نماد آخرین خبر

رولزرویس بدون تجمل!

منبع
ايران جيب
بروزرسانی
رولزرویس بدون تجمل!

ايران جيب/ رولزرويس نسل جديدي از مدل گوست را رونمايي کرد. خودروساز انگليسي مي‌گويد کوچکترين مدل خود را با نگاهي تازه به ماشين‌هاي لوکس طراحي کرده است.

گوست پرفروش‌ترين مدل رولزرويس در تاريخ ۱۱۶ ساله اين کارخانه است. نسل اول اين ماشين ده سال پيش براي جلب ثروتمندان جوان ساخته شد. رولزرويس مي‌گويد در نظرسنجي از مشتريانش دريافته که آنها ماشيني مي‌خواهند که ثروتشان را فرياد نزند و در عين آراستگي، تجمل کمتري داشته باشد.

نسل دوم گوست در پاسخ به اين تقاضا، ظاهري ساده‌ و مينيمال دارد. استفاده از رنگ سفيد و زمينه روشن در عکس‌ها و ويديوهايي که کارخانه منتشر کرده هم بر اين سادگي تاکيد مي‌کند. تورستن مولر، مدير رولزرويس مي‌گويد از طراحانش خواسته تا همه بخش‌هاي اضافه در ماشين را حذف کنند و به تعريفي بدون تجمل‌گرايي از ماشين لوکس برسند.

رولزرويس نسل جديد گوست را از نو طراحي کرده و مي‌گويد تنها قطعاتي که از نسل قبلي به مدل جديد منتقل شده، آرم روي کاپوت و چتر‌هايي است که در داخل درهاي عقب قرار دارد. با اين حال، ظاهر ماشين نسبت به قبل تغيير زيادي نکرده است. مهم‌ترين تغيير، چراغ‌هاي مدرن‌تر و جلوپنجره بزرگتري است که با چراغ‌هاي ال‌ئي‌دي نوراني شده است.

برخلاف نسل اول که بر روي شاسي ب‌ام‌و سري هفت ساخته شده بود، مدل جديد گوست بر روي شاسي ساخته مي‌شود که توسط رولزرويس طراحي شده است. موتور ماشين دوازده سيلندر است. نيروي موتور به هر چهار چرخ منتقل مي‌شود و با چرخاندن فرمان هر چهار چرخ تغيير جهت مي‌دهد.

اتاق ماشين هم ساده‌تر و مدرن‌تر شده است. براي جلوگيري از ورود صداي بيرون شيشه‌ها دوجداره است و صد کيلو عايق صدا در بدنه استفاده شده است. رولزوريس مي‌گويد که ابتدا اتاق ماشين آنقدر ساکت بود که باعث گيج شدن سرنشينان مي‌شد و مهندسان مجبور شدند تا ارتباط بيرون و درون ماشين را کمي بيشتر کنند.

قيمت ماشين به طور رسمي اعلام نشده، اما پيش‌بيني مي‌شود از ۳۰۰ هزار دلار به بالا باشد.
رولزرويس مي‌گويد بحران کرونا تاثيري بر درآمد کارخانه نخواهد داشت و اين شرکت امسال سود خواهد کرد. مدير کارخانه پيش‌بيني کرده که چين به زودي بزرگ‌ترين بازار محصولاتش خواهد بود. در حال حاضر آمريکاي شمالي بزرگترين بازار رولزرويس است.

رولزرويس در سال ۲۰۱۹ با ساخت پنج هزار و ۱۵۲ دستگاه ماشين رکورد تازه‌اي در فروش ثبت کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره