همراه مکانيک/ بازار خودرو در ايران در حال تجربه يکي از متلاطم‌ترين روز‌هاي تاريخ خود است. سودجويي دلالان و قيمت‌هاي نجومي، در کنار نبود بازارهاي سرمايه‌گذاري مناسب، باعث افزايش قيمت‌هاي عجيب در بازار شده است. امروز به سراغ بازه قيمتي 300 ميليون تومان رفته‌ايم و قصد داريم در اين مقاله از مجله همراه مکانيک، به برسي ليست اين خودرو‌ها بپردازيم. درادامه با ما همراه باشيد.

اچ‌سي کراس 95
يکي ازگزينه‌هاي بازه قيمت 300 ميليون تومان، اچ‌سي کراس مدل 95 است. خودرويي که با بالاگرفتن تب خودرو‌هاي کراس‌اوور توسط شرکت چيني دانگ‌فنگ توليد شده و از سال 95 توسط ايران‌ خودرو به خيابان‌هاي ايران راه پيدا کرده است. اچ‌سي کراس مجهز به پيشرانه 1600 سي‌سي TU5 است که توانايي توليد 105 اسب‌بخار قدرت و142 نيوتن‌متر گشتاور را دارد. شتاب صفرتاصد اين خودرو 12.5 ثانيه و مصرف سوخت در حالت ترکيبي آن 7 ليتر در هر صد کيلومتر است.

اچ‌سي کراس، در همان بدو ورود، توجه مشتريان زيادي را به خود جلب کرد. مصرف سوخت مناسب و بازار دست‌دوم خوب و پر‌رونق از مزاياي خريد اچ‌سي کراس است.

دنا صفر
تنها خودرو موجود در اين ليست است که امکان خريد مدل روز و صفر آن با 300 ميليون تومان فراهم است. در قلب دنا، يک پيشرانه 1.7 ليتري قرار دارد که نيروي 115 اسب‌بخار و گشتاور 155 نيوتن متر توليد مي‌کند. سيستم انتقال قدرت در دنا، گيربکس دستي پنج‌سرعته و مصرف سوخت ترکيبي اين خودرو 7/7 ليتر در هر صد کيلومتر است. دنا سداني تقريبا جمع‌وجور است که از نظر تجهيزات نسبت به خودرو‌هاي هم‌رده وضعيت بهتري دارد و مواردي چون آينه هاي جانبي برقي راهنمادار و تاشو اتوماتيک، ترمز ضدقفل ABS و EBD و مانيتور 7اينچي لمسي را در ليست امکانات خود دارد.

برليانس h330 اتومات مدل 95
برليانس h330 سداني چيني است که توليد آن از سال 94 در ايران آغاز شده است. برليانس H330 مدل 95 مجهز به پپيشرانه 1.65 ليتري است و سيستم انتقال قدرت آن نيز از نوع گيربکس اتوماتيک است. پيشرانه اين خودرو توانايي توليد قدرتي معادل حداکثر 114 اسب‌بخار و 154 نيوتن‌متر را دارد.

اين سدان چيني در کلاس اقتصادي، يکي از خودرو‌هاي خوب ليست 300 ميليون تومان است که ارزش خريد خوبي دارد و بازار دست‌دوم ‌آن نسبت به ساير خودروهاي چيني هم‌رده وضعيت بهتري دارد. هم‌چنين اين خودرو بر خلاف ساير خودروهاي چيني مشابه،  مشکلي بابت سرويس‌دهي و تامين قطعات يدکي ندارد و مي‌تواند گزينه مناسبي با بودجه 300 ميليون تومان باشد.

رنو ساندرو دنده‌اي 95
يکي از شاخص‌ترين گزينه‌هاي بازه قيمتي 300 ميليون تومان، رنو ساندرو، هاچ‌بک ايمن و اقتصادي شرکت داچيا به عنوان يکي از زيرمجموعه‌هاي کمپاني رنو است. توليد رنو ساندرو توسط شرکت پارس خودرو به عنوان يکي از شرکاي رنو در ايران از سال 1394 آغاز شده است. رنو ساندرو با پيشرانه 1598 سي‌سي چهارسيلندر 16 سوپاپ عرضه شده است که توانايي توليد قدرت 105 اسب‌بخار و 140 نيوتن‌متر گشتاور را دارد. شتاب صفرتاصد رنو ساندرو با گيربکس دنده‌اي، حدود 10.5 ثانيه است.

استهلاک کم، هزينه نگهداري پايين در کنار مصرف سوخت بهينه و کيفيت بالاي قطعات، باعث شد تا رنو ساندرو در ايران فروش موفقي را تجربه کند و بازار دست‌دوم گرمي نيز داشته باشد. البته در حال حاضر با توجه به افزايش قيمت عجيب خودرو‌ها، بسياري ترجيح مي‌دهند در محدوده 300 ميليون تومان به سراغ خودرويي چون پژو 207 بروند که از لحاظ امکانات و تجهيزات، در سطح بسيار بالاتري نسبت به ساندرو قرار دارد، بروند.

پژو 207 مدل 98
يکي از  گزينه‌هاي هوشمندانه ليست 300 ميليون تومان،  پژو 207 مدل 98 است. پژو 206 يکي از موفق‌ترين محصولات کمپاني پژو فرانسه است که در ايران نيز خودرويي پر‌طرف‌دار محسوب مي‌شود. نسخه فيس‌ليفت 206 که با نام 206 پلاس در دنيا شناخته مي‌شود، با نام پژو 207 در ايران عرضه مي‌شود. 207 مانند برادر بزرگ خود 206، از همان بدو توليد مورد توجه زيادي قرار گرفت و در حال حاضر نيز يکي از خودرو‌هاي پرطرف‌دار در بازار دست‌دوم به حساب ‌مي‌آيد.

پژو 207 مدل 98 با پيشرانه 4 سيلندر 16 سوپاپ با حجم 1587 سي‌سي عرضه شده است که توانايي توليد قدرت 105 اسب‌بخار در 5800 دور در دقيقه و گشتاور 142 نيوتن‌متر در 4000 دور در دقيقه را دارد. جعبه‌دنده اتوماتيک 4 سرعته تيپ‌ترونيک وظيفه انتقال نيرو به چرخ‌هاي پژو 207 را بر عهده دارد و مصرف سوخت ترکيبي آن، در حدود 7.1 ليتر در هر صد کيلومتر است. رقباي اين خودرو، برليانس H320 و رنو ساندرو هستند که با توجه به طراحي جذاب‌تر و تجهيزات متنوع، پژو 207 بازارخريدوفروش بهتري نسبت به رقباي خود دارد. 

خودرو‌هاي ديگري چون جيلي امگرند اتومات 2014، آريو 98 دنده‌اي و هيونداي کوپه 2007 نيز در ليست خودروهايي با بودجه 300 ميليون تومان قرار دارند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar