، گزارشها همچنين اعلام ميکنند که بي ام و، براي اين مدل از سه پيشرانه براي قدرت رساني، استفاده خواهد کرد. درواقع موتوربرقي بهکاررفته در اين مدل تازهوارد را ميتوان با همان موتور بنزيني بي ام و X5 مقايسه کرد که توانايي توليد 308 اسب بخار قدرت را دارد. همچنين يک نسخه قدرتمندتر نيز مانند نمونه M Sport اين شرکت، باقدرت حدودي 522 اسب بخار، در اين خودروي برقي ديده خواهد شد.
درنهايت نيز سومين نسخه از خودروي تازهوارد برقي بي ام و را ميتوانيم مشاهده کنيم که با استفاده از دو موتوربرقي خود،610 اسب بخار قدرت توليد ميکند. درواقع اين خودروي برقي ميتواند وارد حوزه پادشاهي X5 M شود. اگرچه هنوز در مورد مسافت حرکتي اين خودرو، اعدادي اعلامنشده است اما IX براي اينکه بتواند قدرت رقابتپذيري خوبي داشته باشد بايد حداقل 480 کيلومتر مسافت ا با يک شارژ کامل خود، طي نمايد.
توليد جهاني اين مدل تازهوارد از طرف بي ام و، قرار است در هفتمين ماه از سال 2021 اتفاق بيفتد. اگرچه ورود اين شاسيبلند برقي شايد کمي دير اتفاق بيفتد اما خودروساز آلماني اميدوار است که بتواند با کمک IX، وزنه فروش را از سمت آئودي، جگوار و تسلا، به سمت خود سنگين کند.