نماد آخرین خبر

برادر بزرگ‌تر جک S7 بزودی در بازار خودروی ایران

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی

خودرو بانک/ جک JAC جزو قديمي ترين شرکت هاي چيني است که سابقه اي طولاني حضور در بازار خودروي ايران را تجربه مي کند و از زمان عرضه جک J5 اتوماتيک به عنوان ارزان قيمت ترين خودروي اتوماتيک بازار در زمان عرضه به سرعت بر سر زبان ها افتاد و در نهايت عرضه و فروش جک S5 با چهره اي متفاوت توانست جاي خود را به خوبي در بازار ايران پيدا کند. فروش بسيار خوب جک S5 آنچنان خوب پيش رفت که آن را تبديل به يکي از بهترين گزينه هاي رنج قيمت خود تبديل کرد.

حال پس از غيبت محصولات جديد جک در ايران، محصول جک X7 با جديدترين چهره خود در تهران ديده شده و به نظر مي رسد که به زودي شاهد عرضه اين خودرو در بازار خودرو ايران باشيم. قبلاً جک S7 در بازار ايران آمده بود اما هيچ گاه عرضه نشد ولي حال با ورود اين نسخه فيس ليفت از جک X7 عرضه آن به بازار ايران قوت گرفته است.

قبل از شروع معرفي کامل و توضيحاتي در مورد اين خودرو، لازم است بدانيد که جک X7 در حقيقت به نام JAC Jiayue X7 در بازار چين شناخته مي شود و مدلي که در عکس هاي اين مقاله مشاهده مي کنيد، مدل 2020 از اين خودرو است.

متاسفانه در بعضي از رسانه ها اين خودرو به نام جک S7 جديد معرفي شده اما بدانيد که اين خودرو مشهور به جک X7 است و در بازار چين نيز به همين نام شناخته مي شود.

طراحي متفاوت جک X7
با نگاهي به چهره جک X7 بايد بگوييم که اين خودرو طبل جنگ قدرتمندي را عليه محصولات رقيب خود به صدا درآورده و پشتوانه جک S5 به اين خودرو کمک خواهد کرد تا بتواند پيروز اين مهلکه سخت چشم بادامي ها در خاک ايران باشد.

چهره جلويي اين خودرو بسيار شبيه به جيپ چروکي است که اگرچه مجدد با يک کپي چيني مواجه هستيم، اما با توجه به عدم عرضه جيپ در بازار ايران و محبوبيت طراحي هاي اين مدل خودروها نزد مشتريان ايراني، بايد بگوييم همين کپي مي تواند کارت برنده اين محصول در بازار کسل کننده و بي رونق ايران باشد.

چهره عقب جک X7 و مخصوصاً چراغ ها بسيار شبيه به پورشه ماکان فيس ليفت است که چراغ هاي به هم پيوسته دارد و مي تواند جذابيت خوبي براي اين خودرو در اين نما باشد.

کابين
اگرچه عکس هاي منتشر شده کامل نيستند، اما به وضوح از طراحي بسيار متفاوت و مدرن جک X7 ، به عنوان برادر بزرگ جک S7 حکايت دارد. صفحه نمايش بزرگ مياني داشبورد و دسته دنده با طراحي جديد، در اولين نگاه جلب توجه مي کنند. اما به نظر مي رسد که پشت آمپرهاي اين خودرو به صورت کلي ديجيتالي شده اند، روندي که بسياري از شرکت هاي دنيا به سمت آن رفته اند و حتي مرسدس بنز کلاس S جديد که چند روز پيش معرفي شد، به عنوان پيشرو در بين خودروهاي سدان فول سايز لوکس نيز از پشت آمپرهاي ديجيتالي استفاده کرده است.

مشخصات فني
به بحث فني جک X7 مي رسيم. جک S7 دقيقاً 4776 ميليمتر طول، 1900 ميليمتر عرض و 1760 ميليمتر ارتفاع دارد. فاصله بين دو محور اين خودرو 2750 ميليمتر است و فاصله کف تا زمين اين خودرو 204 ميليمتر است. با اين مشخصات مي توان متوجه شد که با خودرويي تقريباً هم اندازه هيونداي سانتافه جديد در بازار ايران سر و کار خواهيم داشت.

وزن اين خودرو 1715 کيلوگرم است و حجم صندوق 960 ليتر است. در صورتيکه صندلي هاي عقب اين خودرو را بخوابانيد، اين حجم صندوق به 1358 ليتر افزايش پيدا مي کند.

پيشرانه نصب شده روي جک X7 يک موتور 1.5 ليتري توربوشارژ با کد HFC4GC1.6E است که دقيقاً 1499 سي سي حجم دارد و مي تواند حداکثر 174 اسب بخار و 251 نيوتن متر گشتاور را توليد کند. حداکثر سرعت مجاز اين خودرو 160 کيلومتر در ساعت اعلام شده که با گيربکس دوکلاچه DCT شش سرعته مي تواند به اين سرعت دست پيدا کند. البته لازم به ذکر است که گيربکس 6 سرعته دستي نيز روي اين خودرو قابل سفارش است اما بعيد به نظر مي رسد جک X7 با گيربکس دستي به بازار ايران عرضه شود.

مصرف سوخت جک X7 در شهر به صورت ترکيبي 8.6 ليتر است، اما در سيکل خارج از شهر 7 ليتر و در داخل شهر 10.9 ليتر است. همچون اکثر خودروهاي چيني بازار، جک X7 تنها ديفرانسيل جلو است و عليرغم جثه بزرگ اين خودرو، خبري از نسخه هاي دو ديفرانسيل در اين خودرو نيست.

تعليق نصب شده در جلو مک فرسون و در عقب مولتي لينک است، و ترمزهاي جلو و عقب ديسکي است. رينگ هاي بکار رفته روي اين خودرو 18 اينچي و آلومينيومي است.

امکانات و تجهيزات رفاهي
جک X7‌يک شاسي بلند نيمه لوکس چيني است و بنابراين انتظار مي‌رود تا اين خودرو به سطح مناسبي از امکانات و تجهيزات مجهز باشد. اين خودرو در چند تريم تجهيزاتي مختلف وارد بازار جهاين شده و مشتري با توجه به بودجه خود، از امکانات متفاوتي برخوردار مي‌شود. با اين حال انتظار مي‌رود که نسخه فول آپشن اين خودرو به بازار عرضه شود چرا که مشتريان ايراني در سال‌هاي اخير بسيار آپشن پسند شده‌اند.

از جمله تجهيزات رفاهي و ايمني جک X7 مي‌توان به مواردي همچون سيستم تهويه اتوماتيک، کروز کنترل، سيستم ورود و استارت بدون کليد، سنسورهاي پارک جلو و عقب، دوربين 360 درجه، سيستم TPMS، سيستم کنترل پايداري، ترمز کمکي، کنترل کشش، سيستم کنترل سرعت در سرازيري، سيستم کمک به صعود در سربالايي، نمايشگر سيستم چندرسانه‌اي، کنترل صوتي، کيسه هواي راننده و سرنشين جانبي به همراه کيسه هواي جانبي براي سرنشينان جلو، پاور ويندوز و سانروف اشاره کرد.

قيمت جک X7 چقدر است؟
جک X7 در بازار خودرو چين بسته به امکانات و تجهيزات، با قيمتي بين 90 تا 120 هزار يوان به مشتريان فروخته مي‌شود. تبديل اين قيمت به معادل ريالي آن جک X7 را در بازه قيمتي بيش از 400 ميليون تومان قرار مي‌دهد، بنابراين با اين شرايط بايد منتظر رقابت قيمتي جک X7‌ و چري تيگو 5 در آينده نزديک باشيم و نبرد داغي بين چيني‌هاي بلندقامت نيمه لوکس بازار شکل خواهد گرفت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره