خسارت قابل توجه که یک نمایندگی معتبر به مالک خودرو زد

بازار/گاهي براي بعضي خودروها در نمايندگيهاي معتبر اتفاقاتي ميافتد که مي تواند مشکلات قابل توجهي را در آينده براي مالک به وجود بياورد. يکي از کارشناسان همراه مکانيک تعريف ميکرد که از طرف شرکت براي کارشناسي يک ماشين از توليدکنندگان معتبر و در محل نمايندگي اعزام شده بود. پس از رسيدن به محل و احوال پرسي با مشتري، ايشان اظهار کردندکه مي خواهند اين خودرو را که در حدود 3000 کيلومتر نيز کارکرده است، از نمايندگي تحويل بگيرند و به همين علت درخواست کارشناس کردهاند.
ادامه ماجرا را از زبان ايشان بخوانيد:
" در همان ابتداي کار، کارشناس فني شرکت سازنده نيز به جمع ما اضافه شد و اعلام کرد که خودرو طبق نظر ما قطعا بدون رنگ است. از آنجايي که کارشناسي نبايد تحت تاثير نظرات ديگران قرار بگيرد، شروع به کارشناسي رنگ خودرو کردم و پس از اتمام کار، تشخيص من اين بود که درب عقب سمت شاگرد تعويض شده و رکاب و گلگير عقب همين سمت لکه رنگ دارند. به نظر من تصادف و ضربه در اين سمت کاملا محرز بود. کارشناس فني نمايندگي اعلام کرد که علايمي که شما آن ها را تعويض و رنگ شدگي مي دانيد، در تمام اين خودروها موجود هستند و قطعاً من اشتباه مي کنم.
در همين لحظه يک استاد نقاش نمايندگي به ما اضافه شد که سعي داشت تا با دلايل مختلف من را قانع کند که خودرو رنگشدگي ندارد و من همچنان با دلايل کارشناسي، تشخيص خودم را به ايشان اثبات ميکردم. عليرغم تمامي دلايل همچنان کارشناس نمايندگي همه موارد را کتمان ميکرد.
پس از بحث فراوان بنده برگه کارشناسي را تکميل کرده و نقاط تعويضي و رنگ شدگي را مطابق با تشخيص خودم مشخص کردم. زماني که گزارش خود را به مشتري ارائه کردم، ناگهان با شادي ايشان روبهرو شدم، به طوري که ايشان بنده با خوشحالي فراوان از من بسيار تشکر کرد!! از برخورد ايشانبسيار متعجب شده بودم که ماجراي کامل را براي بنده تعريف کرد.
داستان از اين قرار بود که صاحب خودرو، ماشين را براي سرويسهاي دوره گارانتي به نمايندگي تحويل ميدهد، اما در نمايندگي در هنگام جابهجايي، خودرو با ستون برخورد کرده و آسيب مي بيند.
با پيگيري و پافشاري ايشان مبني بر جبران خسارت و ضرر و زيان افت قيمت خودرو، نمايندگي به ايشان اعلام مي کند که خودرو را به نحوي درست ميکند که با خودروي بدون رنگ هيچ اختلافي نداشته باشد و حاضر به ارائه تضمين است که هيچ کارشناسي قادر به تشخيص تعويض و رنگ شدگي نيست. مالک خودرو به ناچار قبول مي کند، به شرط اينکه يک کارشناس مجرب که از اين موضوع اطلاع ندارد خودرو را کارشناسي کند.
مالک خودرو پس از جستجوي بسيار در بين کارشناسان، به همراه مکانيک اعتماد کرده و اين وظيفه را به ما واگذار ميکند. در نهايت نمايندگي مجبور شد که ضرر و زيان را به مشتري پرداخت نمايد و رضايت ايشان را جلب کند.
اين ماجرا نشان مي دهد که:
اولاً نبايد به تضمينهاي نمايندگيهاي خودرو مبني بر غيرقابل تشخيص بودن نقاشي و صافکاري خودرو اعتماد کرد، دقت داشته باشيد که هيچ صافکاري و نقاشي غيرقابل تشخيصي وجود ندارد، حتي اگر توسط نمايندگي انجام شده باشد.
ثانياً کارشناسي خودرو يک فعاليت کاملا حرفه اي و تخصصي است که با تخصص هاي ديگر موجود در نمايندگيهاي خودرو مانند نقاشي و تعميرات خودرو فرق ميکند. اينکه به کارشناسي نمايندگي اعتماد کنيم، به معناي ناديده گرفتن سطح بالاي دانش و تخصص مورد نياز است و ممکن است بعدها در مواجهه با کارشناسان حرفه اي خودرو، متوجه عيوب فراواني در خودرو شويم و افت قابل توجه قيمت خودرو، با اين قيمتهاي گران فعلي، گريبان ما را بگيرد.
جهت کسب اطلاعات بيشتر در مورد خدمت کارشناسي خودرو ميتوانيد به اينجا مراجعه کنيد.
اگر ميخواهيد در هزينههاي پنهان براي خريد خودرو صرفه جويي کنيد، پيشنهاد ميکنيم خودروي مورد نظر خود را از نمايشگاه خودروهاي کارشناسي شده همراه مکانيک بخريد تا فقط يک بار هزينه خدمات خودرو را بپردازيد، وگرنه به صورت ميانگين بايد 3 تا 5 خودرو را کارشناسي کرده تا خودروي نهايي خود را پيدا کنيد. پس همين الان روي اين لينک کليک کنيد و درخواست خود را ثبت کنيد.
با همراه مکانيک مطمئن بخريد، آسان بفروشيد