افزایش ۲ درصدی قیمت مرسدس
دنياي اقتصاد/ مرسدس بنز هند از هفته اول اکتبر ۲۰۲۰ افزايش قيمت در برخي مدلهاي اين شرکت را اعمال خواهد کرد. افزايش قيمت تا ۲درصد، بسته به مدلهاي مختلف، متفاوت است.
کاهش ارزش پول هند در مقايسه با يورو درهفت ماه گذشته، همراه با افزايش هزينههاي ورودي باعث فشار بر کل عمليات شده است. مرسدس بنز همچنين نشان داد که اين شرکت فناوريها و ويژگيهاي جديدي مانند «Mercedes Me connect» را در همه محصولات خود معرفي کرده است. مجموعه اين عوامل باعث شد مرسدس بنز هند قيمتهاي محدوده انتخابي خود را اصلاح کند.در اين مورد، مارتين شوئنک، مدير عامل ارشد مرسدس بنز در هند گفت: بهعنوان پيشرو در توليد خودروهاي لوکس در هند، همچنان تلاش ما براي ارائه جديدترين محصولات، بهترين فناوريها و ارائه خدمات به مشتريان ادامه دارد. با اين حال، کاهش ارزش ارز از ابتداي سال، همراه با افزايش چشمگير هزينههاي ورودي، نگرانکننده بوده و فشار قابلتوجهي را بر قسمتهاي خريد و فروش خودرو ايجاد کرده است. وي افزود: براي جبران اين هزينهها و ايجاد مشاغل پايدار، گزينههاي کمي پيش رو داريم، اما بايد برخي از تغييرات جزئي و در عين حال ضروري را انجام دهيم. ما بهعنوان يک برند مشتري محور، بيشترين تاثير را خواهيم داشت؛ اما افزايش هزينهها تا دو درصد اجتناب ناپذير به نظر ميرسد. شوئنک تاکيد کرد: با وجود تجديد نظر جزئي در قيمت، برنامههاي مالي ويژه و همچنين ارائه بستههاي خدماتي گسترده به مشتريان، اين امکان را ميدهد تا آنها مرسدس بنز مورد علاقه خود را بخرند.