نماد آخرین خبر

کیا پگاس؛ خودرویی که می توانست جایگزین ریو در ایران شود

منبع
عصر ايران
بروزرسانی

عصر ايران/ با اين رده قيمتي و توجه به ويژگي هاي خودرو، مي توان پگاس را سداني کوچک و خوش قيمت دانست که شايد حضور آن در خطوط مونتاژ داخلي نيز يک جايگزين مناسب را براي ريو معرفي مي کرد! 
پگاس يکي از محصولات خودرويي با لوگوي کيا موتورز است که از سال 2017 توسط ائتلاف دانگ فنگ يوئدا کيا توليد و با نام پگاش در چين و بخش هايي از خاورميانه عرضه شده است. همين محصول با نام Soluto در بخش هايي از آمريکاي جنوبي و جنوب شرق آسيا نيز ارائه شده است.

پگاس يک سدان در سگمنت بي است که برابر با 4300 ميليمتر در طول، 1700 ميليمتر در عرض و 1460 ميليمتر در ارتفاع توسعه يافته و فاصله بين محورهاي آن نيز برابر با 2570 ميليمتر است.

در اين خودرو از پيشرانه 1.4 ليتري kappa II با جعبه دنده 5 سرعته دستي يا 4 سرعته اتوماتيک استفاده شده است.
به تازگي تصاويري از مدل 2021 پگاس در عربستان و امارات منتشر شده که در ادامه نگاهي به جزئيات آن خواهيم داشت.
ابتدا به قيمت اين محصول اشاره کنيم که در  امارات از حدود 11500 دلار آغاز مي شود. با اين رده قيمتي و توجه به ويژگي هاي خودرو، مي توان پگاس را سداني کوچک و خوش قيمت دانست که شايد حضور آن در خطوط مونتاژ داخلي نيز يک جايگزين مناسب را براي ريو معرفي مي کرد!

طراحي
در اين قسمت، کيا نگاهي به محصولات مطرح خود مانند سراتو داشته است. گريل(جلوپنجره) دو بخشي خطي با نوار کرومي و چراغ هاي اصلي بزرگ يک نماي جدي و جذاب را براي پگاس ايجاد کرده است. بامپر(سپر) جلو نيز طراحي بسيار مناسبي در اين رده قيمتي دارد. جزئيات اسپرت مانند ورودي هاي هوا بويژه در طرفين و محل قرارگيري مه شکن ها در بهترين حالت ممکن قرار دارند.

با حرکت به سمت نماي جانبي ابعاد کوچک سدان بيشتر قابل درک مي شود. در اين قسمت کيا از رينگ هاي 14 اينچي آلومينيومي پره اي در حالت استاندارد استفاده کرده است. دستگيره درب ها نيز کرومي هستند. آينه هاي جانبي الکتريکي مجهز به نشانگر ال ايي ديي هستند.

در نماي عقب نيز با يک مجموعه ساده اما هماهنگ روبرو مي شويم. چراغ هاي اصلي ظاهري حجيم دارند که با ساير قسمت ها کاملا هماهنگ به نظر مي رسد. برجستگي روي درپوش صندوق عقب حالتي باله مانند دارد که اين مورد هم شرايط طراحي عقب خودرو را بهبود داده است.

کابين
در اين قسمت بايد اشاره کنيم که تقريبا تمام بخش هاي کنسول اصلي و داخل درب ها از پلاستيک سخت توليد شده که البته چيزي دور از انتظار نيست زيرا در رابطه با يک محصول ارزان قيمت و اقتصادي صحبت مي کنيم. کنسول اصلي طراحي ساده اي دارد اما جزئيات به خوبي هماهنگ شده اند.

دکمه هاي کنترلي روي فرمان، نمايشگر 2.8 اينچي ال سي دي بين نشانگرهاي آمپر براي نمايش اطلاعات موتور، نمايشگر اصلي 7 اينچي لمسي با پشتيباني از اپل کارپلي و اندرويد اوتو، سيستم تهويه غير اتوماتيک، بلوتوث، نمايشگر ال سي دي 3.8 اينچي در آپشن پايين تر، تنظيم دستي صندلي راننده، ريموت کليد تاشو، AUX و پورت يو اس بي، استراحتگاه دست راننده، 4 شيشه برقي و 6 اسپيکر از جمله امکانات کابين هستند.

در بخش ايمني نيز مي توان به مواردي مانند: کروز کنترل، سنسور پارک عقب، 4 کيسه ايمني هوا، ترمز اضطراري، سيستم پايداري الکترونيکي، دستيار حرکت در سربالايي، هشدار برخورد عقب، سيستم ضد سرقت، ترمز ديسکي براي تمام چرخ ها، ايزوفيکس صندلي کودک و قفل خودکار درب ها اشاره کرد.
گفتني است امکانات نامبرده با توجه به تريم خودرو و در حالت آپشن تغيير مي کنند.


پيشرانه
در اين قسمت از نمونه 1.4 ليتري 4 سيلندر MPI با 95 اسب بخار خروجي و گشتاور 132 نيوتن متر استفاده شده است. براي اين خودروي محور عقب شاخص صفر تا 100 کيلومتر برابر با 13.1 ثانيه ثبت شده که نشانگر عملکرد کند پيشرانه است. بيشينه سرعت نيز برابر با 170 کيلومتر برساعت محاسبه شده است.

در بخش جعبه دنده نمونه 4 سرعته اتوماتيک يا 5 سرعته دستي با توجه به آپشن قابل انتخاب است. ظرفيت باک اين خودرو 43 ليتر است و آمار مصرف سوخت براي آن در حالت ترکيبي نزديک به 6 ليتر است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره