نماد آخرین خبر

نیسان Z پروتو؛ یک خودروی پیشرفته با روح کلاسیک

منبع
عصر ايران
بروزرسانی

عصر ايران/ اين محصول فعلا در مرحله مفهومي قرار دارد اما سال آينده با ارائه مدل 2022 آن انتظار مي رود قيمت پايه از 40 هزار دلار آغاز شود. 
370Z يکي از محبوب ترين خودروهاي اسپرت جهان است که نيسان اولين بار در سال 2009 آنرا روي خط توليد خود قرار داد. از آن زمان تا کنون عضو جديدي در خانواده Z معرفي نشده اما سرانجام تصاوير رسمي Z Proto  منتشر شد تا کمپاني ژاپني يکبار ديگر هواداران خود را غافلگير کند.
پروتو در نامگذاري اين خودرو به مفهوم پروتوتايپ يا همان نمونه اوليه است و اين محصول هنوز وارد فاز فروش نشده است.

طراحي
همانطور که در تصاوير مشاهده مي کنيد؛ زد پروتو يک الگوي مينيمال تمام عيار است که در طراحي آن توجه خاصي نيز به تزريق عناصر کلاسيک دهه هفتادي نيز شده تا از اين طريق جذابيت هاي يک اسپرت خاص را همراه خود داشته باشد. سابقه ارائه اولين مدل نيسان زد به دهه 70 ميلادي باز مي گردد.


براي اين محصول از رينگ هاي آلومينيومي 19 اينچي استفاده شده است.
از منظر ابعاد؛ زد پروتو برابر با 4381 ميليمتر در طول، 1849 ميليمتر در عرض و 1310 ميليمتر در ارتفاع توسعه يافته است. اين ابعاد در مقايسه با 370 زد که 4254 ميليمتر در طول، 1844 ميليمتر در عرض و 1316 ميليمتر در ارتفاع توسعه دارد، تفاوت هايي را نشان مي دهد.

کابين
کابين زد پروتو يک محيط پيشرفته و فناورانه است که با جزئيات اسپرت بر جذابيت هاي آن افزوده شده است. نشانگر ديجيتال 12.3 اينچي اطلاعات آمپر و نمايشگر اصلي لمسي 9 اينچي ويژه تنظيمات سيستم سرگرمي از فناورانه هاي اين کابين هستند.

پيشرانه
نيسان زد جديد احتمالا از موتور 6 سيلندر توربو دوقلو با 400 اسب بخار خروجي استفاده خواهد کرد. اين در شرايطي است که 370 زد از موتور 332 اسب بخاري استفاده مي کند. نمونه اوليه زد جديد به جعبه دنده 6 سرعته دستي مجهز شده اما نيسان به اين موضوع اشاره کرده که نمونه اتوماتيک براي اين خودرو در حال توسعه است.

همانطور که اشاره شد اين محصول فعلا در مرحله مفهومي قرار دارد اما سال آينده با ارائه مدل 2022 آن انتظار مي رود قيمت پايه از 40 هزار دلار آغاز شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره