برگزاری بزرگترین نمایشگاه خودروی اروپا در قالبی جدید!
پرشين خودرو/ برگزار کنندگان نمايشگاه خودرو ژنو که عنوان بزرگترين و مهمترين رويداد خودرويي اروپا و جهان را يدک مي کشد از برگزاري اين نمايشگاه در قالبي جديد خبر دادند.
آنطور که برگزار کننده نمايشگاه خودرو ژنو اعلام کرده است، بايد در انتظار برگزاري نمايشگاه خودرو ژنو 2021 در قالبي جديد و با ترکيبي از فضاي مجازي و حقيقي باشيم.
بر اساس برنامه جديد، نمايشگاه خودرو ژنو تنها در 3 روز برگزار خواهد شد و تنها رسانه ها و مطبوعات اجازه حضور فيزيکي در نمايشگاه خودرو ژنو 2021 را خواهند داشت.
نمايشگاه خودرو ژنو 2021 همچنان در محل دائمي نمايشگاه برگزار مي شود و شامل کنفرانس هاي مطبوعاتي 30 دقيقه اي است که به صورت آنلاين نيز پخش مي شود.
برگزار کنندگان نمايشگاه خودرو ژنو اعلام کردند که اين دوره فرصتي ايجاد مي کند تا بتوان صنعت نمايشگاه هاي خودرو را دوباره و در قالبي جديد احيا کرد.
بنياد نمايشگاه بين المللي اتومبيل ژنو (GIMS) اين رويداد را در قالب 3 بسته با قيمت 128 هزار پوند تا 638 هزار پوند تدارک ديده است اما تا کنون هيچ سازنده اي مشارکت در اين قالب جديد را تاييد نکرده است.
بنابر اطلاعاتي که تا اين لحظه منتشر شده است، غرفه 128 هزار پوندي امکان نمايش يک خودرو و حضور 10 مهمان را فراهم مي کند و بسته هاي گران قيمت تر ظرفيت نمايش 4 اتومبيل و 100 مهمان رسانه اي را در اختيار شرکت کننده قرار مي دهد.
از آنجايي که نمايشگاه خودرو ژنو 2020 در لحظات آخر به دليل شيوع ويروس کرونا لغو شد و خسارت زيادي را به خودروسازان شرکت کننده وارد کرد، آينده اين رويداد در سال 2021 نيز همچنان نامشخص است حتي در قالب جديدي که اعلام شده است.
بايد در نظر داشت که هر چند برگزار کنندگان مدعي اجراي نمايشگاه در قالبي جديد شده اند اما موانعي پيش روي اين نمايشگاه وجود دارد نظير اينکه برگزاري نمايشگاه بايد مورد تاييد مقامات بهداشتي قرار گيرد.
در اين ميان نکته مهمي نيز وجود دارد که سرنوشت نمايشگاه هاي بزرگ جهان را به مخاطره انداخته است.
برگزاري آنلاين رويدادهاي خودرويي بعد از شيوع سراسري ويروس کرونا به طور کلي حيات نمايشگاه هاي خودرو را به خطر انداخته است چرا که خودروسازان با هزينه اي کمتر مي توانند با استفاده از پلتفرم هاي مجازي به معرفي محصولات جديد خود بپردازند.
بهترين مثال براي اين ادعا نيز، اعلاميه لامبورگيني در اوايل سال جاري است؛ لامبورگيني بعد از تجربه معرفي آنلاين محصول جديد خود اعلام کرد که ديگر در نمايشگاه هاي مشهور خودرو حاضر نمي شود و در عوض به صورت آنلاين با مشتريان خود ارتباط برقرار خواهد کرد که طيف گسترده تري از جامعه مشتريان را دربر مي گيرد.
در نهايت بايد منتظر بمانيم و ببينيم که ويروس کرونا صنعت نمايشگاه هاي خودرو را به کدام سمت و سو سوق مي دهد.