نماد آخرین خبر

هر آنچه نیاز است از پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای بدانید

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
هر آنچه نیاز است از پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای بدانید

باشگاه خبرنگاران/ خودرو پژو ۲۰۷ پانوراما يکي از جديدترين محصولات ايران خودرو است که اين روز‌ها به قيمت ۴۵۰ ميليون تومان در بازار خريد و فروش مي‌شود.

تيرماه پارسال بود که ايران خودرو خبر از توليد خودرويي جديد داد؛ خودرويي که تفاوت هايي با ديگر خودروها در طراحي دارد. پژو 207 پانوراما اين خودرو متفاوت که از نظر ظراهي شبيه همان 207 است به جاي سانروف به سقف شيشه اي مجهز شده و قرار بود در 2 نوع دنده اي و اتوماتيک ظاهر شود.

 اين خودرو را در سال گذشته پيش فروش کرد و قرار بود از اول تير امسال تحويل مشتريان دهد. حالا خبرها حاکي از اين است که تعدادي از اين خودرو به مشتريان تحويل داده شده است. برخي اين خودرو را متفاوت از ديگر توليدي هاي اين کارخانه مي دانند اما ‌نمي‌توان پژو ۲۰۷ سقف پانوراما را يک خودرو جديد دانست چراکه تنها با يک تغيير آن هم در سقف خودرو در مقايسه با پژو ۲۰۷i همراه شده و در ساير بخش‌ها هيچ تغييري رخ نداده است.

در واقع پژو ۲۰۷ جديد، خود يک نمونه فيس ليفت شده از ۲۰۶ است که در فرانسه با نام ۲۰۶ پلاس عرضه شد و در ايران با چراغ‌هاي عقب جديد و با نام پژو ۲۰۷ عرضه شد. پژو ۲۰۷ سقف شيشه‌اي طراحي مشابه پژو ۲۰۷i دارد و سقف آن اکنون از نوع شيشه‌اي و پانوراماست که بيشتر سقف را پوشانده است.

207 سقف شيشه اي

در نماي جلو چراغ‌ها طراحي برجسته‌اي دارند و اين برجستگي در چراغ‌هاي عقب هم ديده مي‌شود. چراغ‌هاي عقب در مقايسه با مدل قبلي ۲۰۷ که توليد آن متوقف شده متفاوت است. به علاوه اينکه از رينگ‌هاي جديدي در ۲۰۷ استفاده شد که به بهتر شدن طراحي ظاهري آن کمک مي‌کند.

طراحي کابين پژو ۲۰۷ سقف شيشه‌اي تغييري نکرده و در مرکز داشبورد يک نمايشگر ۷ اينچي براي سيستم اطلاعات و سرگرمي ديده مي‌شود. بيشتر بخش‌ها از پلاستيک تشکيل شده و روکش صندلي‌ها از پارچه است. سقف پژو ۲۰۷ پانوراما اکنون از جنس شيشه است و ديد آسمان را در اختيار همه سرنشينان قرار مي‌دهد. ايران خودرو پوشش کشويي را براي سقف در نظر گرفته که با بسته شدن، مانع از تابش نور آفتاب به داخل کابين مي‌شود.

207 سقف شيشه اي

اين خودرو به دليل داشتن سقف شيشه اي بسيار مورد استقبال قرار گرفت و افراد زيادي در اين پيش فروش شرکت کردند. از جمله مشخصات اين خودرو مي توان به موتور ۱.۶ ليتري TU۵ اشاره کرد. اين پيشرانه ۱۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۲ نيوتن متر توليد مي‌کند و استاندارد آلايندگي يورو ۵ براي آن در نظر گرفته شده است.

207 سقف شيشه اي

جعبه دنده ۵ سرعته دستي و ۴ سرعته اتوماتيک وظيفه انتقال قدرت را به چرخ‌هاي جلوي ۲۰۷ i سقف شيشه‌اي دارند. ترمز‌هاي ديسکي جلو و عقب، رينگ آلومينيومي، دو کيسه هوا، چراغ روشنايي روز، فرمان کمکي برقي، تهويه اتوماتيک، نمايشگر لمسي، دوربين و سنسور پارک عقب، پخش DVD و USB و AUX، بلوتوث، کروز کنترل، شيشه‌ها و آينه‌هاي برقي، سقف شيشه‌اي ثابت با سايه بان دستي و… از جمله امکانات اين خودروي ارتقا يافته است.

سازه سقف شيشه‌اي پژو ۲۰۷ i بر اساس اصول پلتفرم PF۱ و خودروهايي، چون پژو ۲۰۸ طراحي شده است و توانسته تا استاندارد اين بخش را مطابق به ECE و اي-مارک به دست آورد.

همچنين در بخش سازه پژو ۲۰۷ i پانوراميک شاهد هستيم که اتصالات مقاومتي سقف، قالب شيشه جلو، سيم کشي سقف و آنتن، عايق‌ها و… نسبت به نمونه معمولي تغيير کرده است. در بخش ايمني، کيفيت و دوام شيشه سقف اين خودرو شاهد هستيم که مجوز ECE و اي-مارک هم به صورت مجزا براي اين قطعه دريافت شده است.

207 سقف شيشه اي

معايب پژو ۲۰۷ پانوراما  چيست؟

پژو ۲۰۷ در کنار مزايا، از معايبي نيز برخوردار است که در ادامه به مهم‌ترين معايب پژو ۲۰۷ خواهيم پرداخت. اولين گزينه در فهرست معايب پژو ۲۰۷، گيربکس اين خودرو است. پژو ۲۰۷ يه يک پيشرانه ۱.۶ ليتري ۴ سيلندر مجهز بوده و داراي توان خروجي ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۲ نيوتن‌متر گشتاور است که اين نيرو را توسط يک گيربکس ۴ دنده اتومات يا ۵ دنده دستي به چرخ‌هاي جلو منتقل مي‌کند.

گرچه گيربکس دستي اين خودرو از عملکرد خوبي برخوردار است، اما گيربکس اتومات پژو ۲۰۷ با نام AL۴ در مقايسه با جعبه‌دنده‌هاي خودرو‌هاي به‌روزتر، عملکرد ضعيف‌تر و کندتري دارد. يکي ديگر از معايب پژو ۲۰۷ محدوديت فضا براي سرنشينان است و فضايي که در اختيار راننده و سرنشينان قرار مي‌دهد کم و نامناسب خواهد بود. درصورتي‌که راننده و سرنشين جلو حتي اندکي صندلي خود را به عقب حرکت دهند، فضاي پا براي سرنشينان عقب بسيار کم و آزاردهنده مي‌شود.

هر آنچه نياز است از ۲۰۷ سقف شيشه‌اي بدانيد

از معايب ديگر پژو ۲۰۷ مي‌توان به صندلي‌هاي خشک اين خودرو به‌خصوص در رديف عقب اشاره کرد. متريال استفاده شده در ساخت اين صندلي‌ها چندان مرغوب نبوده و پرواضح است که اصول ارگونوميک در ساخت آن‌ها ناديده گرفته شده و در سفر‌هاي طولاني‌مدت مي‌تواند موجبات آزار سرنشينان را فراهم کند. گفتني است که اين خودرو حدودا در بازار آزاد به قيمت ۴۵۰ ميليون تومان خريد و فروش مي شود.

 
مشخصات فني  پژو ۲۰۷ پانوراما
 
ترمزسيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD و EBA) , ترمز جلو ديسکي با سيستم خنک شونده، ترمز عقب ديسکي توپر، کد کلاس ۶۰۰۰۴: ترمز عقب کاسه‌اي
کيسه هواي ايمنيکيسه هواي راننده و سرنشين جلو
فرمانهيدروليکي، کليد‌هاي کنترل روي فرمان (MFC)، کدکلاس ۶۰۰۰۳ و ۶۰۰۰۶ و ۶۰۰۱۰:فرمان برقي
سيستم تهويهاتوماتيک
سيستم صوتيسيستم مالتي مديا با صفحه نمايش ۷ اينچي لمسي، GPS، DVD، پورت USB، بلندگو در‌هاي جلو و عقب، تيوتر صوتي جلو، بلوتوث
چراغهاچراغ مه شکن جلو و عقب,قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو ، چراغ جديد عقب ، چراغ جلو مجهز به چراغ روز
آينه‌هاآينه‌هاي جانبي برقي راهنما دار هم رنگ بدنه
شيشه هاشيشه بالابر برقي در‌هاي جلو و عقب
تزئيناتتريم خاکستري
تجهيزات ايمنيايموبيلايزر، قفل مرکزي با ريموت، کمربند‌هاي ايمني سرنشينان جلو ۳ نقطه‌اي با قابليت تنظيم ارتفاع، کمربند سرنشينان عقب ۳ نقطه‌اي، صندلي عقب مجهز به ايزوفيکس، سنسور دنده عقب، دوربين دنده عقب
رينگ و لاستيک14 اينچ آلومينيومي، کد کلاس 60003و60004 و60005و60006و 60007 و 60011: 14 اينچ فولادي
صندليصندلي راننده و سرنشين با قابليت تنظيم ۴ جهت بصورت دستي، پشت سري جلو وعقب قابل تنظيم
ساير تجهيزاتکد کلاس 60002 و60003 و60006 و 60007 و 60010 و 60011: کروز کنترل دارد ، کد کلاس 60005 و60004: کروز کنترل ندارد، کد کلاس 60004و60010 : سقف شيشه اي

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره