نماد آخرین خبر

تیزر رونمایی از Z Proto نیسان با نشان جدید

منبع
پرشين خودرو
بروزرسانی

پرشين خودرو/ نسل جديد نيسان Z با پيشرانه وي6 تويين توربو و جعبه دنده دستي 6 سرعته رسما رونمايي و معرفي شد.
 نزديک شدن نيسان به نمايش نسل جديد نيسان زد هر چند خبر خوبي براي علاقمندان خودروهاي اسپرت در سراسر دنيا است اما خبر بد اين است که نيسان Z Proto وارد بازار اروپا نخواهد شد.

نيسان در بيانيه اي که به همين منظور منتشر کرده است، مي گويد: کوچک تر شدن بازار خودروهاي اسپرت اروپا و مقررات ويژه مربوط به استانداردهاي آلايندگي جديد، اين شرکت را در معرفي اين خودرو به بازار اروپا و انگليس محدود کرده است.
نسل جديد نيسان Z يک خودرو اسپرت با ظرفيت دو سرنشين است که به جعبه‌دنده‌ي دستي ۶ سرعته، سيستم انتقال قدرت به محور عقب و موتور V6 با دو توربوشارژر مجهز مي‌شود.

نيسان Z Proto با طول 4382 ميلي متر، عرض 1850 ميلي متر و ارتفاع 1310 ميلي متر، 142 ميلي متر بزرگ تر از 370Z است.
نيسان جزئياتي از پيشرانه V6 توئين توربو اين خودرو را منتشر نکرده است اما شايعاتي در خصوص اين خودرو وجود دارد که نسخه 3 ليتري پرچمدار اينفينيتي Infiniti Q60 در اين خودرو استفاده شده است.

اگر اين شايعات درست باشد بايد انتظار 400 اسب‌بخار قدرت و ۴۷۵ نيوتن‌متر گشتاور را از پيشرانه نسل جديد نيسان داشته باشيم که اين مشخصات فني در مقايسه با قدرت ۳۳۲ اسب‌بخاري 370Z ارتقاي چشم‌گيري محسوب مي شود.

اين خودرو گرچه با جعبه دنده دستي معرفي شده است اما انتظار يک جعبه دنده اتومات براي بازار آمريکا دور از ذهن نخواهد بود.

با اين که نيسان تاريخي را براي عرضه خودرو اعلام نکرده است اما بعيد است است نسل جديد نيسان زودتر از سال 2021 وارد بازار شود.
آلفونسو آلبايسا، رئيس طراحي جهاني نيسان در خصوص اين خودرو مي گويد: طراحي نسل جديد نيسان زد در اصل پلي ميان طراحي سنتي و تکنولوژي آينده اين شرکت است. "سطوح بدون درز و عدم وجود خطوط بدنه يک پيشرفت تکنولوژيک براي نيسان است".

6 نسل خودروهاي سري Z نيسان شامل مدل‌هاي 240Z، 280ZX، Z31، Z32، Z33 و Z34 مي‌شود که با نام‌هاي مختلف در ژاپن و بازار جهاني از سال ۱۹۶۹ تا امروز توليد شده‌اند.

مدل Z34 يا نيسان 370Z سال ۲۰۰۸ رونمايي شد و تا امروز در نسخه‌هاي مختلف نيسمو، کوپه، رودستر و ... در کشورهاي مختلف فروخته شده است. مدل جديد که به‌زودي توليد مي‌شود، براساس نسل‌هاي قديمي طراحي شده و ترکيبي از نيسان آنالوگ گذشته و ديجيتال آينده خواهد بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره