نماد آخرین خبر

2 طرح ساماندهی بازار خودرو با یکدیگر ادغام می‌شوند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
2 طرح ساماندهی بازار خودرو با یکدیگر ادغام می‌شوند

ايسنا/ يک عضو هيات رييسه کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌که قرار نيست طرح ساماندهي بازار خودرو (مصوب مجلس دهم) مسکوت بماند گفت که احتمالا اين طرح با طرح نمايندگان مجلس يازدهم براي ساماندهي وضعيت خودرو ادغام خواهد شد.

مصطفي رضاحسيني قطب آبادي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: طرح ساماندهي بازار خودرو که در مجلس دهم به تصويب رسيده بود پس از ايراد شوراي نگهبان به مجلس يازدهم آمده و خبرهايي منتشر شده بود که قرار است اين طرح مسکوت گذاشته شود، اما چنين بحثي مطرح نيست؛ بلکه دوستان متخصص ما در حوزه بازار خودرو با توجه به اتفاقاتي که از چند ماه قبل در حوزه خودرو رخ داده طرحي را در اين زمينه تهيه کردند که در حال تدوين آن هستند.

وي ادامه داد: برخي طراحان طرح قبلي اکنون در مجلس يازدهم نيز هستند يا کساني مثل آقاي فولادگر از بيرون مجلس شوراي اسلامي پيگير اين موضوع هستند. طراحان طرح جديد نيز به دنبال اين هستند که با مقتضيات جديد کشور طرح جامع‌تر و کامل‌تري را با ديدن ضوابط مختلف ارائه کنند. علاوه بر اين مجلس شوراي اسلامي نبايد يک موضوع را چند بار در دستور کار قرار دهد و قانون در قانون تصويب شود.

نماينده مردم شهر بابک در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: قرار است طراحان طرح جديد با طراحان طرح مجلس دهم نشستي بگذارند و در اين زمينه همفکري کنند تا ما دو قانون در دو مقطع تصويب نکنيم. علاوه بر اين طرح مجلس دهم که از سوي شوراي  نگهبان اعاده شده به قوت خود باقي است اما مي‌توانيم آن را مدتي نگهداريم که با طرح جديد تلفيق شود تا نهايتا آنچه که به صلاح کشور، مردم و حوزه صنعت است را به عنوان خروجي اين مصوبات شاهد باشيم.

رضاحسيني يادآور شد: ما هفته گذشته در کميسيون صنايع مفصلا در اين زمينه بحث کرديم آقاي فرهنگي از طراحان طرح قديم از اين طرح دفاع کرد و طراحان طرح جديد نيز مواردي را مطرح کردند که سعي مي‌کنيم ديدگاه‌ها را به يکديگر نزديک کنيم تا خروجي خوبي را داشته باشيم.

اين عضو هيات رييسه کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ما در کشور قانون کم نداريم بلکه مشکل ما عدم اجراي صحيح قانون است. تلاش ما اين است که در اين زمين کار کارشناسي انجام دهيم شايد به نوعي بتوانيم اين دو طرح را با يکديگر ادغام کنيم چرا که نمي‌خواهيم صرفا قانون تصويب کنيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar