نماد آخرین خبر

با گیربکس دستی بزنیم دنده عقب چه اتفاقی خواهد افتاد؟

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی

خودرو بانک/ شايد به اين فکر افتاده‌ باشيد که اگر در سرعت ‌هاي بالا اهرم دنده را به وضعيت R يا همان دنده عقب تغيير دهيد، چه اتفاقي براي ماشين و جعبه دنده رخ مي ‌دهد؟! ولي خب در اينجور مواقع بيشتر بايد عقلاني رفتار کرد و از انجام کارهايي که نمي ‌دانيم چه نتيجه اي دارد بايد پرهيز کنيم، بويژه در شرايط کنوني که انجام چنين کاري به هيچ وجه اقتصادي نخواهد بود.

پيش از اين در يک مقاله فني مختلفي را مورد بررسي قرار داديم و به اين موضوع پرداختيم که اگر در سرعت‌ هاي بالا به صورت اتفاقي و يا از سر کنجکاوي دکمه استارت و يا دکمه پارک برقي را فشار دهيد، چه اتفاقي براي ماشين رخ خواهد داد و يا فيلم هاي ديگري از گيربکس هاي اتوماتيک منتشر کرديم که اگر در حالت D و هنگام حرکت باشيد، وضعيت گيربکس را در حالت R يا دنده عقب قرار دهيد چه اتفاقي در انتظار ماشين خواهد بود.

در گيربکس هاي اتوماتيک ديديم که با قرار دادن گيربکس در حالت R حين حرکت رو به جلو، گيربکس حالت خلاصي پيدا کرده و اتفاق خاصي براي اتومبيل نمي افتد، ولي اگر اين کار را با گيربکس دستي انجام دهيم چه نتيجه اي خواهد داشت؟

پيرو اين موضوع، در ادامه فيلمي قرار گرفته است که چنين کاري را با گيربکس دستي در يک خودروي پيکاپ فورد رنجر دهه 90 انجام مي دهد. البته که خودروي فورد قطعات مرغوب تري نسبت به خودروهاي ايراني دارد و بعيد نيست که با انجام چنين کاري با خودروهاي ايراني از سرکنجکاوي، گيربکس ماشين را به کلي نابود کنيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره