نماد آخرین خبر

ظرفیت اسمی عرضه CNG به اندازه ۸میلیون خودرو است

منبع
تسنيم
بروزرسانی
ظرفیت اسمی عرضه CNG به اندازه ۸میلیون خودرو است

تسنيم/ در حال حاضر با وجود حدود ۲۵۰۰ جايگاه عرضه سوخت CNG‌ در مدار بهره برداري، ظرفيت اسمي عرضه CNG به اندازه ۸ ميليون خودرو است.
طبق آمار رسمي ارائه شده توسط پرتال مديريت طرح CNG، در حال حاضر 2495 جايگاه عرضه سوخت CNG‌ در سراسر کشور در مدار بهره برداري است که اين تعداد جايگاه ظرفيت عرضه حدود 40 ميليون مترمکعب CNG‌ را در هر روز دارند.

با وجود اين ظرفيت اسمي، در حال حاضر حدود 20 تا 24 ميليون مترمکعب CNG در هر روز در کشور مصرف مي‌شود و ظرفيت مازاد ايجاد شده اي حدود 16 تا 20 ميليون مترمکعب در اين بخش در زيرساخت‌هاي عرضه وجود دارد که مي توان از آن استفاده کرد. اين ظرفيت‌ مازاد به معناي اين است که اگر خودروهاي گازسوز فعلي کشور، دو برابر شوند نيز ظرفيت سوخت‌رساني به آنها وجود دارد.

حميد قاسمي ده‌چشمه، معاون مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم اظهار داشت: با اينکه ما بزرگترين پالايشگر خاورميانه هستيم اما مصارف سالهاي گذشته، اين هشدار را به ما داد که با اين روند رشد مصرف، از سال 1401 به بعد واردکننده بنزين مي شويم.


قاسمي ده‌چشمه با بيان اينکه "دو سياست جايگزيني و اصلاح قيمتي براي جلوگيري از اين روند مورد توجه قرار گرفت"، گفت: در بخش جايگزيني، بهترين جايگزين سوخت بنزين، سوخت CNG‌ است، به همين خاطر در وزارت نفت طرح‌هايي براي توسعه استفاده از سوخت CNG در سبد حمل و نقل کشور پياده سازي شده است.

وي ادامه داد: جايگاه‌هاي CNG در طي سالهاي گذشته در کشور احداث شده و به ظرفيت بلوغ خودش رسيده و حدود 2500 جايگاه فعال CNG ‌در کشور داريم که مي‌توانند به ناوگاني بالغ بر 8 ميليون خودروي گازسوز سرويس دهي کنند.
معاون مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي تصريح کرد: ناوگان موجود ما اکنون حدود 4 ميليون خودرو است که به سوخت پاک، يعني سوخت CNG مجهز هستند و به اندازه سرويس دهي به 4 ميليون خودرو ظرفيت مازاد داريم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره