نماد آخرین خبر

پورشه تایکان ۲۰۲۱ با تغییرات جدید معرفی شد

منبع
اسب بخار
بروزرسانی

اسب بخار/ کم تر از يک سال از معرفي «پورشه تايکان» مي گذرد؛ خودرويي که از اواخر سال ۲۰۱۹ به بازار جهاني آمد و در مدتي کوتاه، در صدر خبرسازان دنياي خودرو قرار گرفت. شايد جالب باشد که «پورشه» به فاصله کم تر از يک سال، مدل ارتقايافته «تايکان» را آماده ورود به بازار کرده است! خودرويي که در مدل ۲۰۲۱ با به روزرساني هايي در پرفورمنس، تکنولوژي و طراحي همراه شده است.

در درجه نخست، نسخه توربو S را به عنوان قوي ترين نسخه پيشِ روي خود داريم که براي رساندن خود از حالت سکون تا سرعت ۲۰۰ کيلومتر بر ساعت، تنها ۹٫۶ ثانيه زمان نياز دارد، البته در صورت روشن بودن سيستم لانچ کنترل! يعني ۰٫۲ ثانيه سريع تر از مدل ۲۰۲۰٫ اين شتابِ بيش تر، عملکرد بهتري از تايکان توربو S را در درگ ۴۰۰ متر به نمايش مي گذارد، به گونه اي که اکنون اين خودرو مسير نام برده را در ۱۰٫۷ ثانيه با يک دهم ثانيه بيش تر يا کم تر مي پيمايد.

تايکان ۲۰۲۱ براي اولين بار، به صورت سفارشي با سيستم هدآپ ديسپلي رنگي عرضه مي شود. سيستمي که اطلاعات سامانه نويگيشن، قدرت سنج پيشرانه و ساير اطلاعات دلخواه را به تنظيم راننده به نمايش مي گذارد. اين سيستم به سه بخش تقسيم مي شود؛ يک نمايشگر اصلي، يک نمايشگر وضعيت سنج و يک صفحه محتواي موقت که اطلاعاتي از قبيل تماس ها و دستورهاي صوتي را پشتيباني مي کند.

سدان الکتريکي پورشه همچنين به يک عملگر Smartlift مجهز شده که اگر تايکان را با سيستم تعليق بادي اکتيو سفارش دهيد، به صورت فابريک بر روي خودرو نصب مي شود. عملگري که امکان پيش تنظيم را براي راننده در زمان خودکار روشن شدن سيستم lift جلو خودرو فراهم مي آورد. مشابه با همان چيزي که در سيستم lift (بالا برنده) اکسل جلوي «کوروت C8» هم ديده مي شود. پورشه مي گويد اين سيستم با افزايش ارتفاع خودرو در زمان رانندگي در بزرگراه، ميان بازدهي خودرو و راحتي سرنشينان تعادل ايجاد مي کند.

نسخه ۲۰۲۱ افزون بر تغييرات گفته شده، همراه با يک شارژر ۲۲ کيلوواتي سفارشي عرضه مي گردد که زمان شارژ شدن را در مقايسه با شارژر ۱۱ کيلوواتي استاندارد، به نصف کاهش مي دهد. پورشه همچنين عملگر جديدي را به سيستم شارژ تايکان اضافه کرده است که با نزديک شدن شارژ باتري ها به حداکثر، ظرفيت شارژ را براي افزايش طول عمر باتري به ۲۰۰ کيلو وات محدود مي کند. مالکان تايکان ۲۰۲۱ مي توانند برخي ويژگي ها و عملگرها را با خريد اشتراک ماهيانه به اتومبيل خود اضافه کنند! عملگرهايي همچون سيستم تشخيص حرکت بين خطوط فعال با پرداخت ۱۹٫۵ يورو در آلمان يا سيستم مديريت هوشمند محدوده پورشه (PIRM) با پرداخت ۱۰٫۷۲ يورو. همچنين مالکان در صورت تمايل براي در اختيار داشتن هميشگي اين آپشن ها، به ترتيب با پرداخت ۸۰۸٫۱۰ و ۳۹۸٫۶۹ يورو، با يک بار هزينه مي توانند عملگرهاي نام برده را به اتومبيل خود اضافه کنند.

از ديگر ويژگي هاي موجود در مدل هاي ۲۰۲۱ مي توانيم به راديوي ديجيتال استاندارد، پکيج سفارشي ديزاين کربن براي تمام نسخه هاي تايکان و هفت رنگ قابل انتخاب براي بدنه اشاره کنيم. خاکستري يخي متاليک، بژ قهوه اي متاليک، ماهوگي متاليک، گچي ساده، آبي نپتون، گيلاسي متاليک و منجمد متاليک، شماري از اين رنگ هاي خاص و سفارشي هستند. پورشه گفته است که از نيمه دوم سپتامبر ۲۰۲۰، تايکان ۲۰۲۱ را آماده عرضه مي کند و پس از يک ماه، پاي اين خودرو به شوروم هاي شرکت مي رسد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره