خط تولید بیامو سری ۴ جدید
باشگاه خبرنگاران/ مراحل ساخت بيامو سري ۴، ۲۰۲۱ را ميتوانيد در اين گزارش ببينيد.
بي ام و از خودرويي دو درب از سري ۴ با طراحي بحث برانگيز رونمايي کرده است که اين خودرو با سري ۳ سدان تفاوت دارد. از نظر مکانيکي، اين دو خودرو تقريباً يکسان هستند. نيروي آنها توسط دو پيشرانه تأمين با چهار سيلندر توربوشارژ ۲۵۵ اسب بخار يا ۶ خطي توربوشارژ ۳۸۲ اسب بخار تامين مي شود.
طرفداران سري ۴ سدان Gran Coupe يا M۴ خوشحال هستند که ارائه اين مدل همچنان ادامه دارد، با اين حال BMW هنوز اطلاعاتي در مورد آنها منتشر نکرده است. سري ۴ با طراحي جديد طراحي شده و قرار است فروش سري ۴ از ماه اکتبر ۲۰۲۱ آغاز شود.
هنوز با سري ۴ جديد رانندگي نشده است، اما تجربه رانندگي با ۳نشان داده است که توربوشارژ شش خطي در مدل M۴۴۰i انتخاب علاقهمندان به خودرو خواهد بود.
قيمت تقريبي براي اين خودرو حدود ۱۳ هزار دلار در نظر گرفته شده است که اين افزايش قيمت به دليل افزايش تجهيزات است.
M۴۴۰i مجهز به پيشرانه تمام چرخ است، همچنين اين خودرو مجهز به چرخهاي ۱۸ اينچي منحصر به فرد M Sport با تايرهاي تخت، تعليق M Sport و ديفرانسيل عقب، اسپويلر عقب، داشبورد بسته بندي شده با چرم مصنوعي است. بدون شک يک مدل کانورتيبل در راه است، اما در حال حاضر BMW فقط قيمت گذاري و اطلاعات محتوا را براي اين کوپه منتشر کرده است.
موتور، انتقال قدرت و عملکرد
مدلهاي پايه بيامو ۴۳۰i و ۴۳۰i xDrive، نسخهي بهروزرساني شده از پيشرانه چهار سيلندر ۲ ليتري توربوشارژ اين برند بهره ميبرند که ۲۵۵ اسببخار قدرت و ۳۹۹ نيوتنمتر گشتاور توليد ميکند. پيشرانهي جديد، ۷ اسببخار قدرت و ۴۸ نيوتنمتر گشتاور بيشتري نسبت به نسل قبلي خود دارد.
مدل M۴۴۰i به يک موتور توربوشارژ صاف ۳.۰ ليتري شش خطي مجهز شده است که از يک سيستم هيبريدي ۴۸ ولت براي دستيابي به ۳۸۲ اسب بخار کمک ميگيرد.
مصرف سوخت و MPG در دنياي واقعي
سازمان حفاظت محيط زيست هنوز ميزان مصرف سوخت براي سري ۴ سال ۲۰۲۱ بيامو را منتشر نکرده است، اما طبق ميزان مصرف سوخت اعلام شده براي سري ۳ مي توان انتظار داشت که مصرف سوخت سري ۴ در بزرگراه ۳۰ mpg باشد.
خريداران ممکن است تفاوت زيادي بين کابينهاي سري ۴ و ۳ سري مشاهده نکنندو تنها تفاوت در صندلي عقب است.
به نظر ميرسد طرح داشبورد، وسائل داخلي و کنترلهاي اوليه سري ۳ با سري ۴ يکسان باشد،البته سقف در سري ۴ پايين تر و فضاي صندوق عقب نسبت به سري ۳، بيشتر است .
جديدترين نسخه سيستم سرگرمي و اطلاعاتي iDrive ۷.۰ بيامو نيز در کابين وجود دارد. صفحهنمايش لمسي مرکزي ۸/۸ اينچي و نمايشگر ديجيتالي ۵/۱ اينچي بين نمايشگر داشبورد آنالوگ بهعنوان گزينهي استاندارد ارائه ميشود، اما صفحهنمايش ۱۰/۳ اينچي سدان بيامو سري ۳ و نمايشگر ديجيتال ۱۲/۳ اينچي داشبورد بهعنوان آپشن موجود است.
برخي از امکانات جديد کوپه بيامو سري ۴ شامل سيستم ناوبري مبتني بر خدمات ابري مجهز به ناوبري استاندارد بيامو و نسل جديد نمايشگر هدآپ بيامو ميشود. نمايشگر هدآپ داراي ۷۰ درصد سطح افکنش (پرتوافکني) بزرگتر و تجسم محيط سهبعدي در نمايشگر داشبود است. البته بيامو سري ۴ از اپل کارپلي و اندرويد اتو وايرلس نيز بهره ميبرد.
از نظر ايمني، امکاناتي مانند هشدار برخورد جلو با ترمز اضطراري خودکار، هشدار خروج از مسير حرکت با دستيار فرمان و اطلاعات مربوط به محدوديت سرعت در سري ۳ وجود دارد، با اين تفاوت که اکنون در سري ۴ کوپه بهعنوان گزينهي استاندارد دردسترس هستند. پکيج اختياري پيشرفتهتر Driving Assistance Professional نيز موجود است که سيستمهاي کنترل کروز انطباقي با قابليت توقف و حرکت، دستيار حفظ مسير حرکت با قابليت جلوگيري از برخورد جانبي و ترمز اضطراري خودکار عقب را امکانات ايمني اين خودرو اضافه ميکند.