نماد آخرین خبر

جدیدترین آمار تعهدات معوق خودروسازان

منبع
فارس
بروزرسانی
جدیدترین آمار تعهدات معوق خودروسازان

فارس/ ميزان تعهدات شرکت‌هاي ايران خودرو و سايپا در ۱۷ شهريور ماه معادل ۷۴۷ هزار و ۵۴۰ دستگاه و تعهدات معوق به ميزان ۱۰۸ هزار و ۷۴۶ دستگاه بوده که اين ارقام در مقايسه با مدت مشابه سال قبل به ترتيب ۸ و ۷۵ درصد کاهش داشته است.

در اين خصوص بر اساس گزارش ارايه شده از سوي دفتر صنايع حمل و نقل وزارت صمت به کميته خودرو، تمام تعهدات و تعهدات معوق شرکت ايران خودرو ۳۶۶ هزار و ۳۰۲ دستگاه و ۳۸ هزار و ۹۱۲ دستگاه مي‌باشد که در مقايسه با سال قبل به ترتيب ۸ و ۷۹ درصد کاهش نشان مي دهد.

کل تعهدات و تعهدات معوق شرکت سايپا در حال حاضر ۳۸۱ هزار و ۲۳۸ دستگاه و ۶۹ هزار و ۸۰۴ دستگاه مي باشد که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ و ۷۴ درصد کاهش يافته است.

بر اساس گزارش ساخت داخل توسط سازمان ايدرو در مجموع در ميزهاي ساخت داخل برگزار شده ۱۵۴ پروژه براي ۲۸۲ قطعه با حجم قرارداد به ميزان ۴ هزار و ۷۲۴ ميليارد تومان منعقد شده است که تاکنون ۸۳ پروژه به توليد انبوه رسيده و کاهش ارزبري بر اساس تيراژ يک سال توليد ۳۴۳ ميليون يورو و کاهش ارزبري محقق شده تا کنون ۸۰.۳۸ ميليون يورو مي باشد.

* اجراي ۱۰ طرح فروش براي بيش از ۲۷۷ هزار دستگاه خودرو
تاکنون ۱۰ طرح فروش براي ۲۷۷ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو توسط شرکت‌هاي ايران خودرو و سايپا اجرايي شده است.
در اين بين شرکت ايران‌خودرو از مجموع تعهدات ايجاد شده طي ۲ طرح فروش فوق‌العاده به ميزان ۲۹ هزار دستگاه، تاکنون ۲۷ هزار و ۱۳۱ دستگاه خودرو را به مشتريان تحويل داده است و شرکت سايپا از ۱۰ هزار دستگاه تعهد ايجاد شده در يک مرحله فروش فوق‌العاده ۷ هزار و ۱۴۶ دستگاه را تحويل داده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره