نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

خبر مهم برای خریداران خودرو/ رقم پیش‌فروش در نیمه دوم سال تعیین شد

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
خبر مهم برای خریداران خودرو/ رقم پیش‌فروش در نیمه دوم سال تعیین شد

خبرآنلاين/ مديرکل صنايع حمل و نقل وزارت صنعت افزود: بر اساس ظرفيت توليدي که از برنامه توليد خودروسازان تا آخر سال باقي مانده، ۱۵۲ هزار دستگاه خودرو در ۶ ماهه دوم سال به صورت فروش فوق‌العاده توسط شرکت‌هاي ايران‌خودرو و سايپا عرضه مي‌شود.
سهيل معمارباشي اضافه‌کرد: در اين برنامه سهم ايران خودرو ۱۱۰ هزار دستگاه و سهم شرکت سايپا ۴۲ هزار دستگاه خودرو تعيين شده است.

وي خاطرنشان‌کرد: تعداد خودروهاي ناقص نيز افزون بر ۱۰۰ هزار دستگاه است که در پارکينگ خودروسازان قرار دارد. اين قطعات وارداتي بوده، دلايل تامين و ترخيص نشدن به موقع آنها تا حدود زيادي مشخص است و گمرک، بانک مرکزي و ساير دستگاه‌هاي مرتبط از شرايط اين موضوع به‌طور کامل مطلع هستند.

احتکار خودروسازان صحت ندارد

مديرکل صنايع حمل و نقل وزارت صنعت تاکيدکرد: به مردم اطمينان مي‌دهيم که به هيچ عنوان احتکار خودرو از سوي خودروسازان مطرح نيست و حتي تعمدي براي عرضه نکردن خودرو به بازار وجود ندارد، اين مساله به شدت کنترل شده و نهادهاي نظارتي و بازرسي اين موضوع را مورد رصد دقيق قرار داده‌اند.

وي اضافه‌کرد: خودروهاي موجود در کف پارکينگ‌ها اغلب متعلق به تعهدات معوق خودروسازان بوده و به دليل تکميل و تحويل نشدن، خودروسازان در حال پرداخت جريمه به مشتريان خود هستند.

مديرکل صنايع حمل و نقل وزارت صنعت تاکيدکرد: تحويل خودرو ناقص به مشتري مورد تاييد وزارت صنعت نيست و به هيچ عنوان اين اتفاق رخ نمي‌دهد.معمارباشي گفت: اکنون در عمل امکان واردات خودرو به کشور وجود ندارد و با شرايط موجود درخصوص تامين نياز بازار بايد برنامه‌ريزي لازم انجام شود.

وي درخصوص قيمت موعد تحويل خودرو به متقاضيان نيز اعلام‌کرد: اکنون فروش فوق‌العاده و همچنين پيش‌فروش توسط شرکت‌ها انجام مي‌شود که در حالت فروش فوق‌العاده قيمت ثابت بوده و طبق قيمت اعلام شده از سوي شوراي رقابت در روز انعقاد قرارداد خودرو بايد تحويل مشتري شود.

معمارباشي ادامه‌داد: در شرايط پيش‌فروش نيز که به صورت تعهدات زماني چهار تا ۱۲ ماهه و ۱۲ تا ۲۴ ماهه است، قيمت در روز تحويل محاسبه و خودرو تحويل مشتري مي‌شود.

مديرکل صنايع حمل و نقل وزارت صنعت گفت: مردم موارد شکايت خود را مي‌توانند از طريق سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان و اداره کل بازرسي و پاسخگويي به شکايات وزارت صنعت دنبال کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar