نماد آخرین خبر

از هر 4 خودرو، کیلومترشمار یک خودرو دست‌کاری شده ‌است

منبع
همراه مکانيک
بروزرسانی
از هر 4 خودرو، کیلومترشمار یک خودرو دست‌کاری شده ‌است

همراه مکانيک/ آمارها نشان مي‌دهد که 75 درصد خودروهاي دست دوم داراي انواع ايرادات فني يا بدنه هستند. رنگ‌شدگي با 40 درصد بيشترين آمار را در بين آسيب‌هاي خودرو داراست. ايرادات فني و دستکاري کيلومتر هم به ترتيب با 32 و 25 درصد در رده دوم و سوم آسيب‌هاي متداول خودروهاي دست دوم قرار مي‌گيرند.

تابحال به فروش خودرو خودت بدون يک ثانيه اتلاف وقت فکر کردي، اينجا کليک کن تا با بالاترين سود ممکن خودروي خودت رو بفروشي
شرکت همراه مکانيک به عنوان اولين شرکت کارشناسي خودرو در کشور به آمار قابل توجهي در کارشناسي خودرو دست يافته است. انجام بيش از 80 هزار کارشناسي خودرو در محل باعث شده تا اين شرکت به بانک اطلاعات قابل توجهي در خصوص انواع خودرو دسترسي داشته باشد. شکل زير وضعيت خودروهاي کارکرده کارشناسي شده توسط همراه مکانيک را مشخص مي‌کند.

25 درصد خودروهاي دست ‌دوم، کيلومتر واقعي را نشان نمي‌دهند!!

تعويض کيلومتر خودرو براي فروش با قيمت بالاتر، از قديم راهي براي افراد سودجو بوده‌است؛ اما متاسفانه با توجه به قيمت بالايي که اغلب خودروها دارند، حساسيت و تاثير اين امر بيشتر شده است. براي اينکه با ميزان تاثير کارکرد بر قيمت خودرو بيشتر آشنا شويم يک مثال مي‌زنيم: خودروي پژو 206 سال 1392 با 140 هزار کيلومتر کارکرد، قيمتي حدود 63 ميليون تومان دارد. حال اگر کيلومتر همين خودرو دست‌کاري بشود و عدد مسافت طي شده به70 هزار کاهش پيدا کند، قيمت خودرو در حدود 66 ميليون تومان خواهد بود.

اگر قصد خريد خودرو داري ولي وقت کافي براي پيدا کردن خودرو مناسب اونم با گارانتي رو نداري کافيه اينجا کليک کنيد و يک تماس براي خريد سفارشي بگيريد
البته مشکل اصلي دست‌کاري کيلومتر در خودروهاي لوکس محسوس‌تر است؛ هيونداي النترا 2016 با 60 هزار کيلومتر کارکرد، قيمتي برابر با 400 ميليون تومان دارد. حال اگر کيلومتر خودرو دست‌کاري شده باشد و 20 هزار، عددي باشد که براي کارکرد نشان داده‌مي‌شود، 416 ميليون تومان ارزش آن خودرو است؛ يعني با کارشناسي نکردن خودرو حداقل 16 ميليون تومان ضرر مي‌کنيد.

شايد فکر کنيد 25 درصد عدد قابل توجهي نيست اما بايد بدانيد که به‌طور معمول هر خريدار، 3 تا 5 خودرو را بازديد مي‌کند تا به خودروي ايده‌آل خود برسد؛ از طرفي هم بين هر 5 خودرو يک خودرو را مي‌توان پيدا کرد که کيلومترشمار آن دست‌کاري شده‌باشد؛ پس بدانيد که اين خطر ممکن است شما را هم با ضرر روبه‌رو سازد.

خريد خودروي کارشناسي شده، بهتر است از کارشناسي خودرو!!
همانطور که گفتيم به‌طور ميانگين هر خريدار حداقل 3 الي 5 خودرو را بررسي مي‌کند تا به خودروي ايده‌آل خود برسد.
از طرف ديگر خريداري که به ضرورت کارشناسي خودرو پيش از خريد آگاه است، براي تمام خودروهايي که به نظرش ايده‌آل است از کارشناس مجرب استفاده مي‌کند. قيمت کارشناسي خودرو هم از 200 هزار تومان شروع مي‌شود و تا 1 ميليون تومان هم مي‌رسد. بنابراين خريدار نياز دارد تا حداقل 3 بار هزينه کارشناسي را پرداخت کند و تضميني هم وجود ندارد که به خودروي مطلوب خود برسد.

گارانتي، حلقه گم شده خريد خودروي کارکرده

فرض کنيد با همه هزينه‌هاي پنهان و آشکار خريد خودرو کنار آمديد. خودرو را انتخاب کرديد و از کارشناس با تجربه هم استفاده کرديد. با خطاي انساني چه مي‌کنيد؟ خطاي انساني براي با تجربه‌ترين کارشناس‌ها هم روي مي‌دهد و تنها راه براي غلبه بر اين موضوع، ضمانت سلامت خودرو است. آيا فرد کارشناس، کار خود را ضمانت مي‌کند؟ تضمين مي‌دهد که در صورت اشتباه بتوانيد از وي، خسارت بگيريد؟ متاسفانه هيچ يک از کارشناسان اين موضوع را قبول ندارند و تضميني براي کار خود ارائه نمي‌کنند؛ حتي اگر ادعا کنند که 435 نقطه خودرو را کارشناسي مي‌کنند! اما هيچ تضميني براي عدم خطاي کارشناس وجود ندارد.

در حقيقت فقدان گارانتي جبران خسارت يکي از عوامل اصلي است که باعث مي‌شود خريداران به جاي خريد خودروي دست دوم به سمت خريد خودرو صفر ترغيب شوند؛ درحاليکه خريد خودرو صفر به علت قيمت بالاتر، خريداران را با محدوديت‌هاي متعددي روبرو مي‌کند. بنابراين وجود مرکزي که بتواند براي خريد خودرو دست دوم گارانتي ارائه‌کند بسيار باارزش است.

خريد مطمئن خودرو با همراه مکانيک
همراه مکانيک اولين و بزرگترين نمايشگاه آنلاين خودروهاي کارشناسي‌شده در ايران است. تمامي خودروهاي موجود در نمايشگاه همراه مکانيک کاملاً از نظر فني و بدنه کارشناسي شده‌اند و گزارش کارشناسي آن‌ها به‌صورت آنلاين موجود است. تفاوت اصلي شرکت همراه مکانيک با ساير شرکت‌هاي کارشناسي اين است که همراه مکانيک به خريداران گارانتي 7روزه مي‌دهد تا در صورت اشتباه کارشناسان، جبران خسارت کند.

از مزاياي خريد خودرو از نمايشگاه همراه مکانيک مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:
• دريافت مشاوره رايگان جهت مقايسه و انتخاب خودروي مناسب

• خريد خودروي کارشناسي شده
• خريد خودرو بدون واسطه و به قيمت واقعي
• ضمانت و گارانتي پرداخت خسارت بر روي خودروهاي پيشنهادي همراه مکانيک
• دريافت مشاوره حقوقي و عقد قولنامه

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره